Mission to Basel - det lykkedes at få et Moonswatch
#31
Nu har jeg haft mit på et par dage og det spiller sku max........

İmage

İmage

İmage
Svar
#32
(23-07-2022, 07:10 PM)Appleboy Skrev: Nu har jeg haft mit på et par dage og det spiller sku max........

Ja, ikke. Det er ganske godt lavet. Sætter smil på læben og tanker igang.

Claus


Sent from my iPhone using Tapatalk

Svar
#33
Ja det kan noget og synes faktisk ikke det er så plastik agtig, ej heller remmen. Så mener faktisk det er fair til prisen på de 250 euro.
[-]
  • cfnissen
Svar
#34
Det ser bestemt fedt ud til prisen.

Jeg synes personligt at hele projekt dør lidt, da al fokus pt går på den måde de sælger dem på.

Ærgeligt.

De har åbenlyst underproduceret i forhold til markedet.

Og det har de helt sikkert tjekket under planlægningen af projektet og inden launchen.

Jeg vil gerne købe, men de kan ikke levere.

Og så kan alle lemmingerne slås om resterne på det grå marked.

Jeg har efterhånden læst om mange det har fået et Pluto eller Saturn…

Men de ville faktisk have et Moon eller Merkur.

Men de købte bare hvad de kunne få i en form for desperation…

Tragisk

İmage



Sent from my iPad using Tapatalk
Mvh Kim 
[-]
  • cfnissen
Svar
#35
Hvad jeg kunne forstå på butikken i Amsterdam, så får de varer hver mandag. Det er rigtigt at enkelte modeller er mere populære end andre - Earth og Pluto er dem de sælger til sidst.

Tror egentligt de laver nok i forhold til konceptet med ikke at smide dem online og vi skal huske at de er håndøre vi taler om i prisstigning, hvis det skal købes ex. på DBA. Jeg så dem også gerne gå online, men så vil vi aldrig komme i nærheden af uret, da det vil tages af dem som bruger Bot’s, som vi også ser med sneakers.

De leverer i det mindste ure, tænk på Rolex som nu kun får til bestemte mennesker og os dødelige må give skyhøje priser hvis vi vil have et, de leverer jo heller ikke til alle. Så er det trods alt håndøre med et Swatch at skulle give er par tusinde mere.

Så synes egentligt de er meget fair, hvad man ikke kan sige om mange af de store på markedet, som “udvælger” dem de vil sælge til - hvorfor jeg aldrig mere kommer til at købe noget fra dem.
[-]
  • cfnissen
Svar
#36
Den mindste pris på dba/chrono24 er over 4500kr for et Merkur

Ergo mere end 2K over listeprisen.

Man betaler

Hvis man ikke er den store rejsekonge og vil bruge en masse tid på at opsøge diverse Swatch butikker så kan almindelige mennesker ikke købe dem.

Præcis som Rolex

İmage



Sent from my iPad using Tapatalk
Mvh Kim 
[-]
  • cfnissen
Svar
#37
Nu vil det nok altid være sådan, at enkelte modeller, herunder Moon og Mercury vil være mere populære end andre, da de læner sig op af de oprindelige Omega Speedmaster modeller i farve. Så ja her vil prisen være højere. Gad da også godt selv have et Moon men så skal jeg stå tidligt op.....

Synes dog slet ikke det kan sammelignes med Rolex, da det jo faktisk er muligt at købe et, hvis man gider køre en smule, ex. til Swatch i Hamburg. Selvom jeg kører jorden rundt 1000 gange, så får jeg ikke et Rolex SUB til retail, men det gør de "grå" forhandlere til gengæld!!! - der er flere nye Rolex'er til salg i DK end Swatch, endda Rolex'er som ofte kommer fra danske AD'er.....
[-]
  • cfnissen, Jens
Svar
#38
Jeg kender skam nogle der er kørt til Hamborg efter et moonswatch og fået en lang næse….

Narrefi…. er bare min mening
Mvh Kim 
Svar
#39
Den risiko vil man jo kende inden man tager afsted :-), så vedkommende har selv taget den risiko for en omgang narre….. :-)

Men nok om det - synes bare ikke det kan sammenlignes :-)
Svar
#40
Vil give Kim ret her, da der reelt er tale om de samme salgsmekanismer, uanset om urene hedder Rolex eller Swartch

Og selvom salgspriserne ikke kan sammenlignes direkte lige over så er det (for mig) reelt de samme ting der sker og ikke sker fra producentens side.

Men fred med det jeg er lidt på udkig efter et, starter med at kigge i Berlin, og skal så lige have afklaret hvor meget jeg vil give for et ved et evt. Køb.

Sendt fra min ANE-LX1 med Tapatalk
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)