Årets første ur-køb, 2021
Ja, det kommer til at koste 1800 euro alt inkl. Han laver 20 stk. da det er det antal værker han har til rådighed.
Så for ca. 13.500 kr. får man et NOS vintage Longines værk samt hjemmelavet kasse, skive osv. Selv safirglasset skærer han så vidt jeg husker.
Det kunne jeg sgu ikke stå for!

Sendt fra min VOG-L29 med Tapatalk
[-]
  • MichaelA
Svar
Hold da helt op! Det er også langt billigere end hvad jeg havde gættet!
Helt klart noget for pengene, det skal der ikke være tvivl om. Hvis jeg ikke selv lige havde bestilt det Albert Villa ville jeg nok være ved at skrive til ham lige nu for at bestille, hehe.

Hvornår forventer du at få det?
[-]
  • base924
Svar
Han sagde februar da jeg bestilte, så nu må vi se. Jeg får Nr. 5 i rækken.
Jeg vil hellere vente en måned eller to mere for et godt resultat

[-]
  • En_Nissen
Svar
Ja selvfølgelig, og februar er jo også lige rundt om hjørnet. Til sammenligning fik jeg at vide jeg skulle vente 6-8 måneder på det dornblüth jeg har bestilt, så det regner jeg først kommer i maj eller sådan noget.
[-]
  • base924
Svar
Hvad er størrelsen på dette schenelle ur?

Sent from my iPhone using Tapatalk
Svar
Det blev et nyt pingo igen igen. Vender altid tilbage til dette som beater og do it all ur. Ellers sjældent mit fifty fathoms forlader min arm.
İmage

Svar
Ja, Pingo går man aldrig fejl af.
Er uret nyt nyt? Tænkte på om det stadig produceres?
Har nu ikke hørt, at produktionen er indstillet.
/
Kristen
Svar
(09-01-2021, 06:07 PM)jazzman Skrev: Hvad er størrelsen på dette schenelle ur?

Tja, jeg kender faktisk ikke de eksakte mål. Videoen fra TheWatchesTv giver et meget godt billede af størrelsen:

https://youtu.be/QJKWaz-eXGA

Billederne herunder er fra Thomas egen IG profil: @schnelle.coİmageİmage

Svar
Tjah, så gik det galt for mig igen !!  Icon_e_biggrin1

Jeg kunne ikke styre mig og årets 2. urkøb er allerede på vej og denne gang igen fra Japan - jeg er i øjeblikket inde i en periode, hvor jeg er lidt mæt af ure med dykkerkrans, men samtidig vil jeg også godt have noget, der er lidt større end 37mm og som mere er et "sports-ur" end et "dress-ur". 

Min Seiko SNXS79J1 med den grå sunburst skive og opgraderede lænke er egentlig perfekt........ lige bortset fra, at den "kun" er 37mm og at den kun har en vandtæthed på 3 ATM.

Så da jeg så Seikos relativt nye sportsmodel med fast bezel og i 40mm og 100m vandtæthed, blev jeg ret interesseret - modellen hedder på det Europæiske marked SRPE51 (med den antracit-grå sunburst skive, som jeg har valgt) og kan ved første øjekast godt ligne den meget udskældte SKX models afløser aka 5KX, blot uden dykkerkrans.

Der er dog tale om et helt re-designet ur med en mindre kasse, smallere visere og re-designet skive. Jeg er slet ikke nogen fan af den nye wannabee dykker Seiko 5KX og ville hellere købe et brugt rigtigt SKX, hvis det var et dykkerur jeg var ude efter - men på et sportsur, synes jeg det er helt acceptabelt f.eks. at uret ikke har skruekrone og "kun" 100m vandtæthed mv.

Jeg har så valgt at bestille JDM modellen fra en Japansk forhandler, så det har teksten "made in Japan" nederst på skiven - modellen hedder så ikke SRPE51, men SBSA41, men er ellers helt identisk. Prisen var dog så fordelagtig (omkr. 1.850,- kr. incl. shipping med DHL), at jeg godt ville give de ekstra par hundrede kroner, der løber på i told og moms, for at få en JDM model.

Værket er Seikos nye arbejdshest 4R36 (også kendt som NH36, når det sidder i andre mærker) og har både hack og wind. Fordi dette er en JDM model, vil uret have engelsk og kanji daghjul, hvilket jeg også er ret tilfreds med.

Billedet på forhandlerens hjemmeside (Sakurawatches.com) yder ikke uret nogen retfærdighed og jeg har i sagens natur ikke egne billeder - men for at få et indtryk af uret, så kan jeg anbefale dette review fra "Random Rob" på YouTube:

Billeder lånt fra nettet:

İmage
İmage
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
(09-01-2021, 06:46 PM)khbk Skrev: Ja, Pingo går man aldrig fejl af.
Er uret nyt nyt? Tænkte på om det stadig produceres?
Har nu ikke hørt, at produktionen er indstillet.
/
Kristen

Uret er nyt. Faldt over et godt tilbud. 3000 svenske kroner. (Bor i Sverige) svarer til ca 2200 danske. Tror ikke det er udgået.

[-]
  • pbr
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)