Ure på DR (Brian Lykke, Christian Lass, RedBar mm.) - i aften 13/2, kl 21:00
#31
(27-12-2020, 09:55 AM)Stenstrup Skrev:
(27-12-2020, 09:15 AM)base924 Skrev: Sendt fra min VOG-L29 med Tapatalk


Interessant at se det færdige resultat. 
Godt at Christian har de gamle 100 - 150 årige maskiner. Jeg har et IWC lommeur fra 1914 som skal have 1 - 2 nye dele og Ole Mathisen bruger ham til antikke ure, fordi at sende uret til IWC fabrikken betyder at de bare laver en masse nye dele til 2 - 3 gange prisen. Noget som Ole Mathisen kun anbefaler for antikke ure der skal bruges hele tiden.
Ja, Christian kalder sig selv en samler af maskiner. Det er en helt fantastisk samling han har! Nogle ret unikke maskiner iblandt.

Du skulle næste selv tage dit IWC med over til ham, så du kunne få en lille "tour de manufacture".

Det at lave alle delene selv, herunder kasser og skiver, kræver mange forskellige, hvis det ikke skal tage meget lang tid.
Christian har dog også selv lavet forskellige maskiner, herunder den han bruger til Geneve striber.

Selv Dufour får kasse, skiver og værkdele udefra. De sidste 70% af arbejdet, finish, laver han dog som ingen andre, men Christian har dog lært et par tricks af ham

Peterİmageİmage

Sendt fra min VOG-L29 med Tapatalk

(27-12-2020, 10:18 AM)tg Skrev: Med det jeg hører der er klippet ud, sidder jeg og tænker hvorfor lavede de ikke en tema på 2 timer. Måske der kommer en director's cut udgave på et tidspunkt.

Sendt fra min XQ-AU52 med Tapatalk
Ja, det virker som om konceptet med en Temalørdag er noget forkortet.
I mine øjne kunne det sagtens have båret flere episoder, så der blev tid til at gå mere i dybden.
Måske det kan komme, hvis interessen er mere bredt tilstede? Fingers crossed!

Sendt fra min VOG-L29 med Tapatalk
Svar


Beskeder i denne tråd
RE: Ure på DR (Brian Lykke, Christian Lass, RedBar mm.) - af base924 - 27-12-2020, 10:28 AM



Brugere der kigge i denne tråd: 3 gæst(er)