Ure på DR (Brian Lykke, Christian Lass, RedBar mm.) - i aften 13/2, kl 21:00
#91
Det var min meningen at det skulle forstås som at du og WIlly var uenige om noget. Jeg beklager, at det kunne forstås sådan.
Med venlig hilsen

Lars

https://www.instagram.com/sralhb/
Svar
#92
Disagreeing with one another,now and again is a part of life.The hard
part for some people is to remember we are discussing watches and 
not anything that is so important in our lives.I have had many discussions
on this site ,and i never feel any bad will towards anyone here.What can
be said in a heated discussion,is quickly forgotten in my mind.
                    I always remember ,that most people here are well
balanced and decent human beings,and it takes more than a heated
discussion about the watch industry to make me forget this.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
#93
(15-02-2021, 10:46 PM)Appleboy Skrev: Nu har jeg selv engang forsøgt at blive medlem af klubben, hvilket krævede mere end jeg kunne håndtere og forholder mig bare til, at det fylder meget i udsendelsen....

Nu bliver jeg nysgerrig Torben  Icon_smil
Jeg har selv lige "meldt" mig ind i redbar men har endnu ikke deltaget i noget.
Kan du uddybe hvad det kræver ??
[-]
  • pbr
Svar
#94
Sikke da en kedelig debat det program kunne udløse! Jeg så programmet, mine voksne børn og min kone så det, og de forstår, bare lidt, bedre min fascination af de tikkende vidundere. Selv blev jeg så inspireret, at jeg købte et Rolex i søndags.....! Og sagt med en vis ironi, var der virkelig nogle som forventede at f.eks. Christian Haagen viste et Jaguar-ur frem, og så i hans lettere selvhøjtidelige stil, forklarede alle seerne, hvorfor det er et lorte-ur? Nej vel, det var vist ikke programmets intention. Derimod var der en del, f.eks. Brian Lykke, som tydeligt lod skinne igennem, at han også selv havde lidt problemer med at stå på mål, for sin interesse. Men sådan er vi samlere jo! Glade og entusiastiske, og lettere beskæmmede når vi skal forklare vores passion for udenforstående. Må vi få endnu flere som viser deres ure, stolt!, frem, hvad enten det er Jaguar eller Rolex!
[-]
  • cfnissen, Larsb
Svar
#95
(16-02-2021, 12:10 PM)No-panic Skrev:
(15-02-2021, 10:46 PM)Appleboy Skrev: Nu har jeg selv engang forsøgt at blive medlem af klubben, hvilket krævede mere end jeg kunne håndtere og forholder mig bare til, at det fylder meget i udsendelsen....

Nu bliver jeg nysgerrig Torben  Icon_smil
Jeg har selv lige "meldt" mig ind i redbar men har endnu ikke deltaget i noget.
Kan du uddybe hvad det kræver ??

Hvordan det var for mig, har jeg tidligere beskrevet i denne tråd, så tænker du lige må se det der. Jeg undlader at kommentere yderligere, da der åbenbart er kræfter som har "holdninger" til ens person! - om det så har ændret sig ved jeg ikke. Jeg kommer personligt aldrig til at deltage, hvilket bare er bekræftet i denne tråd! - ville bare være rart, hvis folk læser det man skriver, fremfor at konkludere en masse og bagefter ikke engang gider svare på det. Du kan altid sende en PB.....
Svar
#96
Ahh havde ikke set længe nok tilbage i tråden.
Jeg ved ikke om det er sådan stadig, men jeg er ikke blevet ringet op.
Måske de har lavet lidt om på tingene under Corona.
Svar
#97
(16-02-2021, 04:01 PM)Janus2312 Skrev: Sikke da en kedelig debat det program kunne udløse! Jeg så programmet, mine voksne børn og min kone så det, og de forstår, bare lidt, bedre min fascination af de tikkende vidundere. Selv blev jeg så inspireret, at jeg købte et Rolex i søndags.....! Og sagt med en vis ironi, var der virkelig nogle som forventede at f.eks. Christian Haagen viste et Jaguar-ur frem, og så i hans lettere selvhøjtidelige stil, forklarede alle seerne, hvorfor det er et lorte-ur? Nej vel, det var vist ikke programmets intention. Derimod var der en del, f.eks. Brian Lykke, som tydeligt lod skinne igennem, at han også selv havde lidt problemer med at stå på mål, for sin interesse. Men sådan er vi samlere jo! Glade og entusiastiske, og lettere beskæmmede når vi skal forklare vores passion for udenforstående. Må vi få endnu flere som viser deres ure, stolt!, frem, hvad enten det er Jaguar eller Rolex!


Fedt at dine kære bedre forstår dig bedre nu! Jeg har selv haft samme oplevelse med familie og venner. Du kan nærmest se at de kigger på dig anderledes nu.

Og endnu bedre at det hjalp med til at inspirere dig til næste køb! hvilket Rolex fik du købt?

Og det er også - i mine øjne og for egen regning - hvad jeg synes er det gode ved fora som dette eller som RedBar eller en almindelig ‘non-branded’ gtg - at man kan dele sin glæde med ligesindede uanset om det er Jaguar eller Rolex mam har med.

Og dét er hvad jeg så i udsendelsen, da de brugte RedBar som eksempel på hvordan ur-nørder mødes.

Claus


Sent from my iPad using Tapatalk

[-]
  • Larsb
Svar
#98
Hej Claus
Jeg købte et Submariner G/S med blå sunburst skive og matchende blå krans. Lidt underligt for mig, jeg har altid forsvoret at jeg ville have et Rolex, ud fra en tanke om, at det er lidt for mainstream..... Altså come on, flere end 1 million kinesere har et Rolex, og jeg er langt mere rødlig i huden, end at jeg kan forveksles. Men nu er det allerede tirsdag, og jeg er super glad for uret!

I øvrigt husker jeg, at du deltog i et mindre GTG på Frederiksberg, hvor vi også nød et glas vin. Og helt klart ved en sådan begivenhed, at det ene og alene går ud på, at dele glæden over vores ure med andre, vi er der næppe for at kritisere nogle brands, eller "afsløre" andres prispolitikker o.s.v. For min del vil jeg rigtigt gerne deltage i flere af den slags events, hvor jeg får lejlighed til at se og føle urene. Jeg har + 40 ure, alle er købt ud fra billeder og beskrivelser, så der HAR da også været fejlkøb.... Keep up the good spirit, jeg læser med stor interesse dine indlæg, også når du har været inviteret af fine brands, og altså dermed kan opfattes som influencer eller ambassadør. Jeg synes altid du har været yderst sober, så tak for det!
Svar
#99
Det var nemlig rigtigt hyggeligt på Frederiksberg, som jeg forestiller mig, at det også er til RedBar.
Du, Janus2312, er jeg ret sikker på viste mig nogle meget sjove ure, som jeg ikke har set før eller siden og jeg så også et Habring og en masse andre herlige ure, som jeg har beundret her på billeder. Ure, som jeg nok kun kommer til at drømme om, men som jeg glæder mig stort over at få lov til at røre ved. Det handler ikke om pral men om at vise ure frem og se ure og møde fine mennesker med samme interesse.
Red Bar er jeg ikke (endnu) ikke medlem af, men forestiller mig egentlig bare, at det en smule mindre impromptu og lidt mere SoMe globalt, men uden at være kultagtigt. Målet må være det samme.
[-]
  • cfnissen
Svar
Det er altid smadderhyggeligt, når man kan møde med andre urnørder under uformelle former, som vi gjorde på Frederiksberg. RedBar er GTG sat lidt mere i system. Jeg er ikke selv arrangør hos Redbar, så det er selvfølgelig lidt nemmere bare at deltage, for der er lidt arbejde i at arrangere det, og der er ikke så mange frivillige Icon_e_biggrin1

Jeg håber stadig, at vi kan få det landsdækkende GTG til at ske på et tidspunkt, men jeg er da helt klart med på at lave noget i mere lokalt regi, når tiderne tillader det.
Med venlig hilsen

Lars

https://www.instagram.com/sralhb/
[-]
  • cfnissen, En_Nissen, Jens
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)