Pris for service - Seiko 6r15 - problem efter regulering
#1
Som overskriften antyder - er der nogen herinde, der har nyere erfaringer med, hvad et standard service for et Seiko 6r15b løber op i ?

Min SARB033 har formentlig aldrig været serviceret siden det blev produceret i 2010 og at dømme efter amplituden, så kunne et sådant nok være på sin plads  Icon_smil

Desuden har jeg haft mit ur på timegrapheren for at regulere det, idet det gik omkr. 10 sekunder for hurtigt pr. dag og det havde en beat error på 0,7-0,8. 

Jeg fik reguleret beat error til 0,1 hvilket er fint for mig, men havde efterfølgende STORE vanskeligheder ved at få uret til at gå som jeg ville - det ene tidspunkt gik det for stærkt og efter meget små justeringer gik det for langsomt. Efter lang tids regulering frem og tilbage, havde jeg det til at gå +4-6 sekunder i døgnet, hvilket jeg var meget tilfreds med.

Jeg skruer bagkassen på, passer på at gummipakningen sidder rigtigt .................... og nu er uret pludselig over det hele - lige fra minus 19 sekunder det ene øjeblik og +8 sekunder det andet, og på sammemåde er amplituden nu pludselig under 200, hvor den før var omkring de 220 og beat error veksler fra de 0,1 til 0,3.

Nu smider jeg det på armen igen og prøver at måle det over 1-2 uger, men det korte af det lange er, at jeg nok bør lade det servicere, så det kan komme til at gå stabilt igen.

Jeg var en enkelt gang kommet til at røre balancehjulet så den kortvarigt stoppede, men kun ganske ganske let og ikke mens jeg pressede på regulatoren, så jeg tror ikke at det har skabt et problem. Men man ved jo aldrig.

Jeg har målt om uret er magnetiseret, men det er ikke tilfældet.

Meget meget mystisk !! Mit DressKX fik jeg selv reguleret til at gå +6-8 sekunder pr. dag, så det er altså ikke fordi det ikke kan lade sig gøre !!
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
#2
Her kommer et par billeder af værket

İmage

İmage

İmage
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
#3
Jeg ville sende det til Halse ure..

De har 100% styr på Seiko og har altid været meget fair overfor mig.

Prismæssigt ved jeg dog ikke helt hvor vi er..
Mvh Kim 
[-]
  • MichaelA, runzuk5
Svar
#4
Fuld service ligger nok på 1.700 - 2.000,-  Et nyt værk koster ca det samme.
[-]
  • pbr
Svar
#5
Hmmmmmm............... lidt mystisk, men godt !! Icon_party

I går aftes, efter at have opgivet at regulere mere på uret, nulstillede jeg det kl. 20.35 ............ og nu til aften kl. 20.08 er det kun afveget med minus 2 sekunder !!

Såeh, alt i alt, har jeg nok ikke rigtigt noget at beklage mig over alligevel ............ så nu pakker jeg bare timegrapheren langt væk og nyder uret på armen Icon_e_biggrin1 Icon_party

Og amplituden ............ den er oppe på 274 !! Icon_Up
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
#6
Husk

Et ur der ikke går, viser korrekt tid hele to gange i døgnet ;)
Mvh Kim 
[-]
  • Jydepotten, pbr
Svar
#7
So true !!  Icon_e_biggrin1 Icon_e_biggrin1
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
#8
Well ............. over de sidste 5 døgn har uret tabt 12 sekunder - det er en gennemsnitlig afvigelse på -2,4 sekunder pr døgn !!

Tror bare jeg skal skrue ned for spekulationerne og fortsætte med at glædes over mit “nye” ur !!

Nogen der har anbefalinger til en lænke til uret - oyster, jubilee eller president !? Strapcode og Uncle Seiko laver lænker til SARB033 med tilpassede endlinks İmage
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
[-]
  • runzuk5
Svar
#9
(14-03-2021, 10:51 PM)Stenstrup Skrev: Fuld service ligger nok på 1.700 - 2.000,-  Et nyt værk koster ca det samme.
Shit dét er mange penge

There's a lot of big dudes out there and big wrists need big watches.

(19-03-2021, 06:12 PM)pbr Skrev: Well ............. over de sidste 5 døgn har uret tabt 12 sekunder - det er en gennemsnitlig afvigelse på -2,4 sekunder pr døgn !!

Tror bare jeg skal skrue ned for spekulationerne og fortsætte med at glædes over mit “nye” ur !!

Nogen der har anbefalinger til en lænke til uret - oyster, jubilee eller president !? Strapcode og Uncle Seiko laver lænker til SARB033 med tilpassede endlinks İmage
Dét er altså godkendt I min verden

There's a lot of big dudes out there and big wrists need big watches.
[-]
  • pbr
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)