07-01-2021, 10:05 AM
Grail: Pequignet Royale Paris Ref: 9010173
Årets første ur-køb, 2021
|
07-01-2021, 10:05 AM
Grail: Pequignet Royale Paris Ref: 9010173
07-01-2021, 01:15 PM
07-01-2021, 05:00 PM
Halløj!
Så landede dette første ur i 2021 på adressen. Det var egentlig lidt et impulskøb på en auktion, men så fik jeg også prøvet det :-) Uret er et såkaldt Casablanca ref. 7501 i rødguld. Det er lavet i 1995 og er derfor, hvad man kan kalde et "tidligt" Franck Muller, og fra lige før der gik kokain, damer, hvidvask og russerskandale i den. Skiven og viserne ser helt fantastiske ud. Skiven er guillocheret med blå emalje eller lak over. Viserne og tallene matcher kassen. Fonten, der bruges til tallene er super fed og speciel. Typisk Franck Muller look. Kassen og safirglasset er buet og størrelsen er vist ca. 28mm gange 38mm, så teknisk set blev det vist solgt som et damerur, men det er jo en klassisk herre størrelse fra dengang verden ikke kendte til me too, fake news og paradise hotel. Desuden kan min kæreste også bruge det uden, at det virker for voldsomt. ![]() ![]() Sendt fra min VOG-L29 med Tapatalk
07-01-2021, 05:29 PM
07-01-2021, 05:42 PM
07-01-2021, 11:57 PM
08-01-2021, 10:12 AM
Ej, det ser spændende ud. Kan du fortælle lidt mere om det?
![]() Sendt fra min VOG-L29 med Tapatalk
08-01-2021, 12:30 PM
Ja, udseendet fangede mig bare så meget, det er virkelig anderledes.
Mærket hedder Albert Villa (Timepieces), og det er et helt nyt mærke fra start 2020. De her ure er en del af deres første collection, og for at blive lidt etableret sælger de derfor nu her til nogle gode pre order priser. Med pre order discount koster deres ure i omegnen af 2.000-4.400 kr. Afhængigt af model, med de fleste til omkring de 2.000 kr. Deres ure er inspireret fra 1920'ernes art deco stil, hvilket skinner meget tydeligt igennem på deres design, særligt ift. Skive design og kasse design. De fleste af deres ure er med det velkendte og solide Miyota 9039 værk (9015, bare uden dato, så ingen "ghost" dato), som jeg personligt er fan af. Lige den model jeg bestilte er dog med et manuelt eta 7001, fordi jeg faldt for skive designet, som er perfekt med de små sekunder. Fælles er dog at de er med solid bagkasse, så man kan desværre ikke se værket. Det gør ikke så meget fordi de alligevel er rimelig basic, men kan nu alligevel generelt godt lide gennemsigtig bagkasse. Den model jeg har valgt er med en stål skive, som er engraveret og belagt med hhv. kold emalje og guld. Kassen er ligeledes pvd belagt med guld. Hov, og glemte helt at nævne at finish på kassen ser ud til at være i toppen, med et komplekst og kantet design med gode polererede linjer, og et "frosted" finish som de fortalte mig er lavet med samme metode som AP bruger.
08-01-2021, 05:08 PM
Fedt! Spændende at høre om nye mærker!
Jeg har selv et ur i produktion hos en urmager i München, Thomas Schnelle. Jeg så en video på YouTube fra TheWatchesTv om "reasonably priced watches". Det ligner til forveksling dit lidt, med en inspiration fra art deco. Han bruger et gammelt firkantet Longines værk og laver herefter selv alt andet, som kasse, skive, visere, krone og spænde til remmen. ![]() ![]() Sendt fra min VOG-L29 med Tapatalk
08-01-2021, 05:27 PM
Jeg så selvsamme YouTube video, og blev også super interesseret i mærket! Men jeg synes bare slet ikke jeg kunne finde noget information om pris eller andet, og så kom jeg bare fra det.
Må jeg spørge om hvad sådan et ur står til? Jeg elsker at han har fundet et firkantet værk, det ser man virkelig alt for sjældent. |
« Næst ældste | Næst nyeste »
|