Ure på DR (Brian Lykke, Christian Lass, RedBar mm.) - i aften 13/2, kl 21:00
#81
Ja du giver din ærlige mening men ikke om programmet,
når du forkert konkluder at de medvirkende kalder sig selv eksperter,
og fastslår at de er mennesker som har brug for at blive klappet på skulderen.

Så er det netop at du selv gør det som du kalder stupid beyond belief,
nemlig at blive personlig og kritiser personerne og ikke programmet,
Så du modsiger dig selv hvorefter tingene selvantænder. (uden jeg tror du ved hvorfor)

Så ja du har ret jeg tager afstand fra nedladende personlige angreb,
uanset hvem de rammer dig, de medvirkende i programmet eller min hustru.

Så derfor mener jeg du er off track her.

Det eneste der er sikkert i mudder kastning er at du selv få beskidte finger,
jeg har før stået i "dit hjørne" når du tidligere er blevet personlig nedladet angrebet,
derfor tager jeg også 100% afstand fra det nedladende der er skrevet om dig i tråden.

Det er uværdigt.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
[-]
  • willy
Svar
#82
(14-02-2021, 04:29 PM)Stensbjerg Skrev: Ja du giver din ærlige mening men ikke om programmet,
når du forkert konkluder at de medvirkende kalder sig selv eksperter,
og fastslår at de er mennesker som har brug for at blive klappet på skulderen.

Så er det netop at du selv gør det som du kalder stupid beyond belief,
nemlig at blive personlig og kritiser personerne og ikke programmet,
Så du modsiger dig selv hvorefter tingene selvantænder. (uden jeg tror du ved hvorfor)

Så ja du har ret jeg tager afstand fra nedladende personlige angreb,
uanset hvem de rammer dig, de medvirkende i programmet eller min hustru.

Så derfor mener jeg du er off track her.

Det eneste der er sikkert i mudder kastning er at du selv få beskidte finger,
jeg har før stået i "dit hjørne" når du tidligere er blevet personlig nedladet angrebet,
derfor tager jeg også 100% afstand fra det nedladende der er skrevet om dig i tråden.

Det er uværdigt.
Fair enough Jacob,i know you always give a honest answer.I will try to explain
my comment on experts.It was meant to point out that a TV program like this
in Denmark always have the same person commentating on watches.And 
without mentioning any names ,you know who i am talking about.
                      This is a public forum,and i have no desire to hang anyone
out to dry here,who does not have the possibility of answering.Therefore my 
comment was aimed mainly at this person and his cronies.What people do in
Red Bar or any other forums etc etc,has got nothing to do with my comments
about a TV program.You can read any critic in any newspaper anywhere in 
the world,and they would do exactly what i do,or maybe worse.When you 
are in the public eye,and make a living of being so,then you are open to criticism
and opinions about you.Where would we be Jacob,if we all did not have this freedom?
                     And lets not forget a program is about the people in it.Or maybe
you think it it wrong to make comments on the people? I think you are way off 
the mark here Jacob.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
#83
Jeg ved du ikke mener det helt som du skriver der Rodney men jeg kender dig også bedre end andre, dit ord valg på engelsk tror jeg bare gør at tingene selv antænder og det kan være værd at give en tanke hvis man igen igen finder sig selv i siuationer man ikke helt forstår.

Jeg har selv med årene lagt en mindre konfrontere tone i mine indlæg / tråde fordi jeg flere gange fandt mig i siuationer jeg reelt ikke ønskede og det indbefatter også at kigge på en selv.

Med hensyn til programmet bliver vi bare ikke enige disse tema handler om interessen her ure og i langt mindre grad / slet ikke om personerne i det.

Derfor er det ur der bygges også mere centralt end kunden eller urmageren.

Men ok vi er enige om at være uenige.

Sendt fra min ANE-LX1 med Tapatalk
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
[-]
  • willy
Svar
#84
Very true Jacob,things can get turned around.We never have problems even when we
disagree ,I wish there were more like you on this forum.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
#85
Så fik jeg også set programmet - synes det er ganske OK. Det giver en fin indsigt i noget af det, der giver entusiasmen omkring ure, og når man ser titlen på programmet, så ville det have overrasket mig, hvis der havde været en egentlig kritisk tilgang i præsentationen eller i dialogen.


Sent from my iPad using Tapatalk
MVH Jesper
[-]
  • cfnissen, En_Nissen
Svar
#86
Jeg synes som nævnt tidligere det var et superfedt inspirerende program. Et par kommentarer til diskussionen af programmet.

1) Ur industrien er en cocktail af passion og profit og jeg kender ingen offentligt universitetsansatte professorer i ure, der giver 100% objektive ur anmeldelser og er uangribelige på kommercielle interesser og subjektive personlige smagsvurderinger.
2) Jeg kender ikke definitionen på en ur ”ekspert”, men de passionerede ur coinnaisseurs i programmet har tydeligvis stor passion og indsigt i urenes historie. Jeg har et par gange været til fredags hvidvin hos Franz Jaeger og stampublikummets ur begejstring er smittende. Et sjovt selskab at være i fredagsbar med.
3) Skønt at den mekaniske urindustri har så stor markedsappel og auktionspriser på trods af Smartwatches popularitet og at programmet ligefrem taler om ”afdigitalisering”.
4) De fleste mennesker har brug for klap på skulderen. Urmagere og ur-entusiaster er selvfølgeligt sensitive omkring deres ure og den passion & de penge der er deponeret i deres ure. Jeg har selv brugt oceaner af tid på at spørge andre i ur fora om hvad de synes om dette eller hint ur i forbindelse med større ur køb. Jeg ser intet nedsættende i at have behov for klap på skulderen og bekræftelse. Jeg ser et alment menneskeligt behov, og i særlig grad blandt entusiaster hvor hobby er hjerteblod.
5) Jeg synes i øvrigt flere af deltagerne er selvkritiske og selvironiske i programmet om at blive ”fartblinde” på ur priser og om at være lykkelige for endelig at træffe et svært dilemmafyldt urvalg – lige indtil den næste ur bacille smitter  Icon_smil
Svar
#87
Mærkelig diskussion, men når det så er sagt, så er omdrejningen jo i programmet også RedBar, hvilket i min mening er en smule forkert, da det er for de “udvalgte”, men omvendt så er det nok den eneste mulighed hvor man vil tillade at lade et kamera komme med. Jeg ville som tidligere beskrevet ikke gennemgå deres specielle udvælgelse, men kan nu heller ikke bruge er diplom til noget. At andre synes det er fedt at være med i en klub, synes jeg bare er fedt :-)

Personligt glæder jeg mig selv til flere mindre GTG, hvor der er lidt højere til loftet og hvor der ikke er behov for, at det skal blive til et reality-program :-) - sagt med et glimt i øjet.

Jeg har mødt jer alle sammen og i et top gode alle sammen :-)
[-]
  • cfnissen, Jens, MichaelA
Svar
#88
Willy og Torben,

jeg respektere jeg begge meget, selvom I begge kan være ret stridbare og måske lidt fastlåste i jeres holdninger. Jeg føler ingen trang til at gå ind i en debat om hverken udsendelsen eller Redbar. Jeg håber, at I igen kan begrave stridsøksen. Det eneste, jeg vil bemærke omkring udsendelsen er, at det ikke er deltagerne, der har valgt, hvilke optagelser, der skulle med, endsige valgt titlen.
Med venlig hilsen

Lars

https://www.instagram.com/sralhb/
[-]
  • doxa300, MichaelA, willy
Svar
#89
Interessant program og jeg tror egentlig det var meget spot on i forhold til at give "almindelige mennesker" et glimt af urtossernes verden. I øvrigt ligesom de øvrige "Besat" programmer har forsøgt at skildre entusiasters begejstring og fascination af møbler, keramik, etc.
Et par af mine bekendte så det, og jeg tror det gav dem mere forståelse af min sære hobby, end alle mine forklaringer tilsammen. Ganske som Claus nævnte i programmet; "almindelige" mennesker får ret hurtigt et noget fjernt udtryk i blikket efter kort tid :-)
Og virkelig fascinerende at se Christian Lass' arbejde og værksted..
[-]
  • Avantismo, En_Nissen
Svar
#90
Hov hov Lars, jeg er ikke inde i en strid - og da noget med en udmelding mod mig, synes nu ikke jeg angriber nogen overhovedet, men det gør du så: "lidt fastlåste i jeres holdninger" - total mærkeligt, når det faktisk er mellem Willi og andre medlemmer af RedBar det foregår mellem.....

Jeg kommenterede på det omkring RedBar, da jeg da synes det fylder rigtigt meget i udsendelsen, ikke på noget Willi har skrevet - ham vil jeg ikke kommentere på, da jeg har lært af lektien langt tidligere :-)

Nu har jeg selv engang forsøgt at blive medlem af klubben, hvilket krævede mere end jeg kunne håndtere og forholder mig bare til, at det fylder meget i udsendelsen....
[-]
  • Larsb
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)