Fik noget super soft læder fra en kollega og der er lagt en forstærkning ind i læderet, men det er stadig super soft og her lige lidt billeder af projektet.
Jeg fortsætter lidt endnu i denne tråd og denne gang er det ud fra en historisk tanke omkring den tid hvor man syede remme på Panerai ure. Det er dog kun en efterligning men fin til forsøget og jeg har holdt det i den rustikke afdeling.
Gad vide om det var hos urmageren man også fik syet rem på uret når den var slidt eller man gik til sadelmageren..hvem ved ?
Det er helt klart fint hvis man selv kan klare jobbet og jeg synes det sværeste er at finde den "rigtige" bredde på remmen, for den kommer lidt i klemme hvis den bliver for bred og den sidder og "sejler" hvis den bliver for smal. HEr har jeg valgt max. bredde på 26mm
Her kommer lige lidt snapskud af projektet der er krydret lidt med prægning, sådan lidt for sjov.
Jeg sidder for tiden og læser bogen (elsker bøger) Vintage Panerai og her fandt jeg inspiration i det med hjemme-lavede remme.
Her lidt billeder fra bogen
Man kan virkelig være med hele vejen, prøv bare at se det hjemmelavede spænde som jo oser af gør det selv og måske derfor jeg elsker dette mærke....jeg ville dog helst at man vandt så mange penge så man kunne få et af de helt gamle ure, men det er ikke muligt med min økonomi.
Jeg tror stadig i kigger med, så fortsætter mine erfaringer og forsøg ud i at nørde hjemmebyggede remme.
Turen er nu kommet til mit store 50mm U-BOAT som trods størrelsen altid har haft for små remme og nu var det så denne klokke der skulle have nyt "tøj" i form af en 23mm bred rem syet sammen af kernelæder og hvid skin på indersiden. Den er syet sammen med en hvid hør tråd og remmen er "Padded" for at få det specielle look.
Nu er remmen helt klart blevet en "long tale strap" hvilket er fedt også at prøve på dette ur. Der er to keepere med skin indvendigt og kernelæder udvendigt og de er limet og syet, for at give ekstra levetid.
Her kommer billeder og ved at det er ved at blive en noget tung billedtråd.
Undskyld hvis jeg afsporer din tråd en smule, men lige lidt tilbage til Panerai: Du kastede en super lækker, hjemmelavet rem i grams, og jeg var den heldige modtager! Har ellers aldrig vundet noget...:)
Jeg takker rigtigt meget, DET er sgu god stil! Ikke engang portoen har jeg fået lov til at betale...!
Jeg prøver lige om jeg kan sætte et par billeder ind.... TAK!