PRX
#21
Jeg må indrømme at jeg syntes det er et lækkert ur.
Og jeg er såmænd heller ikke bange for quartz (omend det ikke fylder noget at betydning i min "samling" som det er nu.)
MEN, nu har jeg set et par unboxing på nettet, og mit OCD går helt i selvsving.
I ingen af de videoer jeg har set, rammer sekundviseren minutmarkørerne spot on. De er liiiige en my ved siden.
Og det kunne jeg ikke leve med ret mange timer, før jeg skubbede uret bagerst i samlingen..
Så det er nok bedre jeg ikke køber et.
Ærgerligt, da det ellers er super lækkert.
Svar
#22
Behøvede du virkelig gøre opmærksom på det? ;-) Nej, seriøst - tror du ikke det er kameravinklen? Den jeg så bevægede han uret rundt konstant i forskellige vinkel. Jeg har heller ikke noget problem med det er quartz og datovinduet generer mig heller ikke - det kan Vacheron Constantin f.eks. heller ikke finde ud af på deres Overseas :-). Det er åbenbart virkelig svært at lave farvede datohjul :-)
Svar
#23
(03-02-2021, 11:55 AM)onkeldunkel Skrev: Behøvede du virkelig gøre opmærksom på det? ;-) Nej, seriøst - tror du ikke det er kameravinklen?
Jeg håber det.

Ihvertilfælde glæder jeg mig til hvis nogen herinde køber det, og får det vist frem.
[-]
  • onkeldunkel
Svar
#24
Prøv at læse "The Ultimate Guide to Second Hands Aligment in Quartz Watches".
Så vil det måske betyde mindre for dig!
/
Kristen
Svar
#25
Her et lille review af uret, som jeg fandt på YouTube:  

/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
#26
Jeg kan nu bekræfte at det er virkelig lækkert.
İmage

Lænken er flot med den store flade børstet og poleret mellem ledene, så den får et flot spil i lyset.
Jeg har aldrig været vild med butterfly låse, men det fungerer udemærket her, og passer godt til lænken.
İmage

Lænken er med stifter, og forholdsvis nem selv at justere længden. Der er to halve led med, så det er forholdsvis ok at få den til at passe, på trods af manglende micro justering. Overgangen til kassen fungerer godt på trods af mit håndled ikke er stort.
İmage

En ting jeg synes er vel designet er kassen der har har 3 lag, der gør at den synes slankere end den er. Overfladen er generelt børstet som lænken, og der er to kanter i siderne er blankpoleret.
İmage

Jeg er godt tilfreds og forelskelsen holder endnu.
Svar
#27
Det kunne godt være jeg skulle have haft en måneds tålmodighed og købt den med et powermatic 80 i stedet.
https://monochrome-watches.com/tissot-pr...iew-price/

650 EUR for den automatiske udgave er giver dog mulighed for en af hver :)
[-]
  • Smilla
Svar
#28
Ohhhhhh.
Det er stadig et lækkert ur..
MEN, nu "stjæler" jeg lige tråden, og drejer den i en anden retning.
For det vil jeg gerne starte med at sige undskyld.
men tg skriver at han måske skulle have ventet på en version med Powermatic 80.

Powermatic 80...

Jeg har et par ure med Powermatic 80 værk.
mit Certina PH200M og et Mido, med Mido 80 værk (som langt hen ad vejen er det samme, og så alligevel ikke.)
Mit Certina's Powermatic 80 er baseret på ETA C07.111 som har "plastic" escapement og og pallet fork.
(Mido 80 værket er et ETA C07.611, og derfor med almindelig escapement og pallet fork, og er derfor ikke relevant for det jeg skriver her.)

Men hvad syntes man om "plastic" dele i sådan et moderne værk, er det bare mig der krymper sig lidt, eller?

(Billedet her er fra mit eget Certina PH200M)
İmage
Svar
#29
Det vil ikke bekymre mig, så længe jeg kan se og høre at erfaringerne og anmeldelserne ikke give anledning til bekymringer :-)

Jeg går heller ikke så meget op i alle de små detaljer urene har, så mine erfaringer er heller ikke så store. Jeg ville aldrig studere et værk så meget, for at se om der er plastik i det eller ej. Plastik er jo mange ting og tænker så store firmaer har styr på deres produktioner :-)

Det du nævner med viser som ikke er centreret, tænker jeg ofte må være tilfældet hos quartz ure, da de jo ikke flyder rundt og skal stå meget præcist for at ramme - på et mekanisk ur, vil man jo ikke tænke helt det samme..... mit Omega Seamaster Pre Bond fra 1993 har altid været lidt bagud og jeg har set det som charme, på et ur som har rundet 28 år uden service og tikker stadig derudaf, dog har det fået skiftet batteri et par gange...

Men den nye model med automatik kunne godt indfinde sig hos mig når det lanceres i juni :-)
Svar
#30
Spændende drejning, jeg havde egentlig forventet at diskussionen var gået mere på skiven på powermatic 80, da den måske minder lidt meget om et andet kendt ur.

Jeg kan dog bedre lide C07 diskussionen. Jeg har selv et Rado Captain Cook med en variant af samme værk, men jeg vidste ikke der var så stor forskel på dem. Det vil jeg undersøge. Jeg tænker at til prisen har prx nok den billigste variant, men det er nu også ok for mig.
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)