Første møde med Zelos
#1
Hej på debatten Icon_smil

I dag landede DHL med mit første Zelos ur - et Swordfish 40. 

Første intryk er helt utroligt imponerende!
Flot dyb sunburst turkis skive med timemarkeringerne udstanset, datohjul samme farve som skrive - kraftig lume (i hvert gående fra lyst til mørkt rum) inkl. i lynetten. - lænken er flot forarbejdet (og led skruet sammen) og låsen ligeså er ikke "flimsy" standset ud som det ellers ofte ses i denne prisklasse. Og hvilken prisklasse? Jooo, ca. 2100 kr inkl. moms levering mv. 
Nuvel, forarbejdningen er noget industriel, men stadig med en godt mix mellem børstet og poleret stål. Hvis jeg skal umiddelbart skulle øndre noget ville det være at lynetten var lavet i en mørkere farve.

Men er det ikke her med Zelos at man kan bruge den gamle traver, value-for-money?  Icon_e_biggrin1  Tjek også lige kassen det bliver leveret i - trækasse + læder etui - også ret vildt i denne prisklasse...
Har jer der kender Zelos samme erfaring? Eller er det bare mig der har fået "nyt ur kuller"? Icon_hjerte

İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
Mvh Danny  Icon_smil
Svar
#2
Tillykke med det nye ur. Jeg har ikke et Zelos, men urkuller er altid rart Icon_flag Icon_flag
[-]
  • BadHamster
Svar
#3
Zelos er rigtig fint til prisen.

Men nogle kan ikke forlige sig med at det ikke er swiss made.

Det er mikromærke på godt og ondt...

İmage
Mvh Kim 
[-]
  • BadHamster, jvi1
Svar
#4
Umiddelbart er det heldigvis mest mikromærke på den gode måde syntes jeg Icon_party

De må også have reguleret det billige Seiko værk da det går +4 sek her på første døgn - hvilket ingen af mine Seiko ure med lignende værk har været i nærheden af Icon_smil
Mvh Danny  Icon_smil
[-]
  • PeterFRH, runzuk5
Svar
#5
Jeg har skrevet sammen med dem. De regulerer alle værker før de sendes ud af huset

There's a lot of big dudes out there and big wrists need big watches.
[-]
  • BadHamster
Svar
#6
Mit første møde med Zelos

Pakke ankommet

İmage


43 mm i bredden, lidt småt men håber det syner af mere.
19 mm i højden, det er lækkert. Men skal også kunne holde til 3000 m. Safir glas på hele 8 mm. Disse specs er vigtige idet uret skal holde..
51.5 log to log, hmm måske lidt småt også?
Det hele køres af Sellita sw 260 small seconds

Sindsyg lumen, selv lumen på Zelos symbol på kronen.
Alle værker reguleres af Zelos...Cool

Lidt om firmaet. Har iøvrigt selv lavet en maskine til at teste om uret kan tåle de vilde 3000 m. Cool

https://wristreview.com/zelos-abyss-3000...tic-watch/


İmage

İmage

Dét er så fedt med den turbine

İmage

İmage

İmage

İmage

Uret rammer +2 sek pr døgn
Verdensklasse


There's a lot of big dudes out there and big wrists need big watches.
Svar
#7
Vildt nok Zelos runzuk Icon_diver Icon_party
Mvh Danny  Icon_smil
[-]
  • runzuk5
Svar
#8
Super flot - tillykke. Icon_flag Jeg var/er også vildt imponeret over hvor meget man får for pengene. Jeg skulle bare have valgt en anden farve :-). Jeg tænkte jeg ville have noget lidt anderledes - det var en fejl :-D

Eneste anke jeg har er de 4 tapper til afmontering af lænken. Konceptet er genialt, men de laver mærker/generer mit håndled. Det er sikkert bare en vanesag, da jeg sammenlagt kun har haft uret på i 10 min. :-)
Svar
#9
Mange tak for det - jeg er også stadig meget imponeret hvad Zelos kan få med af features i denne prisklasse - og så kan jeg også godt lide at det ikke direkte ligner rip-off fra andre mere kendte brands Icon_smil

Jeg har slet ikke mærket til tappene efter et par dages brug - ved ikke om jeg bare er heldig med mit håndleds-anatomi eller denne model er lidt anderledes udformet end dit... Men det skal nok passe at efter du har sagt det, så kan jeg mærke det næste gang jeg tager uret på ;-)
Mvh Danny  Icon_smil
Svar
#10
Haha, ja præcis - jeg overvejede også om jeg skulle skrive det :-)


Sent from my iPhone using Tapatalk
[-]
  • BadHamster
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)