Dit flotteste ur!
#1
Når jeg kigger på mine ure, har de alle forskellige historier og fortællinger som gør dem unikke på hver deres måde. 

Rent designmæssigt så er mit flotteste ur nok mit Seiko Black Sumo, her monteret med Crafter Blue gummirem - det skiller sig bare ud med de flotte former og den sorte farve, flankeret af vintage looket og den diskrete orange viser. 

İmage

Så vis dit flotteste ur og fortæl gerne hvorfor det for dig skiller sig ud!

God påske til alle på debatten :-)

Torben
Svar
#2
Kan gode lide gummi remmen til det mørke look på dit ur.


Mit favorit ur er uden tvivl mit Ophion 786 Velos.
İmage

Selvom jeg også godt kan lide sports ure, så har de lidt mere formelle ure en særlig plads i mit hjerte, og derfor er jeg også helt vildt med det her ur. Inspireret fra de ældre lommeure har det et mere klassisk look, og minder på mange måder om et Urban Jürgensen eller et Voutilainen. Kassen er da også lavet af Voutilainen & Cattin SA, det samme firma som producerer deres egne kasser.

For mig er det er daily, og selvom det kun skal trækkes op hver 5. dag elsker jeg den interaktion det giver manuelt at skulle trækket uret op. Jeg sidder da også ofte bare og beundre værket eller skiven.
İmage

Sendt fra min Redmi Note 7 med Tapatalk
[-]
  • cfnissen, Larsb, MichaelA, tg
Svar
#3
Hej Torben

Det synes jeg er svært at vælge mellem mange smukke ure, men jeg bliver nok nødt til at være ramt af sidst ankommet ur, der bare lyser op selv på en gråvejrsdag kan det noget.

Jeg synes det smukke ved dette ur er i flere etaper, så som kassen og urets horn de smukke visere med deres fine spidser og sidst men ikke mindst er søhesten på bagsiden flot designet, så alt i alt et meget smukt ur, hvor den orange farve er prikken over det berømte i.

God påske til jer alle og ha det helt fantastisk.

İmage
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
#4
Dine billeder gør uret dobbelt så flot Icon_e_biggrin1
[-]
  • Miwes, runzuk5
Svar
#5
Sikke et godt spørgsmål, som lige voldte mig lidt kvaler.

Men her er mit bud, A. Lange & Söhne Lange 1. Stram tysk kompromisløs stil hele vejen.

Claus

İmage
İmage


Sent from my iPad using Tapatalk

Svar
#6
Og er der noget vi kan li’ er det en stram tysker Icon_drool Icon_lol
[-]
  • cfnissen, Stensbjerg
Svar
#7
İmage
Det må være min Royal Oak, som min kære kone gav mig i fødselsdagsgave. JK


Sent from my iPhone using Tapatalk
Svar
#8
Photo 
Et rigtig godt spørgsmål
Skønhed afhænger jo af øjne der ser siger man,
og reelt er alle mine ure også valgt fordi jeg syntes de er smukke,
men hvis jeg skal vælge et ud fra den lille flok bliver det mit Dornbluth.

årsagen til at det vinder er der flere af, men uret har en helt særlig historie for mig,
som de andre ikke har fordi det ikke er et standard ur, 
var der en proces hvor der blev valgt til og fra bla. sammen med min minus ur interesseret hustru,
som gør at dette ur lige tager stikket hjem foran de andre.
İmageİmageİmage
Det er også det eneste af mine ure hvor man kan se motoren som jeg også finder smuk.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
#9
Jeg synes alle mine ure er smukke.

Dagens ur er smukt

İmage
Mvh Kim 
Svar
#10
Super flot Dornblüth, de laver bare nogle så specielle ure.

Sendt fra min Redmi Note 7 med Tapatalk
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)