Seiko 5 Sport J7019-7050 (formentlig nov 1971)
#1
Hej Alle

Her kommer endnu en lille fotofest foranlediget af, at jeg har fået nyt objektiv til mit kamera  Icon_e_biggrin1

Uret er et Seiko 5 Sport med ref. J7019-7050 (jfr. bagkassen) og at dømme efter serienummeret samme sted, er det fra november 1971. Uret var i en sørgelig forfatning, da jeg købte det på "bugten" - men med en nænsom renovering af kasse (bemærk den fornemt i hånden udførte børstning) og polering af lynetten, en polering af glasset der ikke kunne genanskaffes, samt montering af nyere tilsvarende visere, så er det kommet til at se ganske pænt ud, synes jeg selv. Værket er blevet serviceret og dele er udskiftet med dele fra et donorur med samme værk, som jeg købte samtidig, og går rigtig fint.

Men nu til, hvad der er den direkte årsag til dette opslag ........... BILLEDER !!  Icon_party


İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
#2
Vanvittig flotte billeder - hvad bruger du af lyskilder? Er det en lyskasse?
[-]
  • pbr
Svar
#3
(15-09-2020, 02:34 PM)onkeldunkel Skrev: Vanvittig flotte billeder - hvad bruger du af lyskilder? Er det en lyskasse?


Tak skal du have  Icon_smil Nej, det er blot et hvidt spisebord og indfaldende lys fra vinduet  Icon_smil

Jeg bruger næsten aldrig kunstigt lys, hvis jeg kan undgå det.
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
#4
Imponerede  Icon_Up

Jeg gad virkelig godt kunne tage sådan nogle billeder :-). Jeg må øve mig noget mere :-)

Der er også denne her sælger på Omegaforums.net (han er også på C24). Han tager altid de samme billeder af de ure han har til salg og de er også virkelig flotte: https://omegaforums.net/threads/fsot-iwc...20.117445/. Specielt hans pocket shots er imponerede og han matcher bæltefarven til uret - totalt gennemført :-)

İmage
[-]
  • pbr
Svar
#5
Whow - ja, det er godt nok super flot !! Jeg har aldrig været god til "pocket shots", men må så også tilstå, at jeg kun har experimenteret med dem med min iPhone Icon_blink

Med kameraet på et stativ, en fjernudløser (eller selvudløser) og så placeret foran et vindue eller en anden lyskilde, burde man kunne få noget lignende frem, som dette billede. Det kræver blot, at man prøver sig frem, indtil man finder frem til en metode og en placering, der virker Icon_Up

Det allersværeste er, at få sig positioneret således, at man i videst muligt omfang undgår reflektioner i glasset - medmindre da, at det bliver en del af kompositionen.
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
[-]
  • onkeldunkel
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)