Certina ure
#1
Jeg har gennem mit liv snart 61 år hørt om mange forskellige mærker og fra mine unge år var det tit sådan at når det galt dykkerure så var det Seiko, men skulle det være lidt finere eller et pænere ur, så blev det et Certina.

Certina blev aldrig mere men har været i butikkerne gennem så mange år og deres DS har trods styrke og kvalitet ikke formået at skyde op over et vist niveau, hvilket jeg tit har undret mig over.

Mærket har altid været okay og anderkendt, men altså ikke nået en høj status, som visse andre mærker og man kunne fristes til at sige ure til folket, selvom det nok mere er Oris der har den etikette.

Men hvorfor er det sådan med Certina og har det noget at gøre med at det er bestemt fra toppen at det skal dække et vist pris-segment i deres salg af ure, for kvaliteten fejler jo bestemt ikke noget og historien er også på plads, så hvorfor ??

Her lidt historie





Selv har jeg købt Certina flere gange gennem livet og husker da tydeligt at min kone og jeg købte et Certina i forbindelse med vores sølvbryllup og jeg fik en af de bedre dykkerure og min kone fik Certina med diamanter og perlemor skive...ganske fine ure.

Sidst har jeg købt dette Certina fordi jeg synes det er så smukt, men prisen er ikke skræmmende og det var faktisk uret her der fik mig til at tænke på, hvorfor er dette mærke aldrig blevet til mere end lidt groft sagt "leverpostej" og hvorfor ikke så populært som f.eks. Omega ?

Måske er jeg lidt alene om den betragtning, men ellers er du velkommen til at kommenterer din mening omkring mærket.

Mit nyeste Certina

İmage 

İmage

İmage
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
#2
Mit gæt er at de som medlem af SG har fået deres prisleje at "dække"
om man så syntes det er for højt eller lavt er jo en personlig betragtning,
men det låser jo mærket hvis ikke SG vil ændre noget.

Jeg syntes de laver OK ure til prisen ser bare aldrig mig selv eje et,
har en trods reaktion imod SG generelt med et par enkelte undtagelser.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
#3
Din reaktion mod swatch group er du nok ikke alene med, men det afholder mig nu ikke for at handle deres mærker Icon_blink

At mærket er låst i et prisleje har vi selvfølgelig luret, men det er på samme tid afslørende og så er vi der igen....pris kontra kvalitet er som vinden blæser og har man medvind så for den fuld skrue og ur-tosserne betaler med et stort smil Icon_cool

Selvfølgelig kan man altid sætte tingene lidt på spidsen, men det gør jo heller ikke noget at Certina ikke koster mere, det skal jeg da ikke klage over, men det har bare været sjovt at følge så mange års uændret pris niveau for et mærke som spiller med samme kort, hvor mange andre mærker der har udviklet sig til mere.

De laver nemlig ok ure til prisen og den bliver vi nok ret enige om med de fleste herinde, men de fleste vil nok kigge efter et andet mærke når der ligger 10 tusser i pungen til indkøb af ur, hvilket jo er den del som jeg undre mig over...vi er enige om at det er meget ur for pengene, men gider bare ikke købe det ??
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
[-]
  • julle
Svar
#4
Enig fra 10k mener jeg at brand værdien begynder at spiller rigtig ind for så mange,
og på det parameter taber et nyt Certina, imod f.eks. et brugt Omega.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
#5
Det ligger nærmest mejslet ind i sten, at sådan er det bare og ingen kraft kan ændre på det, men gad vide om der nogen sinde har været et Certina tilhørende en eller anden kendt eller måske et Certina i guld....det vil jeg lige kigge nærmere efter i min lille nørde rejse med Certina Icon_study
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
#6
Mohammed ali har været brand ambasadør i 1970erne, certina hjalp ham ud af en økonomisk krise dengang. Mærket var nok bedst i 1970erne med inhouse værker og der blev generelt gjordt mere ud af urene dengang.
Da det hele blev quartz lavede de en masse forskellige modeller som er bedst at glemme alt om.
Efter de er startet med deres genudgivelse af historiske modeller, synes jeg de er kommet godt med.
De har lavet masive guld ure som ds og ds2 og en masse quartz udgaver


Sent from my iPhone using Tapatalk
[-]
  • Miwes, Stensbjerg
Svar
#7
Takker for indlæg og fandt et ældre guld ur men så er størrelsen på uret også omkring de 37mm og det er smukt, men meget småt efter min målestok.

De begyndte at genudgive og i lidt større kasser, hvilket man efterhånden ser ofte og så ville det måske klæ dem at komme med noget nyt spændende, hvor den model jeg viser her i tråden fangede mig (synes det var et smukt design) i det hele taget et megafedt ur...eneste anke er at lænken godt kunne bruge et halvt led mere, da den er lige til den stramme side.
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
[-]
  • doxa300, willy
Svar
#8
Pröv at se på DS3. Ligger i udtryk meget tät på dit aquadive.
Svar
#9
Certina have always been a brand that have tried to make good watches for a
reasonable price.Like many other brands it has not always been easy to compete
in this area ,where competition especially from Japanese brands is very fierce.
I personally have liked many of their models,and they are a brand i respect.
They have a good history behind them,and they offer many good watches for
a very fair price in my opinion.They are one of those brands who do not pretend
to be more than they are.I have known many who have had a Certina watch
for many years without any big problems.And many of their older models are
becoming quite collectable.And like Doxa says the DS 3 is a really good watch.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
[-]
  • runzuk5
Svar
#10
Det her er min ds3 , viser og datohjul er skiftet


Sent from my iPhone using Tapatalkİmage
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)