Mission to Basel - det lykkedes at få et Moonswatch
#41
Vi må jo heldigvis gerne have forskellige holdninger :-)

Swatch uret kan købes fysisk i en butik af alle som jeg ser det, man skal selvfølgelig finde butikken og købe det. Kan selvfølgelig være udsolgt, men det kan ens favorit chokolade også være i Netto.
I Amsterdam havde de stadig modeller på lager i slutningen af den uge hvor jeg var der, men selvfølgelig ikke alle modeller. Et Rolex kommer du ikke i nærheden af længere fra AD. Dette upåagtet af om du står på ventelisten i flere år eller besøger alle deres AD er i hele verden.

Så nej jeg synes slet ikke det er det samme og oplaget på disse Swatch ure har været kæmpe stort og de fortsætter med at levere. Og ja kun via deres egne butikker, hvilket jo er gældende for de fleste mærker efterhånden.
[-]
  • onkeldunkel
Svar
#42
Tja.

Du har ret Torben men jeg er ikke enig.

Seiko Sport GMT kan købes uden problemer.

Det samme kan et Pagani Design eller Tag Heuer.

Det er en bevidst salgstaktik fra Swatch side af.
Mvh Kim 
Svar
#43
Yes - håber dem som ønsker et, finder det på et tidspunkt. For det tror jeg er muligt, hvis man selvfølgelig finder en af deres butikker.

Jeg har selv søgt i mange måneder og jeg var heldig de havde et af dem, som jeg gerne ville have. Ville da helst have haft et Moon, men det vil alle jo. Jeg har endda skrevet 5 gange til Swatch Group Danmark, som alle gange har lovet mig det ville komme online, hvilket jeg stadig er sikker på, da det ellers ikke ville fremgå med pris på deres hjemmeside.

Så held og lykke med jeres søgen, jeg har stadig ikke hørt fra Klarlund omkring mit standard Tudor efter 9 mdr., så det var nemmere for mig med et Swatch.
Svar
#44
Så fint at vi kan være enige om at være uenige

Jeg tror blot at Swatch har godt styr på hvilke modeller der er hot og hvilke der er not, og så tror jeg produktionen tilpasses så der ikke er modeller der går "kold" på lageret.

I sådan en salgs taktik er det en stor fordel kun at sælge via egne kontrolleret kanalet, som er tilfældet ud fra hvad jeg har forstået.

Jeg er enig med dig i Torben at det ikke direkte kan sammenlignes med Rolex svinestreg, men jeg finder alligevel deres salgs taktikker sammenlignelig, bla. Fordi de begge reelt ikke producere efter kunde efterspørgslen.

Men hva der er sg. Større skiderikker i verden som giver os rigtige problemer, desværre.

Sendt fra min ANE-LX1 med Tapatalk
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
[-]
  • cfnissen
Svar
#45
Og Kim hvis du gerne vil se mit, så svinger jeg gerne forbi din matrikel i næste uge. Så vil du også kunne finde ud af om det er hypen og pengene værd :-)
[-]
  • cfnissen
Svar
#46
Tak Torben.

Jeg har skam set flere Moonswatch med fingrene.

Pluto
Mars
Jupiter
Saturn

Jeg mangler dog at se et Merkur med egne øjne.
Mvh Kim 
[-]
  • cfnissen
Svar
#47
Nu har jeg ikke haft et "Moonswatch" i hånden, men jeg forstår personligt SLET ikke tiltrækningen - det er da meget sjovt, men vel blot i realiteten et "overpriced plastik-ur" på en billig rem, der formentlig ikke holder længe ved almindeligt brug !

Personligt vil jeg hellere bruge de par tusind, uret trods alt koster til noget andet !

Men dejligt, at vi er så forskellige Icon_flag
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
[-]
  • cfnissen
Svar
#48
Prisen er også The Down fall for mig på modellen da den reelt tillader et ægte måne ur fra Bulova, et ur jeg syntes er vildt fedt.

Hypen er også en deal Breaker for mig så jeg går med et Bulova i givet fald.

Sendt fra min ANE-LX1 med Tapatalk
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
[-]
  • cfnissen
Svar
#49
Det er nu et meget velbygget ur og virker ikke plastik agtig. Remmen er faktisk godt lavet med syninger. Så tror der går mange rygter derude om uret. Det er imo alle pengene værd og jeg skal klart have et mere hvis det bliver muligt.
[-]
  • cfnissen, Jens
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)