No name mærker og hvad skal det til for
#1
Det er egentlig underlig som jeg af og til stikker ud med mine anderledes køb som rammer mig med efterfølgende aha oplevelse.

Man burde jo egentlig skjule sin begejstring og igen hvem andre gider at lege med i disse skøre indkøb.

Jeg ved godt at det ikke kun er mig der får disse flip, men prøv lige at stoppe op og lad så roen falde på dig inden du får kaffen galt i halsen og den værste ophidselse har fortaget sig.

Prøv at forestille dig at man støder ind i et ur som bare har det fedeste design og farven er din ynglings farve med en blå skive og den er komplet uden nogen form for tekst...me like!

Oven i det får jeg så et ur der kun har vundet 1 sek. indtil nu ca. et døgn. hvilket min timegrapher også fortalte, så det er jo ret imponerende.

Nu ved jeg ikke hvad der ligger inde i uret og ved kun at det er et mekanisk værk af en slags.

Oven i alt det positive, så er uret meget behageligt i forhold til udformning af kasse og lænke...tjek

Med det lave pris niveau på et par tusser så kan man vel ikke sige at jeg har fejlet bigtime ved sådan et køb.

Alt det ovenstående er jo for godt til at være sandt eller også passer det på en masse af disse mikromærker og hvad er der så at være sur over....

Efterfølgende så finder jeg ud af at det er produceret i Hongkong (formodentlig) og firmaet laver at hav af ure der er homage eller hvad pokker vi skal kalde det, så i min uvidenhed, så var jeg total lykkelig og herefter får jeg den skinbarlige og grusomme sandhed, kastet lige ind i hovedet da jeg slår op på deres hjemmeside.

De laver jo slet ikke deres egen design, eller måske et eller to som er grimme som bare pokker, men de andre er snydt ud af næsen på andre mærker....øv!

Men vent lige et øjeblik....tøv lige en kende.....hold lige vejret, for jeg har jo ikke købt et Seiko Marinemaster MM300, men et no-name ur som jeg har været helt oppe og køre over grundet den gode oplevelse på alle parametre (lumen er også helt vild fed).

Jeg synes det her er dejavu for hvor har jeg oplevet det mange gange med begejstring indtil jeg gravede mig ned og fandt ud af at der var så mange lånte fjer, så hvor står jeg nu.

Kigger på det smukke blå ur der så åbenbart ligeså så godt kunne være et Seiko Marinemaster MM300 og har da i den grad fået lyst til at eje et originalt, men 20.000 har jeg bare ikke sådan lige foreløbig og det store spørgsmål er om jeg ville blive mere begejstret for sådan en original udgave...??

Konklusion bliver at jeg nyder mit "billige" blå ur og vælger alle moralske skubler bort og ved godt at det nok også er jeres anbefaling, "man skal da bare gøre hvad man har lyst til", men hånden på hjertet, så er min historie måske også noget nogle af jer kan genkende. 

I får selvfølgelig nogle billeder af det IMØ fede ur og hvis jeg skal finde noget at mugge lidt over er det at uret har skruekrone, hvilket giver det vandtæthed ned til 300 meter og den krone er lidt svær at få i hak, så ikke noget med at den køre i smør, som man siger, så heldigvis at uret tikker så præcist.

İmage 

İmage

İmage

İmage
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
[-]
  • runzuk5
Svar
#2
Nu kan jeg (af logoet på bagkassen) se, at det "no name" ur du har, er af mærket "San Martin" - som nogle måske husker, har jeg selv et ur af det mærke (en "homage" til Seiko SLA017 62mas reissue).

Jeg kan helt klart genkende dit indtryk af høj kvalitet, selv når man tager prisen i betragtning - i mit San Martin tikker et Seiko NH35 og jeg vil sætte en tørret abrikos på, at det samme gør sig gældende for dit ur, hvilket jo så yderligere borger for kvalitet, selvom denne kaliber, hverken i "eksport-udgaven" NH35 eller i inhouse-udgaven 4R35 har ry for at holde sig indenfor COSC rammerne - til gengæld viser alle erfaringer, at det kan reguleres til en fin præcision !

San Martin regnes blandt mange for at være blandt de kinesiske producenter, der har den bedste kvalitet og den bedste kvalitetskontrol - Steeldive er én af de øvrige  Icon_smil

Stort tillykke med dit flotte ur, som du roligt kan bære med glæde og tillid til kvaliteten !!

Min "kineser" hilser på  Icon_blink

İmage
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
#3
Tak Peter

Det er da utroligt at man kan sælge til de priser og jeg er begejstret over mit "no name" indrømmet, og formoder at du har ret angående værket.

Jeg kan da godt lide at der sidder noget vildt lækkert og banker inde i kassen, men det skal selvfølgelig stå mål med prisen og her passer det jo perfekt og det er jo alligevel gemt i en syg stærk mono-kasse.

Lækkert ur du viser Icon_Up
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
#4
(27-01-2021, 02:55 PM)Miwes Skrev: Lækkert ur du viser  Icon_Up

Lige over, Michael  Icon_Up

Jeg har haft 2 ure mellem hænderne fra San Martin, idet jeg først havde købt modellen med lume i lunetteindlægget, hvilket jeg fortrød. Derefter købte jeg samme ur uden lume i lunetteindlægget bortset fra "perlen".

Men begge ure, gav samme solide kvalitetsindtryk i forhold til konstruktionen og når det så kombineres med et kendt og anerkendt værk (ikke højere horologi, men en god solid arbejdshest), samt deres priser, så synes jeg alt går op i en højere enhed  Icon_smil

Jeg er helt enig med dig i, at jeg også sætter pris på lækre ure, med god stamtavle og med lækker horogi indvendigt - men man må jo for det første tilpasse sig sin øjeblikkelige økonomiske formåen ............. og når det så er sagt, så vil jeg da også sige, at jeg er lidt træt af den fornemmelse man efterhånden får med de etablerede (schweitziske) mærker, at man bliver taget i måsen på pris contra kvalitet, uden at man direkte kan sammenligne.

Uden at man skal gå ind i diskussionen omkring hvem der afholder udgifterne til design og udvikling, samt de socio-økonomiske parametre med lønningsforhold osv. for arbejdsstyrken, så forekommer det alligevel en smule tankevækkende, hvilken kvalitet disse billige kinesiske producenter rent faktisk kan levere i forhold til prisen.
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
#5
Den er jeg med på Peter Icon_Up

Her kommer lige lidt flere fotos....man kan jo ligeså godt udnytte tiden når man er ude og trække lidt frisk luft.

İmage

İmage

İmage

İmage
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
[-]
  • pbr, runzuk5
Svar
#6
Jeg lærte lidt af det samme på min max 5k rejse, det behøver ikke koste alverden at få sig et dejligt ur, og jeg syntes også at Swiss made mærkerne generelt nu er nået dertil hvor de ikke malker koen men river p.tterne af den.

Og historien har vist mange gange hvor dumt det er at undervurdere evner fra Asien uanset branchen.

Jeg har også fået micro mærkerne lidt på radaren men står af når de ligger sig helt op ad andres design, da de jo netop uden noget for historie der kunne give fuld gas.

Men selvfølgelig skal der tjenes penge og hvorfor opfinde den dybe tallerken to gange så her tilbydes MM300 på en måde til et breddere publikum.

For MM300 er et fantatisk ur som i mine øjne sætter mange andre dyrere ure til vægs, jeg glemmer aldrig da jeg fik et i hånden første gang og det er også det eneste ur jeg har ejet to gange.

Og når alt kommer til Michael så handler det alene om hvad der er rigtigt og virker for dig og det fornemmer jeg uret gør og så er alt som det skal være

Tillykke med det.

Sendt fra min ANE-LX1 med Tapatalk
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
[-]
  • Miwes
Svar
#7
Designet er klart noget der rykker ved os og ud af det blå kan ægte kærlighed jo opstå, som man har set det så mange gange Icon_e_biggrin1

Oplevelsen med de lånte MM300 fjer, er faktisk frækt og jeg havde nok ikke købt et MM300 fra Seiko og smidt 20.000 efter det, men der sker nu alligevel et eller andet, når man prøver sådan en (jeg kunne have lyst til at kalde den en "dummy"), så kan man godt blive tændt på et originalt marinemaster, for det styre da helt vildt i sin originale form, men er det så mange penge værd....?

Ps. uret har nu +2 sek så det er da mega heldigt med sådan et værk fra Seiko's billige skuffe
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
#8
Du kan sagtens finde et MM300 til under 20k brugt faktisk er det helt oplagt at kæbe det brugt da man i DK skal påregne en relativ stor kantstens afskrivning.

Læser man ind på hvilke krav Seiko stiller til ure som MM300 så finder man ikke et bedre dykker ur.

Om de er prisen værd er en selvstændig vurdering her spiller også ind at mange har svært ved at give 15-20k for et Seiko da de gerne vil have at andre skal kunne se hvad de har brugt af penge på at dekorere armen.

Selv er jeg vild med at disse ure går under radaren og ikke gær væsen af sig, man skal vide noget om ure/Seiko for at forstå hvad man kigger på og jeg skal helt sikkert have et af deres ure i dette prisleje igen.

Sendt fra min ANE-LX1 med Tapatalk
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
[-]
  • Miwes
Svar
#9
Jeg købte et nyt MM300 for ca. 17.000 kr. for et års tid siden på en dansk webshop. Så det er muligt at finde det på tilbud engang i mellem Icon_smil For nogle måneder siden så jeg den blå version i England for omkring 15.000 kr....
Jeg var rigtig glad for det og bygge kvaliteten er rigtig lækker - men grunden til at jeg solgte det igen var pga. det blev for stort til min arm (/smag).
Mvh Danny  Icon_smil
Svar
#10
Det holder åbenbart ret godt prisen så en populær model blandt Seiko elskere.

Nu har jeg som sagt kun stiftet bekendtskab med den model jeg har købt og og blev meget overrasket over det smukke design på kassen, som sikkert ikke er meget anderledes på den originale marinemaster. Det er sjældent at man se så smuk en kasse med forskellige vinkler og spillet mellem super polish og matte overflader, hvor de vinkler på kassen er med til at give god bærekomfort.

Det er vel det mest perfekte design til mit håndled, men jeg ville egentlig have gættet på at også mindre håndled ville kunne få en god oplevelse med dette design.

Her er lige en video af de to ure jeg modtog og blot lige en udpakning.



Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)