Seiko Prospex SRPD01K1
#1
Det sker man får lyst til lidt Seiko og ofte køber jeg det brugt, da toppen af prisen er fjernet.

Men denne gang havde jeg muligheden for at købe nyt og kunne se bort fra den lille ekstra pris (gave fra konen...elsker hende)

Denne udgave også kaldet "Dawn Grey" er i formen meget almindelig Seiko, men farven skiller sig ud og giver det ekstra til uret.

Denne limiterede udgave er allerede meget eftertragtet kan jeg læse nogle steder rundt på nettet og sikkert deler jeg min gode smag med andre, for tror ikke på at hvis jeg gemmer uret som nyt, så vinder jeg kassen på dette ur om nogle år.

Hvor har jeg mange gange, hørt dette med at denne model er "ekstra eftertragtet" og har når alt kom til alt, aldrig rigtig set nogen score kassen på disse ure, hvilket for mig også er temmelig ligegyldigt.

Vi køber vel for at bruge eller vi modtager en gave og selvfølgelig skal uret da bruges og jeg glæder mig til at få det i hænderne og se uret ordentligt  Icon_Up

Nu til mit spørgsmål...har set at uret indeholder Cal. 4R36 Automatic og det går tilbage til 2011, altså ikke et nyt værk, men kan det passe at der ikke er ændret noget på sådan et værk og til vi i dag skriver 2021 ??

Der kan vel være kommet små rettelser eller det er bygget på en ny fabrik eller hvad ved jeg...hvad tror i om disse Seiko værker.

Man går aldrig fejl af et Seiko og det er måske et af de mest populære mærker gennem tiden i alle pris klasser.

Første ordentlige ur i dette nye år, jeg er klart en Happy mand  Icon_party
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
[-]
  • onkeldunkel
Svar
#2
Tillykke med det Icon_flag

Der findes både en version 4R36 og 4R36a , men som det kan læses af linket nedenfor, så er de ens - eneste forskel er, at "a" angiver, at det er første version og dette signalerer vel formentlig, at Seiko planlægger engang at udvikle værket med forbedringer Icon_smil

https://calibercorner.com/seiko-caliber-4r36/
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
#3
Tillykke med dit nye Seiko - jeg har haft Turtle udgaven, men den er som man af mine andre ure røget videre :-)

Er det Turtle eller Samurai (kan ikke værkerne i hovedet)?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Svar
#4
Her var mit :-)

İmage


Sent from my iPhone using Tapatalk
[-]
  • runzuk5
Svar
#5
Tak Peter for info Icon_Up

Onkeldunkel - det ser ud til at være en magen til den du viser på billedet....var du utilfreds med den eller hvordan, eller var det bare almindelig flippen rundt ?

PS. det er Turtle udgaven
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
[-]
  • onkeldunkel
Svar
#6
Jeg har fundet en lille video af uret og den grå skive spiller så fint sammen med en orange, så måske derfor at vi er nogen som falder for denne anderledes farve-combo.

Er desuden vild med Turtle-kassen.



Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
#7
Ja, præcis og nej, jeg var ikke utilfreds med den. Jeg fik bare ikke rigtig gået med det og så havde/har jeg også min guld-Turtle, så den røg videre for at finansiere et andet ur-køb :-). Det er et super flot ur!

(21-01-2021, 12:55 AM)Miwes Skrev: Tak Peter for info  Icon_Up

Onkeldunkel  - det ser ud til at være en magen til den du viser på billedet....var du utilfreds med den eller hvordan, eller var det bare almindelig flippen rundt ?

PS. det er Turtle udgaven
[-]
  • Miwes
Svar
#8
Tillykke med uret
Har selv kigget på det
Fedt ur

There's a lot of big dudes out there and big wrists need big watches.
[-]
  • Miwes
Svar
#9
Så kom posten med uret og her følger som altid en lille video af det smukke ur.



Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
[-]
  • MichaelA, runzuk5
Svar
#10
Tillykke med det. Jeg kan på en måde godt lide det orange touch Icon_Up
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)