Benyttede salgssteder?
#1
Jeg går lidt med tanker om at sælge et par stykker af mine ure, for at give plads til køb af et dyrere drømmeur  Icon_blink

Dog har jeg ingen praktisk erfaring med salg, og ville derfor blot høre hvad der på forum er den foretrukne måde at sælge ure på privat - om det primært er via oprettelse af annonce på chrono24, igennem kontakter og diverse ur-netværk, kommission via etableret ur-handler, eller måske noget helt tredje?

DBA er ikke en mulighed jeg påtænker, primært baseret på tidligere erfaring af ikke-ur-relaterede salg.

Urene det drejer sig om er et IWC og et Panerai, så prisniveauet ligger i det 5-cifrede niveau for begge.
Svar
#2
Måske via Claus fra CT-Watches.
Svar
#3
Du kan også sætte dem til salg på dette forum..

Sendt fra min ONEPLUS A6003 med Tapatalk
Svar
#4
(09-04-2022, 08:58 PM)aammat Skrev: Du kan også sætte dem til salg på dette forum..

Sendt fra min ONEPLUS A6003 med Tapatalk

Har da tænkt at lægge urene op her på forum, men tænkte at man kunne nå en potentielt større kundeflade ved også at benytte andre salgssteder Icon_smil

Rodede lidt rundt med chrono24, og opsætningen af annoncer - kan det virkelig passe at man 'binder' salget i 3 måneder til chrono24, hvor de påkræver at man ikke sælger uret via andre kanaler - og hvordan vil de håndhæve dette? Nogen der eventuelt har erfaring med dette?
Svar
#5
Jeg har både købt og solgt gennem Chrono24. Det er deres politik med 3 måneder hvor uret ikke må sælges til anden side. Jeg har bare valgt at sætte prisen på uret hvis det er blevet solgt andet sted inden de 3 månerne. Tænker umiddelbart det er det, som de får ud af deres politik.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Jacob
İmage
Svar
#6
(11-04-2022, 04:24 PM)julle Skrev: Jeg har både købt og solgt gennem Chrono24. Det er deres politik med 3 måneder hvor uret ikke må sælges til anden side. Jeg har bare valgt at sætte prisen på uret hvis det er blevet solgt andet sted inden de 3 månerne. Tænker umiddelbart det er det, som de får ud af deres politik.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Tak for svar. 

Godt at høre man kan ændre prisen under disse 3 måneder. Giver god mening at i tilfælde af at uret sælges til anden side, så hæver man bare prisen på chrono24 så ingen reelt bliver interesseret  Icon_Up
Svar
#7
Der er også chrono.dk og dreamwatch.dk - begge steder er good guys ligesom ct-watches.dk, der allerede er nævnt.
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)