Mission to Basel - det lykkedes at få et Moonswatch
#21
(17-07-2022, 02:08 PM)Avantismo Skrev: Jeg vil gerne have et Merkur en dag.

Men gider ikke betale overpris eller søge aktivt.

Swatch i Rom var super arrogante og smed næsten folk ud, der spurgte efter dem.


Tror faktisk ikke Hr. Hayek har tænkt sig helt om når han har besluttet ikke at sælge online for at få folk til at gå i butikkerne, som han siger i interviewet.

Når folk endelig finder en af de 110 butikker, der så ikke har uret eller behandler kunderne dårligt er det jo ikke en fed oplevelse.

Gad vide om de bare ikke kan lave nok…eller om de bare er ligeglade.

Claus


Sent from my iPhone using Tapatalk

Svar
#22
Ja det er skørt. Men kan jo se folk stadig køber dem, så det må jo være muligt. Bare ikke så nemt at finde en af deres butikker og synd dem som køber, ikke selv bruger dem.
[-]
  • cfnissen
Svar
#23
Ja de ønsker nok den hype, ligesom Rolex, Patek mm. Så det er Ur verdenen ano 2022 :-( - et er jeg ikke efter 9 mdr. har fået mit Tudor, men at man ikke engang kan få et Swatch ur efter 4 mdr. er nu næsten mere ekstrem.
Svar
#24
Så fik jeg er Jupiter - faktisk det jeg helst ville have, så det super. Total plastik, men sjovt :-)
[-]
  • onkeldunkel
Svar
#25
Tillykke med Jupiter - hvor fra købte du et? Icon_smil
Mvh Danny  Icon_smil
Svar
#26
(17-07-2022, 02:25 PM)cfnissen Skrev:
(17-07-2022, 02:08 PM)Avantismo Skrev: Jeg vil gerne have et Merkur en dag.

Men gider ikke betale overpris eller søge aktivt.

Swatch i Rom var super arrogante og smed næsten folk ud, der spurgte efter dem.


Tror faktisk ikke Hr. Hayek har tænkt sig helt om når han har besluttet ikke at sælge online for at få folk til at gå i butikkerne, som han siger i interviewet.

Når folk endelig finder en af de 110 butikker, der så ikke har uret eller behandler kunderne dårligt er det jo ikke en fed oplevelse.

Gad vide om de bare ikke kan lave nok…eller om de bare er ligeglade.

Claus


Sent from my iPhone using Tapatalk


Jeg gætter på at Swatch helt bevidst holder produktion nede.

Seiko, Certina og Pagani Design kan godt levere varerne…


Sent from my iPad using Tapatalk

Nogle ure bliver leveret ;)

İmage


Sent from my iPad using Tapatalk
Mvh Kim 
Svar
#27
(18-07-2022, 09:30 PM)BadHamster Skrev: Tillykke med Jupiter - hvor fra købte du et? Icon_smil

Tak - Amsterdam.
Svar
#28
Min bror fik til sig selv og sin søn i Toronto. To stk. Mission to Jupiter.

İmage
İmage


Sent from my iPhone using Tapatalk

[-]
  • khbk, onkeldunkel, PHO
Svar
#29
Hvad er tankerne om disse ure egentlig ud fra et VFM synspunkt?

Remmene skulle være lidt plastik agttig og besværlige at montere hvordan er de så at gå med?

Uret er i plastic for hvad det er?
Værkerne kender jeg ikke noget til?

Men hvis man tager udgangspunkt i at producenten er kendt for generelt et brug og smid ud produkt, hvor ligge disse så henne?

Tænker ikke på priserne hos sælgerne der har sniffet noget rigtig usundt, men standard priser generelt.

Sendt fra min ANE-LX1 med Tapatalk
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
[-]
  • cfnissen
Svar
#30
(19-07-2022, 10:31 PM)Stensbjerg Skrev: Hvad er tankerne om disse ure egentlig ud fra et VFM synspunkt?

Remmene skulle være lidt plastik agttig og besværlige at montere hvordan er de så at gå med?

Uret er i plastic for hvad det er?
Værkerne kender jeg ikke noget til?

Men hvis man tager udgangspunkt i at producenten er kendt for generelt et brug og smid ud produkt, hvor ligge disse så henne?

Tænker ikke på priserne hos sælgerne der har sniffet noget rigtig usundt, men standard priser generelt.

Sendt fra min ANE-LX1 med Tapatalk


Jeg gav 250 CHF, svarende til ca. 1.875 DKK.

Value for money? Godt spørgsmål

Det fysiske ur er ekstremt let (plastik), så det første indtryk er ikke den klassiske følelse af kvalitet. Remmen er stiv og føles også billig ved første berøring.

Når du så kigger nærmere, så er det vildt hvad de har ramt af Speedmaster detaljer. ‘Dot over 90’ på bezel, kassens form, logoer mm. Der er brugt tid på dette. Kronen har en kombi af Omega og Swatch logoer - også ganske cool. Subdials sidder forkert ift. originalen.

Værket skulle være et ETA værk, som Swatch normalt bruger i sine ure. Tror ikke det er noget særligt, men har ingen facts her. Sekundviser tikker som quartz (eller JLC True Second…). Når du nulstiller chrono så kører den med uret tilbage til 12.

Emballage og unboxing er god. Det er pap og papir, ingen æske lavet af træ og læder her. Men flot design og god oplevelse at åbne for uret.

Købsoplevelsen i Swatch-butikken var rimeligt nøgtern. Ingen espresso, vand eller champagne og ingen ritualer med at prøve det på før køb med hvide handsker. Mere ‘wham, bam, thank you M’am’ som amerikanerne ville sige.

Og så er der det følelsesmæssige. Ja, du køber et Swatch, men (for mig) tre ting:
- For det første har de fået ufatteligt meget Speedmaster dna med i produktet
- For det andet er det et sjovt produkt med et samarbejde mellem to meget forskellige måder at lave ure på. Tankevækkende som forbruger…hvad er det reelt vi køber når vi køber ure? Mekanikken, brandet, historien?
- For det tredje, glæden ved at have lykkedes med at få fingre i uret trods hype, køer mv.

Alt i alt er det (for mig) et fornuftigt forhold mellem money og value.

Claus


Sent from my iPad using Tapatalk

Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)