Jaeger-LeCoultre Polaris Mariner Memovox på armen!
#1
Fik i dag mulighed for at prøve den senest tilkomne model i den nye Polaris serie.

Det er selvfølgelig modellen med den mundrette navn Polaris Mariner Memovox.

Jeg ved ikke om Mariner hentyder til et af de tidlige klassiske JLC dykkerure, eller om det er for at understrege at denne model er en rigtigt dykkerversion af Polaris. For lige at være helt sikker på, at vi forstår det, så er der også skrevet ‘Diving’ på skiven.

İmage


Uret overholder en ISO standard for dykkerure, bla. med en bezel, der kun kan drejes i én retning, forskellige farver lumen på time-/minutvisere mv. Det er vandtæt til 300 meter, så de mener det alvorligt!

Som I kan se, så er skiven meget, meget flot. Den blå farve ser næsten sort ud i nogle vinkler og meget blå i andre. Skiven har også fået nogle ekstra tidsmarkeringer og orange markører i øverste højre side.

Bezel skal åbnes ved at dreje den midterste krone op. Derved kommer der lidt mere orange frem, der skal advare dig mod at dykke uden at få lukket igen.

İmage


Bagsiden, som jeg ikke fik billede af afslører noget andet nyt - en safirglasbagside, hvor man kan se værket - og ikke mindst alarmen slå.

Lænken er flot, med en del blankpolerede led. Den var ganske behagelig, selv for en ikke-lænke-person som mig.

İmage


Alt i alt et positivt førstehåndsindtryk af både uret, men også JLC’s arbejde med at udvikle den nye Polaris linie.

Og ja, det er min originale 1967 Polaris der er med på billederne. Den var også nysgerrig.

En mere grundig anmeldelse kan I se her https://www.watchprosite.com/jaeger-leco...616823937/

Hvad synes I?

Claus


Sent from my iPad using Tapatalk

[-]
  • En_Nissen, Larsb
Svar
#2
Flot, men også meget stor - jeg husker din 1967 Polaris som et ret stort ur og den er jo næsten en dværg ved siden af !! Icon_e_biggrin1

Noget helt andet er, at jeg synes datovisningen ikke liner ret godt op i vinduet - måske er det fordi viserne er sat til kl. 12.00 og den er i gang med et datoskift ......... men alligevel - det præsenterer ikke uret særligt godt.
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
[-]
  • cfnissen
Svar
#3
Jeg synes, det er et flot ur. Meget smuk blå skive, som du selv skriver. Det er da godt, de skriver "Diving" på skiven, når uret har glasbagkasse. Det forventer jeg normalt ikke på et dykkerur. Men en smuk skrivebordsdykker er det Icon_smil
JK
[-]
  • cfnissen
Svar
#4
ure med blå skive er klart noget der tiltaler mig og denne udgave er efter min mening et rigtig smukt ur Icon_Up
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
[-]
  • cfnissen
Svar
#5
I do not think the bracelet suits this watch.The power reserve is ridiculous
for what is meant to be a modern watch.And i think a see through back,
does nothing for what is meant to be a serious dive watch.And the price
is an insult to watch buyers everywhere,it will lose so much of its value
for resale. JLC need to be careful they do not end up like GP.
Richemont are well on the way to destroying the reputation of JLC in
the name of profit.It is sad to see a great brand losing a reputation
it took years to build up.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
#6
Jeg håber, at uret ser bedre ud i virkeligheden.
Og situationen med den skæve dato er helt forfærdelig.
Det andet ur på billedet er da ok.
/
Kristen
[-]
  • cfnissen
Svar
#7
(27-03-2021, 06:53 PM)pbr Skrev: Flot, men også meget stor - jeg husker din 1967 Polaris som et ret stort ur og den er jo næsten en dværg ved siden af !! Icon_e_biggrin1

Noget helt andet er, at jeg synes datovisningen ikke liner ret godt op i vinduet - måske er det fordi viserne er sat til kl. 12.00 og den er i gang med et datoskift ......... men alligevel - det præsenterer ikke uret særligt godt.


Sandt. Lidt kikset med datoskiftet.

De er samme størrelse, dvs 42 mm, så det er optisk bedrag med størrelsen.

Claus


Sent from my iPad using Tapatalk

(27-03-2021, 06:58 PM)jk Skrev: Jeg synes, det er et flot ur. Meget smuk blå skive, som du selv skriver. Det er da godt, de skriver "Diving" på skiven, når uret har glasbagkasse. Det forventer jeg normalt ikke på et dykkerur. Men en smuk skrivebordsdykker er det Icon_smil
JK


Enig. Det er et flot ur - med teknikken i orden, men klart til seriøs dels-diving

Claus


Sent from my iPad using Tapatalk

(27-03-2021, 10:05 PM)Miwes Skrev: ure med blå skive er klart noget der tiltaler mig og denne udgave er efter min mening et rigtig smukt ur Icon_Up


Ja, sjovt med de blå skiver. De kan altså et eller andet. Denne er også flot fordi den skifter farve afhængig af lyset.

Claus


Sent from my iPad using Tapatalk

(28-03-2021, 11:18 AM)khbk Skrev: Jeg håber, at uret ser bedre ud i virkeligheden.
Og situationen med den skæve dato er helt forfærdelig.
Det andet ur på billedet er da ok.
/
Kristen


Det er flottere i virkeligheden. Der var også lidt beskyttelsestape på hist og pist.

Ja, det andet er vel OK…

Claus


Sent from my iPad using Tapatalk

Nå, nu til det jeg har imod uret.

Jeg synes listeprisen er helt og aldeles ramt ved siden af skiven.

İmage

Og det er uanset om man minder sig selv om at det er med lænke mv.

Hvad siger I?

Claus


Sent from my iPad using Tapatalk

[-]
  • En_Nissen, Larsb, pbr
Svar
#8
Jeg syntes det er vildt flot,
har det bare som med kvinder der er mange smukke men kun en Monroe. Icon_cool

Der er kun et som skiller sig ud som ikon,
og det er vil vil altid være mit valg i denne model serie. Icon_blink
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
[-]
  • cfnissen
Svar
#9
Med chancen for at have forpasset ironien så vil jeg da mene at datoen er i perfekt skifte til ny dato når den rammer kl 24 og alt andet vil da være totalt utænkeligt ved dette mærke Icon_blink

Ps. lænken er godt nok pakket ind, men som jeg fornemmer design er jeg ikke fan, den kunne være mere spændende
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
[-]
  • cfnissen
Svar
#10
Fint ur, men til den pris er det meget andet jeg hellere vil have.

Jeg er ikke så vild ed lænken, den passer ikke rigtig til uret. Jeg synes det er fint med kik til værket, uret er jo stadig vandtæt til 300m, så det er stadig et dykker ur. De har nok også mere at vise frem der end så mange andre ikoniske deskdivers.
[-]
  • cfnissen, En_Nissen
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)