Hvor køber jeg et Seiko Tuna Can billigst?
#1
Hej!


Jeg er helt ny i urverdenen, og er her for at lære. 



Efter flere års lurking har jeg forelsket mig i Seiko Marinemaster ‘Tuna Can’ modellerne. Jeg har læst mig til, at det er prægtige ure, og kender til diashield, de nye med safirglas, det manglende 'marinemaster' logo på de nye osv. Så langt så godt!



Jeg vil rigtig gerne købe én af disse modeller: 



Sbbn015

Sbbn017

Sbbn031

Sbbn033  

Sbbn045  

Sbbn049



Men prisen her i Danmark er godt nok meget højere end i udlandet, pga. told og importgebyrer. 



Jeg ser flere på siden chrono24.dk, som nærmest alle er uden for EU.


Der er et par forhandlere i DK med sbbn0045-modellen. Prisen er knapt mellem 10.000-11.000. I udlandet (japan, singapore, mellemøsten, USA) koster urene mellem 6000-7000 kroner.

Igen, jeg er ny på markedet, men betyder det, at vi bare skal acceptere at ure er så meget dyrere i Danmark. Eller er der et sted jeg kan finde et Seiko Marinemaster billigere? Hvor har i købt? Hvad gav i? 
Svar
#2
Det er momsen, som er den store synder. Tolden er relativt beskeden.
Du kan vælge at tage chancen uden for EU, men husk at så kan reklamationer blive noget mere bøvlet.
Jeg gjorde det med et Orient til ca kr 2.000 og den kom igennem, men det var et par år siden. Det er mit indtryk at de er blevet mere strikse med fortoldning (baseret på en del indkøb af div frilufts udstyr).
Du kan beregne told og moms her https://www.toldpriser.dk/toldberegner
Husk det er excl Pest Danmarks gebyr
[-]
  • essb90
Svar
#3
Enig med Michael der er reelt 2 ting du skal afgøre/klare da det som nævnt er vores afgifter der trækker ned.

1. Skal det være nyt, eller er brugt en mulighed.

2. Vil du sidde på pengene til der dukker et tilbud op inden for EU, eller vil du også kiggede udenfor og handle som du selv finder rigtigt.

Jeg købte mit Tuna på Fyn af en venlig mand som havde købt det i Tyskland.

Generelt er det en serie af ure som jeg mener er misforstået i DK, og mange vil ikke bruge de penge på dem som de koster, det kan åbne muligheder for at gøre en god handel på brugt markedet.

Held og lykke med indkøbs jagten,
Det er nogle fantastiske ure.
.

Sendt fra min ANE-LX1 med Tapatalk
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
#4
Jeg købte mit fra Tokyo i Japan.

Svært at finde nogle i EU (synes jeg)

Mener jeg endte med ca 8K incl told og moms

Fede ure

İmage
Mvh Kim 
[-]
  • MichaelA
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)