Hykleri?
#1
Er vi urtosser ikke hyklere ?

Når vi køber et ur brugt skal det se ud som nyt.
Når vi går med vores ur går alt tiden med at holde det væk fra skrammer.
Hvad nu hvis spørgsmålene, fylder altid betragteligt i vores gøren og laden med urene,
F.eks. hvad sker der med dem hvis vi mødes i åben forum.

Alt dette kom op til overfladen hos mig da jeg så en rejse serie på youtube,
hvor 3 gutter køber en gammel bil og sætter et kort på taget for at køre til kina i en ikke direkte rute.

Alt hvad de gør ville få hvad nu hvis koret til at råbe STOP!
De køber bilen af en fyr med et ikke vesteligt navn.
Da den bryder sammen i et berygtet land fra den tidligere østblok, lader de tre de ikke kender trække væk med bilen for at reperarer den.

Men hvad sker der? overalt hvor de kommer frem mødes de med venlighed.
https://m.youtube.com/watch?v=y1JhjFWvMO0
Om turen lykkes må man selv se her er første etape.

RESPEKT herfra for bare at gøre det, og ikke lade hvad nu hvis styre noget som helst,
men jeg indrømmer jeg havde aldrig valgt en fransk vogn, but that is just me Icon_blink
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
#2
En af mine bekendte cyklede rundt om jorden og derefter tog han lige Afrika på langs. Han mødte også en stor gæstfrihed. Han havde dog hverken en GMT på eller Rolex han kunne bytte, men hans hjemmeside er stadig spændende læsning
http://www.cyclingtheglobe.com/

Jeg har dog svært ved at se sammenhængen med ure, jeg har nu heller ikke noget imod et brugt ur ser brugt ud eller selv at bruge det. Min hverdags tallerken er også en malet Royal Copenhagen, og jeg græder ikke hvis den får skår. Kvalitet skal netop bruges ellers kan det være lige meget.
[-]
  • 116520, En_Nissen
Svar
#3
Jeg synes nu ikke, jeg er hykler. Mine ure er købt for at blive brugt, og med et arbejde, hvor håndledet hviler foran et tastatur stort set hele dagen, får de f.eks. ridser på låsen. So what. Jeg har et Rolex med læderrem, som jeg ikke tager på i vandet, da jeg trods alt ved, at remmen hurtig vil blive grim. Og så begrænser jeg lidt brugen af mit helguld Rolex med jubilee lænke, fordi jeg ved, at guld er et blødt metal. Jeg ved iøvrigt også, hvad et enkelt ende-led til sådan et koster hos Klarlund.

/Bjørn.
[-]
  • cfnissen
Svar
#4
Sammenhængen er (mener jeg) at disse gutter modsat os urtosser generelt,
lukkede ørene for alle ideer om hvad der evt. kunne ske ved at udføre sådan en rejse,
og blot sprang ud i eventyret og endte med en super oplevelse Icon_cool

Der syntes jeg vi urtosser generelt kunne lære noget, frygten for hvad der kan ske med ens ur eller ure,
kan være det der spænder ben for gode oplevelser...

Bjørn jeg syntes det du skriver med dit guld ur er et godt eksempel hvad vi urtosser kan "slås" lidt med,
Jeg vil mene at Rolex også bygger deres guld ure til at kunne klare daglig brug,
hvor blødt guldet er kommer jo an på karaten men det tilpasser de tænker jeg.

Jeg har i nu 17 år gået med en 14 karat guld halskæde i mange for smykker usunde miljøer
helt uden problemer, så jeg mener sagtens man kan benytte guld som daglig "påklædning"
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)