Fra Patek til multi-brand Nørd GtG
#1
Efter Patek-udstillingen var min bror og jeg inviteret til en GtG med en ny gruppe ur-entusiaster, dvs. ny for os. Det var klart hærdede ur-nørder, som I vil kunne se nedenfor.

Det første ur var et Moser Streamliner, en variant af mange sportsure i stål. Udover skiven, så er lænken nærmest hovedpersonen. Finish i særklasse.

İmage

Så gik vi vintage med Tudor inkl. et par vilde Marine Nationale.

İmage
İmage
İmage
İmage

Vi kiggede på tre smukke Vacheron ure

İmage
İmage
İmage

Ovenfor Cornes de Vache, nedenfor en Overseas

İmage
İmage

Og så lige en smuk vintage sag…

İmage
İmage
İmage

Lidt Rolex var også med, bla. en smuk 1675 i super stand

İmage
İmage
İmage

Selvfølgelig var JLC med, bla. i form af min brors Snowflake

İmage
İmage

Og noget jeg ikke havde set før, kun hørt om. En Linde Werdelin fra Frømandskorpset. Ikke noget man ser hver dag!

İmage
İmage

Der var da også en af de klassiske Royal Oak med. Et smukt ur, som aldrig har siddet ordentligt på min arm…heldigvis

İmage
İmage

Sector-dials er en smuk genre. Her er et fra Longines, gudesmukt.

İmage

Intet GtG uden Speedmaster. Udgaven med hvid skive er lidt sjælden, bla. pgra. hvidguldskransen, som også giver uret en del mere tyngde.

İmage
İmage
İmage

Og så gik det op for mig at der var en hel del Lange ure i rummet. Her er _nogle_ af dem.

Først to blå Lange 1 i to forskellige generationer

İmage

Enİmage

En Darth

İmage
İmage
İmage

En af de tidlige (1994’ish…) Lange 1 med fast bagkasse…i platin

İmage
İmage

En automatisk Perpetual…se lige den skive og det værk

İmage
İmage
İmage
İmage
İmage

En 1815 Chronograph. Så bliver det ikke smukkere

İmage
İmage
İmage

Udover det ovenstående, så var der en del Patek i form af Nautilus, world timere, annual calendar og chronograph, men de er jo på en eller anden måde dækker af mit Patek indlæg, så det springer vi over.

Oveni var der en rigtig urmager med, der viste prøver på hans arbejde med finish på broer. Så vildt at se.

En dejlig aften med røverhistorier og nørd-snak i verdensklasse. Altid dejligt at møde kendte og nye ansigter.


Sent from my iPad using Tapatalk

Svar
#2
Så blev det pludseligt rigtigt svært at vælge hvis et skulle med hjem.

. UCK den Lange chronograf er lækker
Men med Lange, VC og Moser går man ikke galt i byen tak fordi du delte

Så kan man vist rolig sige weekenden ligesom er sparket i gang

Sendt fra min ANE-LX1 med Tapatalk
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
[-]
  • cfnissen
Svar
#3
Ja, det var en tankevækkende aften - og der var mere end det på billederne.

Vi tog også en runde baseret på et af vores ure og hvorfor det lige blev det ur. Altid sjovt at høre andres rejse og ‘argumenter’ - det giver nye vinkler på ting man troede man kendte.


Sent from my iPhone using Tapatalk

[-]
  • Stensbjerg
Svar
#4
Icon_party og fedt at se de mange Lange har været flittig brugt og ikke bare smidt ind bagerst i et pengeskab.
[-]
  • cfnissen
Svar
#5
(26-06-2022, 10:26 PM)MichaelA Skrev: Icon_party  og fedt at se de mange Lange har været flittig brugt og ikke bare smidt ind bagerst i et pengeskab.

Ja, ikke noget med ‘safe queens’ her. Den tilgang har jeg aldrig helt forstået. 

Men nogle gange gør det ondt. Første morgen efter jeg havde købt mit (brugte og velholdte) Lange 1, spændte jeg det på i det sekund jeg vågnede. Jeg gik så ud i køkkenet og knaldede uret ind i marmor-bordpladen. 

Jeg lå i fosterstilling de næste par timer…

Claus

Svar
#6
Fantastiske ure og tak for din historie, som altid leverer du noget af det bedste Claus

Det kunne være så fint, hvis man havde optaget disse historier på video...elsker at høre hvorfor man valgte lige dette ur Icon_Up
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
[-]
  • cfnissen, Stensbjerg
Svar
#7
(27-06-2022, 09:12 AM)Miwes Skrev: Fantastiske ure og tak for din historie, som altid leverer du noget af det bedste Claus

Det kunne være så fint, hvis man havde optaget disse historier på video...elsker at høre hvorfor man valgte lige dette ur Icon_Up


God idé! Det kunne da være en mulighed til næste GtG. Hmmm, den tænker jeg lige over!

Claus


Sent from my iPhone using Tapatalk

Svar
#8
Rigtig god ide, lidt forklaring på hvorfor folk har valgt som de har gjort, giver altid som min. Værdifulde tanker retur.

Særligt hvis det er "rejser" man ikke udmiddelbart forstår.

God ide Michael

Sendt fra min ANE-LX1 med Tapatalk
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
[-]
  • cfnissen
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)