Salg/bytte af ur(e)
#11
One eventual problem could be that Thomas would lose customers,because more 
would sell their watches on the forum instead of going to him for an exchange deal.
It costs money to run the forum as others have pointed out.Maybe if Thomas
received a procent of each watche sold on the Forum,something could be worked
out.For example in the price range up to 10.000kr,because this would not have
a big effect on the watch range that Thomas sells.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
#12
Jeg forstår udemærket trådstarter, men ser nu ikke den helt store gevinst ved at åbne op for købe/bytte ure her.

Vi er efterhånden meget få stædige medlemmer tilbage, der besøg dette gode forum.

Aktiviteten er ikke særlig stor. Nogle dag er der kun et par enkelte indlæg.

Trist, men sådan er det bare.

På facebook og dba er der masser af ur annoncer. Og der handles på liv og løs

Både af seriøse og useriøse købere / sælgere. Sådan er det
Mvh Kim 
Svar
#13
jeg aner ikke hvor mange der kigger forbi af ikke medlemmer og gør "brug" af forummet,
men du har helt ret det er få tilmeldte medlemmer der generelt holder liv i forummet.

Det faktum syntes jeg bare endnu mere gør
at en åbning for salg/bytte annoncer herinde giver mening,
da få medlemmer som rent faktisk vil benytte sig af muligheden er =
lille mistet evt. fortjenste på sidens "officielle" salgs del.

Jeg tror der sker det som jeg selv gør, nemlig man finder et helt andet sted at handle
eller også køre det over PM skulle det være med et medlem herinde fra,
og så er vi tilbage ved hvad jeg skrev om officiellel politik og reel virkelighed.

Hvorfor ikke bare forholde sig til den?
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
#14
Hej medlemmer herinde

Nu faldt jeg lige over denne tråd igår, og der er intet odiøst eller hemmeligt i, at jeg arbejder for CHRONO.dk og vintageure.dk.

Thomas som ejer siderne, og dermed hoster dette Forum, læser ikke med, så jeg vendte lige jeres diskussion med ham i dag.

At salg ikke er tilladt, det stammer vist fra dengang private betalte for at oprette annoncer på vintageure, men da vi alligevel har gjort det gratis for private, så ser vi ikke nogen årsag til at medlemmerne ikke skulle kunne handle herinde.

Med andre ord : Sæt bare i gang.

Der var en der venligt foreslog, at man kunne bidrage med et beløb til hosting af siden. Det er rigtigt sødt tænkt, og siden er egentligt blot et hul vi smider penge i for at holde i live, men rent bogføringsmæssigt vil det næsten ikke kunne svare sig. Så vi takker for tanken, men det behøves ikke.

Så er der vel ikke så meget andet at sige, end at vi håber I kan få solgt lidt ure herinde.

God aften herfra


Sent from my iPhone using Tapatalk
Svar
#15
Hvis det på noget tidspunkt har været på sin plads med et tak herinde
så er det ihvertfald nu.

Både for at i gider drive siden gratis,
og i en form hvor der er plads til at indput bliver hørt.

Tak herfra Icon_Up
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
[-]
  • onkeldunkel
Svar
#16
(08-06-2020, 05:32 PM)keldw Skrev: At salg ikke er tilladt, det stammer vist fra dengang private betalte for at oprette annoncer på vintageure, men da vi alligevel har gjort det gratis for private, så ser vi ikke nogen årsag til at medlemmerne ikke skulle kunne handle herinde. 

Med andre ord : Sæt bare i gang. 


Det er en kanon udmelding KeldW !!  Icon_party  Icon_party 

Og jeg stemmer med i koret med tak fordi I driver og hoster siden - jeg har jo tidligere været moderator, så jeg ved hvor meget arbejde, der kan være i det. Men I gør det godt og har formået at holde en stemning, der gør at det hører til sjældenhederne, at det er nødvendigt for mod´s at gribe ind (det var "en kende" anderledes i min tid  Icon_head )  Icon_Up  Icon_Up

Men det fortjener næsten at blive meldt ud i "hovedforummet" som en sticky, gør det ikke ? Måske
KimT Skrev:  Icon_blink 
er frisk ?
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
[-]
  • onkeldunkel
Svar
#17
Det skal ligeledes kippes med hatten herfra, flot og dejligt med et sådan storsind! Icon_not
Svar
#18
Jeg har rettet navnet og beskrivelsen på underforummet, således at der ikke længere er nogen undtagelse ift. ure.
Svar
#19
(08-06-2020, 06:22 PM)pbr Skrev: Og jeg stemmer med i koret med tak fordi I driver og hoster siden - jeg har jo tidligere været moderator, så jeg ved hvor meget arbejde, der kan være i det. Men I gør det godt og har formået at holde en stemning, der gør at det hører til sjældenhederne, at det er nødvendigt for mod´s at gribe ind (det var "en kende" anderledes i min tid  Icon_head )  Icon_Up  Icon_Up

Heldigvis er selve modereringen i tråde nærmest ikke relevant for tiden, men der er dælme stadig meget arbejde "behind the scenes" for mig. Daglige tjek, afvisning og fjernelse af spambrugere.... som i ikke ser (tænk over hvorfor)  Icon_blink  Og så bruger jeg meget tid på at rette indlæg, da næsten alle (i blame tapatalk) citerer konsekvent i deres indlæg, selvom at det ikke er nødvendigt. Jeg tror jeg redigerer citater ud af min. 80% af indlæggene  Icon_lol

Det betyder ikke noget, jeg hygger mig med det, men synes alligevel lige jeg ville nævne det nu "åbningen" var der  Icon_lol
Svar
#20
Stort tak til Thomas og KeldW for at tillade det - i praksis tror jeg ikke der bliver den helt store aktivitet, men det er rart at have muligheden! Og også en kæmpe tak til Kim for dit store arbejde! Jeg nyder det her anonyme forum og foretrækker det i den grad i forhold til f.eks. Facebook. TAK!
[-]
  • Smilla
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)