Tudor Black Bay 41 M79540-0006 overvejelse!
#11
Jeg kan kun anbefale Klitgaard i Aalborg, de er altid til at snakke med. Har fået mellem 5 og 10% på Rolex, Grand Seiko og Tudor. Nu er dét Tudor du går efter, jo ikke et af de mest eftertragtede. Så jeg tænker du sagtens kan snakke dig til lidt.
Det er ellers en fed model du har kig på, den er væsentlig slankere end de andre BB modeller, men det har vist noget at gøre med ETA 2824 værket,  som er slankere end deres egne inhouse værker. Og så er det fedt med den polerede bezel.god jagt.
Svar
#12
Yes - skal nok finde uret med rabat, om det så bliver online eller hos AD. Det haster heldigvis ikke, så tiden skal nok give den rigtige pris.
Svar
#13
Havde ikke forespurgt hos Klitgaard, men det har jeg nu.....

Tudor er ikke noget vi laver gode priser på, det er i forvejen et ur som giver fantastisk value for money.

Så dropper tanken om at handle hos AD i DK, virker til de har lavet prisaftaler, når nu ingen bare rokker sig 500 kr. Alternativt kan det være en fastpris politik som de skal køre for Tudor - lugter en smule, men jeg skal nok finde det er sted og heldigvis er det ikke verdens dyreste ur.

Men en smule tamt - det skal i hvert fald ikke hyle over lukning af deres butikker :-)
Svar
#14
Enig.

Jeg havde personligt fundet noget på Chrono24 fra Tyskland eller Holland.

Trusted checkout
Mvh Kim 
[-]
  • pbr
Svar
#15
Tænker jeg søger mod EU et sted, når nu de danske forhandlere slet ikke vil give bare en smule.

Er stadig lidt i chok, at ikke bare en af forhandlerne tilbød 5 - 10 %. Men godt de ikke er pressede i denne tid, omend man ikke helt forstår hvordan de sælger deres ure, da de jo ikke alle sammen har en hjemmeside - de kører nok ring og collect!!!
Svar
#16
Har du prøvet at kontakte MC Mortensen i Herning - de har ry for at være til at tale med !

Og har iøvrigt et flot udvalg !
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
#17
Ja deres priser følger listepriserne!!! - nok ikke for alle, men i hvert fald for mig :-)
Svar
#18
Jeg har aldrig købt et nyt ur fra dem - kun brugt dem til service og urmagerbistand - så jeg skal ikke kunne sige det.

Men generelt kan det jo være, at AD´erne måske er trætte af at sælge ure til listepriser, som så bliver sat dyrt til salg på det private og/eller grå marked kort tid efter (dog nok mest Rolex sportsmodellerne).

Du må ikke forstå det sådan, at jeg peger på dig, slet ikke - men det kan godt være, at der generelt er en træthed hos AD´erne og at dette måske gør, at de ikke er nemme at rokke på de (i forvejen lavere) listepriser.
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
#19
Nej nej ingen problemer der...... 

Hvis jeg ser på hvor mange Rolex'er der er til salg i DK til næsten dobbelt pris, nye modeller fra danske AD'er, så foregår der i hvert fald noget skummelt og tænker det er mange af de samme, som får lov til at købe disse ure. De ender jo alle de samme steder og er jo ikke til salg fra mange forhandlere. 

Tænker bare man ikke køber et Tudor til 22.000 kr. for at sælge det til overpriser, da de jo netop sælges billigere Greymarked.....

Men fred være med det - jeg finder et en dag når jeg falder over et, enten som lettere brugt i DK, eller via en udenlandsk forhandler med samme garanti som fra lokal AD. 

Tror bare det for mig har været en øjenåbner for ikke længere at bruge en lokal AD, hvilket jeg også fint lever med :-)
Svar
#20
Nej, helt enig i, at der ikke gør sig det samme problem gældende for Tudor - men det kan jo være, at AD´erne eller producenterne har indtaget en principel holdning, hvor man ikke giver afslag !

Om den beslutning (hvis den overhovedet eksisterer) så også holder, når der kommer en flok rige køblystne kinesere i butikken, er så nok en anden sag Icon_blink
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 4 gæst(er)