Another limited edition.
#21
Er det ikke mere en tendens fra Hodinkee? Synes ikke de har været specielt upartiske i et stykke tid nu.
[-]
  • longbear, royalduck
Svar
#22
(21-11-2021, 06:17 PM)tg Skrev: Så en urmager der bor i Shenzhen er ikke en urmager eller er det bare ikke en rigtig urmager?

Jeg troende ur industrien i Schweiz startede netop fordi de var billigere end eksempelvis i England. Er det ikke bare det samme vi ser her?

Sendt fra min SM-G991B med Tapatalk

If you think a factory that spits out millions of watches a year,to hundreds or
maybe thousands of brands has got anything to do with a true watch manufacturer,
then you are free to do so.These people are just designing watches,nothing more.

(21-11-2021, 10:03 PM)longbear Skrev: Efter lidt læsning på nettet: Willy - jeg tror måske du gør Rick Marei / Aquastar u-ret i denne sag. Måske er kasserne fra Kina, men Rick er en meget entusiastisk person som har været ankermand på flere forskellige projekter relateret til vintage dykker gear; Tropic, ISOfrane, Doxa T300 (for mange år siden). Den første Aquastar fra 2020 havde et column wheel chronograf værk fra La Joux-Perret (LJP82010, 7750 based), i mine øjne ikke et værk man benytter hvis det hele bare er "just for fun". Jeg er enig med dig mht Hodinkee og deres generelt over positive reviews. Andre reviews var/er også positive for Aquastar  I og II, så måske er det faktisk et ok ur? Lad os se hvad de første bruger reviews siger. De første 1800 ure er solgt ser det ud til :)

(21-11-2021, 06:34 PM)khbk Skrev: Måske helt irrelevant nu: Jeg finder uret meget tiltrækkende og ville være fristet til lidt under den halve pris.
/
Kristen

Slet ikke irrelevant, Du kommer til at sidde på WatchRecon 24-7 de næste mange år. Hvis du vil have en blå Aquastar I, så var der een til €2400 her til morgen :)

Yes he might be enthusiastic,but he is not a watchmaker or a manufacturer.

(21-11-2021, 06:17 PM)tg Skrev: Så en urmager der bor i Shenzhen er ikke en urmager eller er det bare ikke en rigtig urmager?

Jeg troende ur industrien i Schweiz startede netop fordi de var billigere end eksempelvis i England. Er det ikke bare det samme vi ser her?

Sendt fra min SM-G991B med Tapatalk

Come on get real.If your definition of a watchmaker is a factory who make 
millions of watches for thousands of brands.And the same brands who tell
us all they make the watches themselves,then you are right.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
#23
(21-11-2021, 06:09 PM)khbk Skrev: Hvordan skal man forstå “made by bona fida watchmakers”?
Er der tale om personer og/eller firmaer eller noget helt tredje?
/
Kristen

Som en GM-direktør en gang sagde: “We are not in the market for making automobiles; we are in the market for making money.”
/
Kristen

A bona fide watchmaker is a brand that make their own watches.Not 
a brand who tell the public they make them,but instead farm the work
out to others.Just try to give me a few names of the production facilities
of these brands.And quoting a GM director is maybe not so smart,we all
know what happened to that company. Icon_smil

(21-11-2021, 10:19 PM)MichaelA Skrev: Er det ikke mere en tendens fra Hodinkee? Synes ikke de har været specielt upartiske i et stykke tid nu.

Hodinkee started as a watch site giving fair reviews of watches.Today
they are a business and just as corrupt as the rest of the watch industry.
But many people on this site,still believe everything they write Icon_smil Icon_smil
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
#24
Så vidt jeg husker var det et Sellita værk der er i uret, så det eneste fabrikken i Shenzen gør er at samle det. Det er ikke meget anderledes end mange brands i Schweiz eller tyskland, og jeg synes du burde udvide din kritik lidt. Samtidig har der jo længe været en tradition for at forskellige brands købte ebauche værker fra værk producenter som Sellita og satte i deres eget brand ur. Gør det en forskel om dem der samler uret sidder i Geneve eller Shenzen?
(Udover at der måske skal være lidt strengere kvalitetskontrol i Shenzen)

Vi kunne måske udvide tanke eksperimentet med, om det betyder noget om dem der designer uret sidder i Berlin eller Glashütte ;-)

Jeg er iøvrigt enig i at Hodinkee har flyttet sig fra at være interessant til en forretning med interessenter.
Svar
#25
(22-11-2021, 10:03 AM)tg Skrev: Så vidt jeg husker var det et Sellita værk der er i uret, så det eneste fabrikken i Shenzen gør er at samle det. Det er ikke meget anderledes end mange brands i Schweiz eller tyskland, og jeg synes du burde udvide din kritik lidt. Samtidig har der jo længe været en tradition for at forskellige brands købte ebauche værker fra værk producenter som Sellita og satte i deres eget brand ur. Gør det en forskel om dem der samler uret sidder i Geneve eller Shenzen?
(Udover at der måske skal være lidt strengere kvalitetskontrol i Shenzen)

Vi kunne måske udvide tanke eksperimentet med, om det betyder noget om dem der designer uret sidder i Berlin eller Glashütte ;-)

Jeg er iøvrigt enig i at Hodinkee har flyttet sig fra at være interessant til en forretning med interessenter.

It used to be a tradition,and still is that Swiss brands used calibers made by other brands.
Even Patek and VC used calibers from JLC,and IWC modified ETA calibers for many years.
But these brands were genuine manufacturers and watchmakers,you cannot say the same
about so called  brands who just order ready made products off the shelf.
                 And you should know,after all the years you have been interested in watches,
that there is a big difference between a design watch and one made by a brand who have
there own production facility and watchmakers.
                       Glashutte  Original are a true watch manufacturer and have contributed a lot to
the art of making watches and developing new calibers.Or are you really trying to compare
these pop up brands with them? 
                    Why do you think a brand like Bremont have invested millions of pounds
into a watch making factory? Let me tell you Icon_smil Its because they want to be taken seriously
as a real watch brand.Getting someone else to make your watches does not make you
a serious watch brand in my book. Maybe they should brand there watches made in Shenzen Icon_blink
                                Anyway history will judge these watches not me.But one thing is
for sure i will not be buying one of them.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
#26
Måske skulle de brande dem Made in Shenzhen, historien har det med at gentage sig.

Vi er egentlig ikke uenige, jeg prøver bare at sætte det i et større perspektiv.

Sendt fra min SM-G991B med Tapatalk
[-]
  • willy
Svar
#27
(22-11-2021, 04:01 PM)tg Skrev: Måske skulle de brande dem Made in Shenzhen, historien har det med at gentage sig.

Vi er egentlig ikke uenige, jeg prøver bare at sætte det i et større perspektiv.

Sendt fra min SM-G991B med Tapatalk

There will always be a market for watches from these brands, and like you
say the Chinese can make fantastic products when they want to.
I just wish they were more up front with their marketing.Modern CNT
machines can do the same where ever you place them,and basic watch
calibers cost next to nothing today.Its the same story with fishing
equipment today,all made in the same factory with only the labels
telling you who ordered them.But the net is full of people who believe
they are getting something unique.Still you know the old saying.
Ignorance is bliss. Icon_smil

(21-11-2021, 06:34 PM)khbk Skrev: Måske helt irrelevant nu: Jeg finder uret meget tiltrækkende og ville være fristet til lidt under den halve pris.
/
Kristen

Why would you buy it for half the price?
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
#28
nu ikke så meget snak!

jeg har bestil uret "for vores skyld" Icon_smil

  1. Jeg kan mødes med Willy og få en drink og se hans SeaQ mens han kigger på Aquastar II - noget for noget
  2. khbk slipper for at sidde på WatchRecon/ebay og rode med udlandsoverførsler, mobilepay er fint - om jeg flipper er dog uvist
  3. cfnisse kan bruge sit urkursus fra the naked watchmaker til se om det er på højde med en Lange
  4. og så er der vel en urmagerstuderende som kan åbne skidtet og kigge det efter i sømmene?
  5. Mives og Ole Bornedal kan hjælpe mig med en unboxing video
  6. der kommer indlæg på forum
Jeg havde kig på Aquastar I, men syntes det var for dyrt ved release sidste år og uret er også ret stort lug-lug. Jo mere jeg kiggede på / læste om version II fik jeg lyst til at købe det. Så nu er det bestilt i en større sags tjeneste, og jeg vil afskrive det på min selvangivelse som indbetaling til velgørenhed - hvad gør man ikke for at holde forum i live. Desværre vil der ikke være birkes konkurrence forbundet med levering men det må I leve med.

hvad der er rigtigt FRYD er at uret først leveres efterår 2022  Icon_party , så jeg er max med på bølgen med LEs / semi-crowdfunding og ventetider fra wannabee ur-fabrikker - whats not to like? Med den ventetid kan jeg både nå at få hipsterskæg og dykker certifikat.

Aquastar II reviews kan findes på alle de almindelige ikke objektive blogs og der er også et interview med Rick Marei hos "the grey nato" fra sidste år, hvor han fortæller at han rent faktisk har Jacques Cousteau’s personlige DOXA:

            the grey nato podcast link

Allergi info: The Grey Nato kan indeholde spor af nødder og Hodinkee!

service info til khbk - Uret er bestil med den grå skive og BOR lænken Icon_blink

/L

Foto Credit Fratello:
İmage
Svar
#29
Jeg så lige endnu en edition hos About vintage , Limited All black edition som der dog er 20% rabat på.

Sendt fra min ONEPLUS A6003 med Tapatalk
Svar
#30
(23-11-2021, 11:35 PM)longbear Skrev: nu ikke så meget snak!

jeg har bestil uret "for vores skyld" Icon_smil

  1. Jeg kan mødes med Willy og få en drink og se hans SeaQ mens han kigger på Aquastar II - noget for noget
  2. khbk slipper for at sidde på WatchRecon/ebay og rode med udlandsoverførsler, mobilepay er fint - om jeg flipper er dog uvist
  3. cfnisse kan bruge sit urkursus fra the naked watchmaker til se om det er på højde med en Lange
  4. og så er der vel en urmagerstuderende som kan åbne skidtet og kigge det efter i sømmene?
  5. Mives og Ole Bornedal kan hjælpe mig med en unboxing video
  6. der kommer indlæg på forum
Jeg havde kig på Aquastar I, men syntes det var for dyrt ved release sidste år og uret er også ret stort lug-lug. Jo mere jeg kiggede på / læste om version II fik jeg lyst til at købe det. Så nu er det bestilt i en større sags tjeneste, og jeg vil afskrive det på min selvangivelse som indbetaling til velgørenhed - hvad gør man ikke for at holde forum i live. Desværre vil der ikke være birkes konkurrence forbundet med levering men det må I leve med.

hvad der er rigtigt FRYD er at uret først leveres efterår 2022  Icon_party , så jeg er max med på bølgen med LEs / semi-crowdfunding og ventetider fra wannabee ur-fabrikker - whats not to like? Med den ventetid kan jeg både nå at få hipsterskæg og dykker certifikat.

Aquastar II reviews kan findes på alle de almindelige ikke objektive blogs og der er også et interview med Rick Marei hos "the grey nato" fra sidste år, hvor han fortæller at han rent faktisk har Jacques Cousteau’s personlige DOXA:

            the grey nato podcast link

Allergi info: The Grey Nato kan indeholde spor af nødder og Hodinkee!

service info til khbk - Uret er bestil med den grå skive og BOR lænken Icon_blink

/L

Foto Credit Fratello:
İmage

That is  a long time to wait for your watch.Ask Mærske if they can do
a special delivery from China for you. Icon_Up
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
[-]
  • longbear
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)