Daglig dagen
#1
Med Promaster NH6930 og Tuna SBDB013

Disse ure er udmiddelbart meget ens, begge er i mål store ure, visuelt kompromisløse dykker ure og de vejer praktisk talt også det samme.

Men billedet snyder for når man går med dem er der store forskelle.

Komforten er helt forskellig, især pga. krone placering og beskyttelse, Autozilla er for mig ikke ubehagelig at gå med, men Tuna vinder klart her.

Det kan jeg reelt glemme jeg har på, og jeg mener bærekomforten er langt langt højere end urets mål udmiddelbart lægger op til, her spiller personlige smag selvfølgelig også ind.

Finish adskiller dem også, Autozilla er klart et tool ur, godt bygget i top produkteter som er klogt valgt til opgaven de skal løfte, et eksempel er titanium kassen som efterfølgende er overflade behandet med Citizens patenteret behandling.

Uret er bedømt som et af de bedste dykker ure i verden og ISO 6425 godkendt, så ingen tvivl om at det er hvad det giver sig ud for.

Tuna har mere luksus feel bygget ind mens det på samme tid også er et 100% prof dykker ur med en lang historie hvor designet har bevist sit værd.

Jeg har læst at Grand Seiko studierne byggede modellen, og at Seiko reelt ikke tjente penge på dem, når man sidder med det i hånden virker det som om det sagtens kunne være tilfældet, finishen er for vild bla. Titanium kassen som er Dash Shield behandlet.

Lumen, Promasteren har en fin lume som kan aflæses døgnet rundt, men Tuna har den velkendt crazy Seiko lume som aflæses total nemt døgnet rundt.

Værksiden adskiller dem også kraftigt, Promaster køre med (in-house) Miyota 9015 ikke noget fancy men udføre det job det sidder der for tilfredsstillende.

Tuna køre med Seikos patenteret Spring Drive her 5R65, reelt et luksus værk i et tool ur uden at noget er sat over styr (f.eks. Består Seiko prof. Diver den dobbelt meter rating i forhold til hvad skiven siger)

Det historiske "rigtige" værk til Tuna er deres high torque 7C46 Quartz 100% udført i metal som man skal studere hvis man tror quartz bare er quartz, på den anden side har jeg altid været vild med min model hvor de bare gået all in på alle parametere det taler til min skøre side.

Promaster mål.
Bredde. 55mm
Længde. 48mm
Tykkelse. 19mm
Vægt. 135g.

Tuna mål.
Kasse diameter. 49.6x50.7mm
Tykkelse. 16.2mm
Vægt. 126g

Fjerner man luksus delen fra ure i denne prisklasse, så er disse for mig de fedeste tool dykker ure på markedet, og for mig er det reelt dødt løb med et lille forspring til Tuna (jeg er massiv SD fan) men jeg kunne ikke vælge, og er glad for at jeg har mulighed for at eje begge.

Tak for at du holdt ud.



Sendt fra min ANE-LX1 med Tapatalk
İmageİmageİmage
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
#2
Dejlig beskrivelse. Og jeg har jo næsten et matchede sæt, dog har mit Tuna ikke rigtigt sat sig på mig, men det kan ikke sælges, så det ender med at blive i kassen. Praktisk, da det jo ikke går i stå :-)

Man kan høre hvor meget de ure bestyrer for dig og det er fedt. Mit promaster hører også til et af mine favorit ure :-)
Svar
#3
Indrømmet jeg er stærkt begejstret over disse mærker generelt og disse modeller især.

Og ingen tvivl om at der ikke i DK er den hardcore dyrkelse af dem som de oplever ude i verden.

Jeg tror det generelt er pga. af to ting.

1. Når der i DK skal købes dykker ur i det prisleje disse to modeller ligger i så falder valget sjældent på dem.

2. Urene stiller krav f.eks. Omkring bære komforten.

Har oplevet det samme med mit Yema,
Og kan ikke binde det op på andet, end at købere i DK generelt er tryghedsnarkomaner når pengene skal sættes i ur.

Sendt fra min ANE-LX1 med Tapatalk
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
#4
Opdatering.

Promasteren har frosset Tunaen fast i skabet efter at jeg fik Suppa lænken hjem til det.

Jeg har virkelig savnet at have lænke på et af mine ure, NATO er vildt behageligt men lænke kan altså også noget, især også fordi jeg går med rem hele dagen på jobbet.

Men også fordi,
Den er særdeles vellavet og en fornøjelse at bære, og da jeg altid har syntes den spiller max til modellen skal kombien bare nydes 100% nu hvor ørnen er landet. İmage

Sendt fra min ANE-LX1 med Tapatalk
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
[-]
  • khbk, MichaelA
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)