Man laver da bare sin egen rem
#11
Sådan Icon_Up
[-]
  • Miwes
Svar
#12
Syntes de ser meget fede ud!

Sendt fra min SM-G960F med Tapatalk
[-]
  • Miwes
Svar
#13
Mange tak Icon_smil

Der er jo nærmest tale om en handicap-rem med en længde på henholdsvis 15 cm og 10 cm på den med huller og den med spænde, men det giver en rar fornemmelse at remmen sidder som om man havde "normale" størrelse håndled, hvis det giver mening.

Jeg måler 21,5 til 22 rundt om håndledet og nyder at remmen sidder løst og så der stadig er masser at give af.

Hvor stort håndled har du egentlig og er der andre som ligger oppe i den ende af skalaen ?

İmage
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
#14
Flot arbejde :-)

Mit håndled er med sine 19,5cm nok lidt større end gennemsnittet, men som regel passer jeg standard remmene.

Her den medfølgende gummirem til mit Seamaster.

İmage
Svar
#15
Hej Kim

19,5 er vist meget godt ramt, som en form for standard og den sidder perfekt Icon_Up
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
#16
Mit håndled er 20 cm i omkreds og jeg bryder mig ikke om ure, der sidder for stramt - jeg løber af og til ind i vanskeligheder med lænker eller remme i standardlængder, hvilket er lidt træls idet de som oftest bliver for lange, hvis jeg bestiller dem i XL længder ! Icon_e_confused
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
#17
Hej Peter

Du ligger også lige der og vipper mellem at de er for korte eller for lange, men så passer du ofte de fleste lænker med det mål...gætter jeg på eller der skal et enkelt led af.

Det har været så træls gennem årene når jeg købte ure med remme, så skulle der altid findes en løsning oven i og ofte var den ikke så flot som de remme der fulgte med uret.

Når der så skulle købes ind, blev det ofte ude fra en hjemmeside hvor billedet ikke altid fortalte helt hvad kvaliteten var og jeg er godt nok næsten aldrig blevet positivt overrasket.

I dag har jeg nu fundet en god løsning og skal blot på udkig efter noget mere læder og for tiden kigger jeg i genbrugs-butikker efter læder-rester, det er da meget sjovt at finde lidt læder til at øve på.

Vh. Michael
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
[-]
  • pbr
Svar
#18
Det er helt korrekt - typisk vil jeg skulle fjerne 1 eller 2 led fra en "standard" lænke, for at de vil passe. Dog hvis jeg fjerner 2 led, så skal lænken sidde i det yderste hul i låsens mikro-justering (og kan dermed ikke forlænges yderligere, hvis jeg får behov) og hvis jeg kun fjerner 1 led, så skal lænken sidde i det inderste hul for ikke at sidde for løst ......... det skal bare ikke være nemt Icon_e_biggrin1

Især i forhold til Omega, og specifikt 2254.50.00 bevirkede det, at jeg var nødt til at tilkøbe et 1/2 led for at få den til at sidde helt rigtig.

Rolex lænker med microjustering har altid virket rigtig godt for mig - især lænkerne (eller rettere spænderne) på Explorer 1 og Explorer 2, hvor lænken kunne forlænges med 2mm ved at vippe en lille forlængelse ud, var helt perfekt idet jeg så meget let, lige kunne få den ekstra lille smule længde, når det var varmt i vejret og ens håndled blev lidt tykkere og mere klæbrige Icon_Up

Jeg kan bedst lide, at mine ure sidder en anelse løst om håndleddet, men ikke alt for løst, så de skøjter rundt - om lænken gør, at uret sidder komfortabelt kan i realiteten "make it or break it" for mig i forhold til et ur !! Jeg har før været nødt til at sælge ure, som jeg var rigtig glad for, men som bare ikke sad komfortabelt .......... og det er først i den seneste tid, at jeg kan lide at gå med et ur på andet end en lænke - men det skal i så fald helst være NATO eller en 2-delt rem i samme materiale ......... og ganske få gummiremme, som f.eks. min Tropic fra Uncle Seiko, som jeg bruger til mit 62mas.
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
[-]
  • Miwes
Svar
#19
Ligger også lige under 20cm.
Mit problem er at jeg ofte synes at den rem der sidder kl 12 (den med spædet) er for kort i standard udgave så uret vælter udad ( venstre håndhåndled er min standard). Specielt med deployant spænder. Derfor køber jeg ofte to remme for at få en længere til kl 12.
Giver det mening eller er det ren volapyk?
Mvh
Kim
[-]
  • pbr
Svar
#20
Det er meget forståeligt og når jeg laver mine remme skal der tages hensyn til at spændet sidder lige under og her ligger jeg på 95mm i længde på remmen så sidder spændet som regel perfekt.
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)