3713 - Retur fra service
#1
Så fik jeg langt om længe min relativt nyanskaffede 3713 retur fra service.

Det er så sejt et ur med sin no-nonsense fremtoning, markante størrelse - og så lige den ekstra pusher oppe til venstre.

İmage
İmage

Og så smiler jeg over kontrasten mellem den tyske stramhed og den italienske dags-angivelse.

Claus


Sent from my iPad using Tapatalk

Svar
#2
Det er dejligt at se sådan en klassiker i prima stand. Ja, det er da festligt med det italienske dagshjul. Jeg håber ikke, dette fine ur er blandt de fem, du har udtaget til salg.....
JK
[-]
  • cfnissen
Svar
#3
(26-04-2020, 11:01 AM)jk Skrev: Det er dejligt at se sådan en klassiker i prima stand. Ja, det er da festligt med det italienske dagshjul. Jeg håber ikke, dette fine ur er blandt de fem, du har udtaget til salg.....
JK


Nope. Det bliver. Det er for godt med udseende, italiensk/tysk indhold og så hele skabelseshistorien.

Og - ikke mindst - i mine øjne en klassiker/signaturmodel for IWC som Lange 1 er for ALS.

Claus


Faldt i gryden som barn. Elsker konsekvenserne. Se mere på Instagram - @cfnissen

Svar
#4
Det er altså et dejligt ur Claus, behageligt at bære på trods af størrelsen, og altid cool med en rattrapante-funktion. Og jeg er også helt vild med udseendet, og din skive har ovenikøbet den helt rigtige patinering på lumen.

Faktisk var mit første rigtige ur dets lillebror 3706, det er 20 år siden og jeg har uret endnu. Jeg mener at værket i dit grundlæggende er det samme 7750 baserede værk som i mit men med rattrapante-funktionen bygget ovenpå.

Hvad er årgangen på dit, sidst 90’erne?

İmage

Vh Morten

Sent from my iPhone using Tapatalk
Mvh
Morten
[-]
  • cfnissen, maltebrask
Svar
#5
3706 er altså også cool. Essensen af IWC for mig.

Mit er fra 1998, solgt i en italiensk forhandler i en lille by udenfor Milano, så vidt jeg husker. Jeg har hele pakken med æske, papirer, manual mv. Ganske sjovt.

Yep - 7750 plus en udvidelse lavet af Habring mfl. Så fed en historie - se her hvis du vil genopleve den.


https://www.hodinkee.com/articles/iwc-do...1-in-depth

Claus


Faldt i gryden som barn. Elsker konsekvenserne. Se mere på Instagram - @cfnissen

[-]
  • 116520, MichaelA
Svar
#6
İmage
Så lad os da lige tage endnu en 3706’er. Denne gang på rem.
JK


Sent from my iPad using Tapatalk
[-]
  • cfnissen
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)