Test af læder rem til dykker ur
#11
Alle mine remme er lavet af kernelæder som lægges sammen i to lag. Samme læder på bagsiden som forsiden. Problemet er at når læderet tørrer ind, folder det sig ved hornene. Læderet arbejder jo hele tiden ved hornene, så det er der problemet opstår. Er sikker på at læderfedt gør noget, men jeg har aldrig brudt mig om lugten, hvorfor jeg har anvendt rapsolie, da det er lugtfrit.
Svar
#12
Det er også sådan jeg normalt arbejder med kernelæder, men har søgt en anden vej med flere lag af forskellige materialer og noget lykkes hvor andet er "lærepenge", men får mere og mere indsigt i de forskellige teknikker.

Hvad der ikke virkede dengang jeg startede er blevet med bedre resultat og men det afhænger altså meget af kvaliteten af læderet og den forståelse kræver at jeg nok må indstille mig på et besøg i en fysisk butik hvor de sælger læder og få en rigtig snak med en ekspert og så beskrive hvad jeg vil opnå.

Tiden går med det og det er meget hyggeligt at arbejde med.

PS. det går da også nogenlunde

İmage

İmage
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
[-]
  • MichaelA
Svar
#13
Min søn har bestilt en rem i sort med hvide syninger så er gået igang og starter altid med denne først (det er den letteste) og vil denne gang forsøge at lave den anden rem med indsyet holder til remmen, men det skal gøres så fint og tyndt, ellers mister remmen hurtigt sin "ynde", men gætter på at det er de flestes udfordring når man er amatør.

Første rem færdig, så nu til den svære Icon_e_confused

İmage

İmage

İmage
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
#14
Her kommer så "svendestykket" og det er ikke helt forkert at sige at man nærmest er i lære som ----? hvad hedder sådan en der laver ur remme ?

Nå pyt med det, for det er heldigvis for sjov, men her kan i jo selv dømme og i er jo eksperter med alle de remme i køber Icon_lol

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

Hilsen den nye læder-skræder Icon_hjerte
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
[-]
  • MichaelA
Svar
#15
Meget lækkert arbejde. Du er dygtig!
Svar
#16
Mange tak Torben

Du er jo selv udøvende i denne disciplin og ved om nogen hvor meget arbejder der går i træningen og alle de mange fejl forsøg, men når man er fra en generation hvor klynk ikke var en option, så prøver man jo bare igen Icon_blink

Remmen er lavet til min søn, men det viser sig at vi er gået helt forbi hinanden med mål, så tilbage til tegnebordet og jeg må atter i gang med en ny rem. Denne rem har jeg sat på mit MAT og det ser da slet ikke tosset ud, hvis jeg må sige det selv.

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
[-]
  • MichaelA
Svar
#17
Du gør det meget godt - så jeg laver jo kun til mig selv nu med år imellem :-) men måske jeg ender med en af dine på et tidspunkt. Hvem ved. Du kan jo ende med at der er lidt penge i det.
Svar
#18
Pengene kunne man godt bruge, men det er for mig vigtigt at ha en hobby, da jeg nærmest altid er i gang med et eller andet og det frirum har det med at dø lidt når der kommer penge ind over og forventninger til hvor meget og hvor hurtigt jeg kan producerer de produkter jeg laver.

Det sjoveste er at få stillet sin nysgerrighed når man starter noget op og på et tidspunkt når man eller forsøger at nå til en eller anden form for perfektion, så ofte skifter jeg til noget andet, hvis det giver mening.

Jeg vil dog sige at mine M.A.T. ure har genstartet min lyst til at lave remme og tror faktisk at det holder rigtig længe denne gang, hvor jeg har tusind ideer til forskellige remme, så kæmper stadig med læder i vand, men det er lagt lidt til side og skal helt sikkert til at kigge på flyver remme med nitter og syninger, som jeg har set på IWC ure, hvor de laver nogle mega fede remme til.

Jeg venter på en sending nye materialer og værktøj, så der kan komme gang i andre rem-typer, men nu må vi se hvad det føre til og hvis det ender med en større produktion, så skal der nogle remme af sted ud til mine ur venner Icon_Up
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
[-]
  • KimT
Svar
#19
I must say your leather straps look very good indeed.You have a real talent for it
in my opinion. Icon_+1
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
[-]
  • Miwes
Svar
#20
Tak Willy

Det lyder godt og nyder at udøve dette håndværk Icon_Up
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
[-]
  • willy
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)