Redbar / Get together
Jeg har ikke været meget med til GTG eller red bar, men de gange jeg har været har det været en god oplevelse. Jeg synes ikke der var den store forskel på de to ting.
Den fælles oplevelse med jer der har gjort størst indtryk var at lave ur med Christian Lass, det var klasse.
[-]
  • Larsb, MichaelA, PHO
Svar
(22-04-2021, 08:25 PM)tg Skrev: Jeg har ikke været meget med til GTG eller red bar, men de gange jeg har været har det været en god oplevelse. Jeg synes ikke der var den store forskel på de to ting.
Den fælles oplevelse med jer der har gjort størst indtryk var at lave ur med Christian Lass, det var klasse.

Åh ja, det gad jeg virkelig også godt. Han afholder kursus i Aalborg her i næste måned, men der er desværre udsolgt :( Han har dog ret mange kursus på plakaten i København, men kunne være lækkert hvis han lavede flere i Aalborg eller Århus Icon_e_biggrin1
Svar
Lige nu er udfordringen for både redbar og gtg, at det er lidt problematisk at samles, men når vi når lidt tættere på normale forhold, skal jeg se, om der kan stables et eller andet på benene i dette forum I retning af det sidste i vinhandlen.
Med venlig hilsen

Lars

https://www.instagram.com/sralhb/
[-]
  • cfnissen, En_Nissen, tg
Svar
Også jeg synes det er fedt at mødes, og min vinhandel er "åben" for arrangementer til hver en tid!
Svar
Problemet grundliggende med de små private GTG er vel at man skal være inde i “kliken” for at komme med.

Jeg synes bestemt også at det var super hyggeligt i gårdhaven. Og jeg kørte gerne de næsten 100 km for at deltage.

Men hvis man ikke er med i store ur netværk eller er en kendt person, så går der desværre flere år imellem den slags GTG.

Hos RedBar er det mere klar snak.

Der er faste GTG (når der ikke er covid lockdown) og der er altid nogle nye mennesker at snakke ure med.
Mvh Kim 
Svar
Ud fra mit møde med Red Bar er der på ingen måde mindre klike i det koncept
end den måde et lille/privat GTG generelt er sat op.

Tror mere det handler om at man typisk helst vil deltage i den form for arrangment man mest er til,
og med mennsker man kan lide, og det kommer måske tydeligst til udtryk ved små/private GTG.

Jeg lægger generelt kun vægt på to ting når jeg afgøre om jeg vil deltage i et GTG.
1. er der en jeg stoler på der siger god for selve arrangmentet.
2. afholdes det i en form jeg ønsker at bruge tid på.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
Jeg kunne selvfølgelig også godt tænke mig at være en del af en "klub" ala Redbar efter udsendelsen på DR tv og fortælle diverse historier om urene i stalden.

Indtrykket var dog, at Red Bar, kun var high-end ure mm. der var interessante og værd at tale om.

Jeg finder dog at f.eks. Seiko ure på linje med Rolex ure, er lige så interessante, så længe der er historie bag.  Icon_study

Selvfølgelig er der grænser for visse ure's DNA etc., hvilket jeg ikke fornægter, men må vel søge RB medlemskab for at få indblik, eller har vi andre "klubber" for ur-nørder som undertegnede?  Icon_blink
Svar
Til de events jeg har deltaget i har jeg aldrig oplevet at man ikke var velkommen
fordi man ikke stillede med min. ur/ure til x antal kroner.

Det er og skal være (mener jeg) interesse der binder GTGet sammen,
og i den sammenhæng er kroner og øre irelevante.

Jeg har været til en del mini GTG hvor flere personer har været gengangere,
i dag handler disse dårligt hovedsagligt om ure, men mere om hygge, god mad
og at hænge ud med mennesker hvis selskaber jeg virkelig holder af.

Så GTG kan give/udvikle sig i mange retninger, så man skal ikke være "låst på"
hvor meget ens ur/ure er værd.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
[-]
  • Flying E
Svar
(24-04-2021, 12:03 AM)Flying E Skrev: Jeg kunne selvfølgelig også godt tænke mig at være en del af en "klub" ala Redbar efter udsendelsen på DR tv og fortælle diverse historier om urene i stalden.

Indtrykket var dog, at Red Bar, kun var high-end ure mm. der var interessante og værd at tale om.

Jeg finder dog at f.eks. Seiko ure på linje med Rolex ure, er lige så interessante, så længe der er historie bag.  Icon_study

Selvfølgelig er der grænser for visse ure's DNA etc., hvilket jeg ikke fornægter, men må vel søge RB medlemskab for at få indblik, eller har vi andre "klubber" for ur-nørder som undertegnede?  Icon_blink

Prorammet på DR2 handlede om dyre ure.

Derfor er vinklen i programmet også sat lidt derefter.

Der er plads til alle prisgrupper i RedBar

Både Seiko og Patek er velkommen

Det handler om passion

Jeg vil gerne deltage i private GTG, men selvom jeg har opsøgt mulighederne i flere år er det sjældent blevet til mere end et om året.

I RedBar har jeg muligheden for at mødes med andre urtosser, en gang hver anden måned hvis jeg har lyst.
Mvh Kim 
Svar
Jeg kan også vidne om, at der er plads til alle slags pris klasser i redbar. Har endda haft et kinesisk tourbillion ur med et par gange, og det har også fået en del positiv opmærksom.
Synes generelt folk har været åbne og imødekommende.

Desværre jeg har ikke formået at finde et privat gtg endnu, men har heller ikke været super aktiv på det her forum, så måske det er derfor.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)