Nyt Breitling Cosmonaute - og det rigtige rum-ur…!
#1
Breitling har lige lanceret en limited edition af et ur der var i rummet med astronauten Scott Carpenter den 24. maj 1962.

İmage

İmage
Men det vildeste er, at en af vores med-medlemmer her på siden faktisk har haft det originale ur på.

Skynd jer hen på Kurt Brøndums IG konto og kig. Ikke noget man ser hver dag…

Claus

İmage


İmage


Sent from my iPad using Tapatalk

[-]
  • Larsb, onkeldunkel, PHO
Svar
#2
At holde på sådanne hemmelighed som urnørd er en præsentation..

Sendt fra min ONEPLUS A6003 med Tapatalk
[-]
  • cfnissen
Svar
#3
Og så kom der en laaaaang artikel på Hodinkee. Noget af en historie

https://www.hodinkee.com/articles/scott-...n-in-space


Sent from my iPad using Tapatalk

[-]
  • Miwes
Svar
#4
Fin historie!
Der kan man da tale om et tool watch, specificeret og udviklet (tilpasset) til astronauters behov.

Kunne ikke læse mig til om der var gjort noget for at bremse uret i dets forfald, men må der vel være?
Svar
#5
(25-05-2022, 08:00 PM)Jens Skrev: Fin historie!
Der kan man da tale om et tool watch, specificeret og udviklet (tilpasset)  til astronauters behov.

Kunne ikke læse mig til om der var gjort noget for at bremse uret i dets forfald, men må der vel være?

Jeg læste artiklen som at George Breitling havde overvejet renovering af uret, men endte med at lade være for at holde det 100% originalt. 

Claus

Svar
#6
(25-05-2022, 08:28 PM)cfnissen Skrev:
(25-05-2022, 08:00 PM)Jens Skrev: Fin historie!
Der kan man da tale om et tool watch, specificeret og udviklet (tilpasset)  til astronauters behov.

Kunne ikke læse mig til om der var gjort noget for at bremse uret i dets forfald, men må der vel være?

Jeg læste artiklen som at George Breitling havde overvejet renovering af uret, men endte med at lade være for at holde det 100% originalt. 

Claus

Enig, det læste jeg også, at det ikke skulle renoveres, men kan de bare lade det helt være uden at bremse rusten?
[-]
  • cfnissen
Svar
#7
Wow, vild historie
[-]
  • cfnissen
Svar
#8
Ok, det er en ret sej historie! Og vildt at den gode Brøndum fik prøvet det!!
--
"Bare ét ur til, så er samlingen komplet!"

[-]
  • cfnissen
Svar
#9
(26-05-2022, 09:48 AM)phrede Skrev: Ok, det er en ret sej historie! Og vildt at den gode Brøndum fik prøvet det!!


Ja, vi var i marts 2019 tæt på at ‘sælge’ historien om uret (som alle troede var forsvundet) til Hodinkee, med henvisning til deres tidligere artikel om forsvundne explorer ure.

https://www.hodinkee.com/articles/six-mi...ve-to-know

Kurt var - via hans vilde Breitling samling - kommet i dialog med ejeren af uret.

İmage


Men så kom Breitling på banen….og nu kom forklaringen med lanceringen af et jubilæums-ur.

Claus


Sent from my iPad using Tapatalk

[-]
  • MichaelA
Svar
#10
(01-06-2022, 06:39 AM)cfnissen Skrev:
(26-05-2022, 09:48 AM)phrede Skrev: Ok, det er en ret sej historie! Og vildt at den gode Brøndum fik prøvet det!!


Ja, vi var i marts 2019 tæt på at ‘sælge’ historien om uret (som alle troede var forsvundet) til Hodinkee, med henvisning til deres tidligere artikel om forsvundne explorer ure.

https://www.hodinkee.com/articles/six-mi...ve-to-know

Kurt var - via hans vilde Breitling samling - kommet i dialog med ejeren af uret.

İmage


Men så kom Breitling på banen….og nu kom forklaringen med lanceringen af et jubilæums-ur.

Claus


Sent from my iPad using Tapatalk


Altså det er så i det mindste LIGE til det nye WatchMe podcast!?
--
"Bare ét ur til, så er samlingen komplet!"

[-]
  • cfnissen
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)