Hvor billigt kan et NH35 justeres/reguleres?
#1
Jeg fandt et billigt (nyt) ur med et NH35 værk, som jeg tænkte at tage en chance med.

I tilfælde af at det går af h.... til, hvor billigt kan det da justeres/reguleres ind, og kan I anbefale nogen? 

På forhånd tak  Icon_smil
Grail: Pequignet Royale Paris Ref: 9010173
Svar
#2
Hej Krellef,

En lidt sen respons, men hvad pokker.

Hvis du er lidt ferm teknisk og har det rette værktøj, kan du i bund og grund selv justere uret.

Hér er youtube din ven. Icon_blink

-Men normalt er Seiko NH35 kaliber en rigtig arbejdshest og behøver ikke at skulle justeres.

Der kan dog forventes +- et par minutter dagligt, på alle mekaniske ure.
Svar
#3
Jeg vil bestemt advare med selv at justere ure hvis det er første gang. Jeg har set for mange få noget ødelagt på uret under processen.

Men +- 30 sekunder kan NH35 godt varierer hvilket Seiko synes er ok. Ved 2 minutters variation i døgnet er der noget galt.

Mange urmagere tager 100 - 250 kr. for en justering og nogle gange med trykprøvning.
Svar
#4
Tak for svarene :)

Jeg er helt med på, at mekaniske urværker kan have en del variation, men hvis jeg nu ku' ende op med et billigt OG relativt nøjagtigt ur, ville det da være fantastisk. Hav en god aften :)
Grail: Pequignet Royale Paris Ref: 9010173
Svar
#5
(20-03-2022, 09:55 AM)Krellef Skrev: Jeg fandt et billigt (nyt) ur med et NH35 værk, som jeg tænkte at tage en chance med.

I tilfælde af at det går af h.... til, hvor billigt kan det da justeres/reguleres ind, og kan I anbefale nogen? 

På forhånd tak  Icon_smil

Har kun fået et enkelt  4R36 justeret. 
Prisen var 250kr ved Poul Halse i Horsens. De fik min SRP777 fra +30 til +5, så jeg var godt tilfreds
Men det er min eneste erfaring med regulering.
[-]
  • MichaelA
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)