Patinering
#11
Jeg gjorde det samme med mit da jeg købte det hos CT-Watches - det var dog et “bad” i rød sodavand Virkede rigtig godt, og uret så ud som nyt.

İmage


Sent from my iPad using Tapatalk
MVH Jesper
Svar
#12
İmage



İmage
[-]
  • JJG, KOP, runzuk5
Svar
#13
@Møller, pffffft Icon_Up
Svar
#14
Ser godt ud Møller Det var faktisk dine billeder af Oris’et der fik mig til at købe et også


Sent from my iPad using Tapatalk
MVH Jesper
[-]
  • Møller
Svar
#15
(16-01-2021, 11:16 PM)KOP Skrev: Øhhh, forstår ikke helt, gennemtrænges af hvad?

Mit Oris var lettere patineret da jeg købte det, men jeg tænkte det skulle være “min egen patinering” altså fingeraftryk osv. der gav mig “mit” ur. Så til min hustrus store forbløffelse kom der et skvat Heinz i en kop med det nye ur i. Du er skør sagde hun. 10 minutter efter skyllede jeg uret under den lunkne hane. Uret var fuldstændig som nyt. Så nu er jeg spændt på mine aftryk på bronzen over tid.

Jeg tænker over tid må urkassen også patinere indvendig hvis i forstår, men at det ingen videre effekt har på urværket osv. Det spændende med Oris Big Crown er at urskiven også er bronze. Som dog er overfladebehandlet på en måde så patinering er bremset/ sat ned i tempo som jeg forstår det.  Icon_e_confused
Bronze kan ikke gennemtrænges af etc rust ligesom stål. Dét var blot det jeg prøvede at forklare.

Sendt fra min moto g(8) power med Tapatalk


Igang med forcering. Vil gerne have det mere brunt. Dette gøres med et kogt æg i en pose sammen med uret İmage

Efter 2 gang med æg

İmageİmageİmageİmageİmage
[-]
  • KOP
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)