Ny bog om Reverso for at fejre 90 års-dagen
#1
Har lige fået den nyeste bog om Reverso-uret, der fejrer 90 års dag i år.

İmage

İmage

İmage


Den indeholder dels historien om uret, men også en masse om tiden op til skabelsen og Jaeger-LeCoultres udvikling som forretning som var en af de første til at integrere produktionen i stedet for som tidligere at købe dele fra underleverandører.

İmage


Der er også kapitler om urene og alle de magiske evner, der bliver brugt til at lave de mere vilde varianter - særligt om ‘métiers rares’ som er JLC’s arbejde med at holde de gamle fag i live som f.eks. gravering, miniaturemaleri, lakering og meget andet.

En stor, tung bog i høj kvalitet. Særligt billedsiden er vild.

İmage


İmage
İmage
İmage

Min yndlingsbygning, Chrysler Building, er også med, da den er et godt eksempel på Art Deco arkitektur. Så derfor får I også lige et billede med Reverso fra dengang jeg havde kontor på 45. etage i den bygning.

İmage

İmage

Og husk nu, at dette er det første sportsur i stål

İmage

Alt i alt en fed, fed bog hvis man er til Art Deco, Reverso og Jaeger-LeCoultre. Og godt at have en stor tyk bog i disse tider.

Claus


Sent from my iPhone using Tapatalk

Svar
#2
Lækkert Icon_Up
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
[-]
  • cfnissen
Svar
#3
Oh yes.

Sidder og læser lige nu. Velskrevet og støttet af flotte billeder.

Claus


Sent from my iPad using Tapatalk

[-]
  • Larsb, Miwes
Svar
#4
Lyder som en ren fornøjelse. God læsning Icon_Up
[-]
  • cfnissen, MasDa
Svar
#5
Færdig med bogen. Den var god og med mange vinkler jeg ikke kendte.

Reverso fylder 90 i år og det er derfor spændende hvad de kommer med for at fejre begivenheden. I bogen bruger de et helt kapitel på de vilde komplicerede modeller, der blev lavet til 60 års fødselsdagen, bl.a. en minute repeater, en retrograde chrono, en vild perpetual og nogle andre ting, der må have presset urmagerne rimeligt godt.

I lyset af at de seneste års nyheder har stået på nye farver på skiverne og bedre finish på selve urkassen, er det nok ikke helt skævt at gætte på komplikationer.

Claus


Sent from my iPhone using Tapatalk

[-]
  • Larsb, onkeldunkel
Svar
#6
Den bog ser spændende ud, og jeg kan godt lide Nicholas Foulkes, så den er bestilt Icon_smil
JK
Svar
#7
I forlængelse af min forudsigelse om nye Reversoer med komplikationer, så så jeg dette i en JLC gruppe på Facebook.

Se andet afsnit i teksten.

İmage


Sent from my iPad using Tapatalk

[-]
  • jk
Svar
#8
Tak, det lyder spændende, Claus!
Jeg har fået bogen og nyder den. Den er blandt de flotteste urbøger, jeg har set Icon_smil
JK
[-]
  • cfnissen
Svar
#9
Er helt enig mht. flothed. Og mange gode vinkler på tiden, på jlc osv.

Lad os se om de nye bliver til at betale eller om vi skal sælge børn og nyrer igen

Claus


Sent from my iPhone using Tapatalk

Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)