Citizen Promaster BN7020-09E aka Solarzilla
#1
Og sønnen kiggede på faderen som stod stærkt i solens stråler. Men det som fangede hans opmærksomhed var det store ur faderen havde på. Det var ikke kun bredden som var voldsom, det var ligeså højden som var massiv.
Han kom tættere på og kunne nu se navnet som stod på siden. Professional diver 1000 m

Lad mig introducere Citizen Promaster 1000 m aka Solarzilla

Bredde 53 mm Vs 48 mm på ecozilla
Højde 21.4 mm Vs 18 mm på ecozilla

Drevet af Citizens in-house værk, Eco drive J210.  Powered af lyset og kan holde i mørket I hele 1.5 år!!!!! Ja, du læste rigtigt…..
Uret er desuden ISO 6425 testet.  

https://www.watchtime.com/featured/dive-watch-defined/

Spændende læsning

Uret er lavet i titanium coatet på flere forskellige måder,  som gør det modstandsdygtigt mod ridser. Denne behandling er der skrevet en hel stil om.

Sindssyg lumen som du kender fra ecozilla...bare mere vild. Alting er mere vildt på denne udgave!

Vægt på Stevral titanium lænke
På gummi rem 180 g Vs 179 g ecozilla stålversion

Uret er et must hvis man er til Promaster linien. Det er kronen på værket. Den ultimative diver….


İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage
[-]
  • Jens
Svar
#2
Det er også lækkert. Det er det ur jeg har mest på armen ???
[-]
  • runzuk5
Svar
#3
Skal vi ikke snart se nogle billeder af dit Oris??

Sendt fra min moto g(8) power med Tapatalk
Svar
#4
Når jeg får tid, skal jeg nok få lavet lidt billeder af dyret :-)
[-]
  • runzuk5
Svar
#5
Forskel Citizen vs. Pris

İmage

İmage

Når jeg ser dem sammen, så er Citizen bare lækker :-)
[-]
  • runzuk5
Svar
#6
Bestemt et fedt ur.

Men er der nogen teknisk grund til at det er så tykt?

Værket er da ikke specielt tykt.

Det får jo et Seiko Tuna Can til at ligne et børneur  Icon_lol
Mvh Kim 
Svar
#7
Glasset er sænket ned i drejekransen og glasset er vist meget tykt, mener omkring 8 mm, så det skyldes nok en del af urets tykkelse.

Synes bare det er fedt og meget velbygget og sidder super på armen.

Det er jo et ur som totalt er bygget til dykning hvis man er af den gamle skole, hvor uret skal vise tiden og kunne benyttes totalt til dette.
Svar
#8
Jeg har ikke noget imod tykke ure.

Men undrer mig bare lidt, da mit 2000 mtr IWC Aquatimer ikke er særligt tykt.
Mvh Kim 
Svar
#9
Men det er jo også bygget som mere dress hvis du spørger mig, hvilket gælder de fleste andre dykkerure.

Dette er bygget til det det er ment til, hvilket ikke springer igennem på de andre.

Vil gerne se en dykker i vinterdragt betjene de kranse som sidder på Rolex, Tudor, IWC mm. Det kan man med dette, hvilket for mig gør det til et professionelt ur, som også kan betjenes i det mørke element.
[-]
  • runzuk5
Svar
#10
Seiko Tuna can designet blev faktisk lavet pga en klage fra en proffesionel erhversdykker over af deres alm dykkerure. 

Er der en lignende historie vedr dette design ?

Ikke fordi det er en konkurrence.. Er bare nysgerrig
Mvh Kim 
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)