Hvad kan man rent faktisk købe hos en AD?
#11
It is not the fault of Rolex that demand for their watches is so high.Patek and AP have
the same problems.You cannot expect them to just build a new factory to meet demand.
                     There are millions of people world wide who want a Rolex,so the supply
is very limited.Rolex are a fund,and do not need to answer to shareholders or pay
them dividends.Quality is essential to the Rolex brand,not just making more profit.
And i personally like this.Just remember there are many Luxury brands in he world
where supply exceeds demand.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
[-]
  • keldw
Svar
#12
Jeg tror ikke på at det handler om produktions kapacitet, Rolex kunne sagtens lave flere ure i den kvalitet de forlanger, men de ser ingen grund til det, derfor forbliver tingene status quo.

Som Kim er inde på ligger urene jo også klar til salg, men sælges kunne hvis særlige ikke officielle krav er opfyldt.

Og det med de er en fond som er hævet over at skulle tjene penge og svare aktie holderne deres køber jeg heller ikke, come on de er et luksus produkt som ønsker at tjene penge hvilke er fair nok men drop the bullshit, hvordan de så er placeret (skattefrit) er en anden sag.

De skal jo også bruge penge som alle andre til at drive butikken/udvikle, så lad os bare slå fast at kapitalisme er som min. Lige så meget rodfæstet hos dem, som hos alle de andre.

Sendt fra min ANE-LX1 med Tapatalk
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
#13
Ja det er ulækkert og kendt procedure :-(

Det sjove er jo hvor mange nye SUB's som bare i DK ender til salg til meget høje priser. Så der bliver jo leveret ure ud til folket, bare synd de ikke prioriterer dem som rent faktisk tager uret på armen ud af butikken med alt plastik pillet af uret og justeret lænke. Det ville helt sikkert betyde noget, hvis uret blev klargjort ved salg. Man køber jo heller ikke en ny bil pakket ind i plastik, selvom mange mærker kommer sådan fra fabrikkerne. 

Men den drøm jeg selv engang havde på et af de nyere Rolex SUB, er glemt og jeg sætter heller aldrig mine ben i disse butikker mere. 

Jeg har set hvordan de hopper og springer for asiatiske kunder i butikkerne - en behandling jeg aldrig har været i nærheden af. Og ja har lagt penge i disse butikker for dyre ure, men det var dengang :-)
Svar
#14
(16-05-2021, 03:59 PM)Stensbjerg Skrev: Jeg tror ikke på at det handler om produktions kapacitet, Rolex kunne sagtens lave flere ure i den kvalitet de forlanger, men de ser ingen grund til det, derfor forbliver tingene status quo.

Som Kim er inde på ligger urene jo også klar til salg, men sælges kunne hvis særlige ikke officielle krav er opfyldt.

Og det med de er en fond som er hævet over at skulle tjene penge og svare aktie holderne deres køber jeg heller ikke, come on de er et luksus produkt som ønsker at tjene penge hvilke er fair nok men drop the bullshit, hvordan de så er placeret (skattefrit) er en anden sag.

De skal jo også bruge penge som alle andre til at drive butikken/udvikle, så lad os bare slå fast at kapitalisme er som min. Lige så meget rodfæstet hos dem, som hos alle de andre.  

Sendt fra min ANE-LX1 med Tapatalk

Why should Rolex make more watches? They have always been great at controlling supply
and demand.And believe me they know how to make money.Its like asking Ferrari to mass
produce their cars.The fact is that just like Rolex they need to keep the product hard to get.
These brands will never pander to public opinion,they know what they are doing.
The world is full of people who think they could do it better than Rolex or Patek etc etc.
In the meantime they are making huge profits and laughing all the way to the bank.
We read these views on every watch site in the world,and we have been reading them
for the last fifty years.
                                   Rolex could easily produce more watches,so why do you think
they will not do it? Patek are in the same boat,a mass produced high end brand.And if
they started to make more watches,they would become common and to many watches
would be on the used market.
  You have to remember that the used price market is important to the image of these
brands,and the new prices they can demand for them.
                       And anyone who thinks they will change in the future is living
in cloud cuckoo land.
PS. Just go on the rolex forum and read the stories about AD and all the conspiracy theories about watches
hidden in the safe boxes of dealers.Nobody has got any proof of about any of it.
Today on Chrono 24. For Sale
Patek 4626
Rolex 46233
Lange 520
Put their yearly production numbers up against these numbers and the result is obvious.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
[-]
  • bjorn_e58
Svar
#15
Andre mærker kan godt finde ud af det….

Så det er sikkert helt bevidst taktik fra Rolex side af..

Det er nemmere at vinde Le Mans motorløbet

Så får du Rolex ur gratis
Mvh Kim 
Svar
#16
Hvis noget skal være eksklusivt,
skal det jo netop være.........., eksklusivt!
/
Kristen
Svar
#17
Nogen kunder vil mene at et Breitling er ligeså eksklusivt.

Det mærke kan da godt levere..

Prisen er næsten den samme som en Rolex Submariner

İmage
Mvh Kim 
Svar
#18
Jeg siger ikke de skal lave flere ure Willy, blot at de godt kan hvis de ville, uden at de skal (som du nævnte i dit indlæg) ud og bygge flere fabrikker og lignende.

Men som jeg også skriver jeg har intet imod deres strategi minus.

1. De lyver for potentielle kunder.
2. De pålægger uofficielle krav for et salg.

Det er ulækkert at behandle folk på den måde, og sige dine penge dur dine gør ikke


Sendt fra min ANE-LX1 med Tapatalk
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
[-]
  • pbr, willy
Svar
#19
(16-05-2021, 07:40 PM)Avantismo Skrev: Nogen kunder vil mene at et Breitling er ligeså eksklusivt.

Det mærke kan da godt levere..

Prisen er næsten den samme som en Rolex Submariner

İmage

Forskellen er bare (som jeg i hvert fald) ser det, at Breitling ikke er nær så interessant, specielt hvis man tager en kantstensafskrivning in mente, når du tager det ud af butikken har du "tabt" penge. Det er helt omvendt med Rolex. Jeg mener ikke selv at det bør være en begrænsende faktor for noget som helst ur køb, men når man kan købe et Sub til listepris og efterfølgende sælge det til 20-30.000 mere.. Og det er jo det som der sker, der er massere af danske grey dealere der har Subs (endda 2020 og 2021) modeller på hylden allerede, det er nok også derfor at der opstår en del af de her "konspirationsteorier" med ure gemt væk i baglokalet m.m

Ville situationen være en anden hvis urene ikke var gemt væk i baglokalet? Og hvilket signal sender det når man træder ind til en AD og det eneste de har på display er lady datejust modeller?
Svar
#20
Det kan jo være ligemeget hvad der er i vinduerne, når der alligevel er ventelister på flere år, vil de jo være tomme. Det er jo for at gøre det ekstra hype, så når du kigger på de tomme vinduer, tænker du med det samme, at det er totalt eksklusivt det ur. Men det er det ikke, da man jo kan købe de fleste til overpriser fra greydealers.

Så man gør det til noget det ikke er...... du skal bare smide lidt (mange) flere penge efter det :-) henne på hjørnet.

Nu tales der om Rolex, men hos PP, er det jo samme sag, dog færre producerede ure, men her er fortjenesten jo tårnhøj. Måske er ventetiden 2 - 3 år, ved det ikke og forstår ikke hvordan de nye modeller bliver fordelt, da de jo så er forældede når de leveres. Hvilket jo også må gøre sig gældende for Rolex.

Og Kim du får ikke de unge, som gerne vil vise status til at købe andet end Rolex, det er jo the shit, også hos dem som intet forstand har på ure :-)
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)