Marathon GPM + Hamilton Khaki Mechanical
Hey!

Så er der 2 manuelt optrukne ure på vej, og jeg glæder mig som et lille barn. :-D

Jeg synes der er en vis charme over manuelle ure - er I enige eller uenige?

İmageİmage

Sendt fra min Redmi Note 9 Pro med Tapatalk
Grail: Pequignet Royale Paris Ref: 9010173
[-]
  • cfnissen, MichaelA, Miwes
Svar
Tillykke med de to nye

Jeg eeelsker manuelt, før jeg fik et første gang forstod jeg ikke den optræks glæde, I dag har jeg et manuelt i udvalget og øret kommer helt ned til glasset hver gang det gøres klar til montering

Sendt fra min ANE-LX1 med Tapatalk
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
[-]
  • cfnissen, Miwes
Svar
(28-02-2021, 01:29 AM)Stensbjerg Skrev: Tillykke med de to nye

Jeg eeelsker manuelt, før jeg fik et første gang forstod jeg den optræks glæde, I dag har jeg et manuelt i udvalget og øret kommer helt ned til glasset hver gang det gøres klar til montering

Sendt fra min ANE-LX1 med Tapatalk

Mange tak! 

Jeg kender også til optræks-glæden, som du kalder den :) 

Jeg har dog hørt lidt om, at H-50 værket fra Hamilton er "hit and miss" mht. stabilitet - nu får vi se.
Svar
Er H 50 værket ikke i familie med C07 og powermatic?
Det tror jeg. De er fine værker, videreudvikling på 2824 automatisk og 2801 for manuel. Jeg har et C07.111 i mit Rado Captain Cook.

Og tillykke med de nye ure de er fine.
Svar
Jeg skal 100% have mig et Panerai Radiomir med manuelt optræk på et tidspunkt...

Icon_hjerte
Mvh Kim 
Svar
Så landede de første 50% af urene
İmage

Sendt fra min Redmi Note 9 Pro med Tapatalk
Svar
Jeg synes designet på Marathon modellen har noget unikt over sig. Gedigent design videreført fra originalen.  Icon_Up

Lever det op til forventningen trods størrelsen og hvad måtte du slippe for det?

Mvh. Lasse
Svar
Hej Lasse, 

Jeg kan faktisk bedre lide Hamilton'et - Marathon-uret ser bedst ud på billeder, men jeg synes ikke det fungerer så godt for mig i virkeligheden, så jeg har valgt at flippe det :) 

Jeg gav ca. 4.500 DKK :-)
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)