Slut med Baselworld
En række urfirmaer med Rolex og Patek Philippe i spidsen har besluttet at forlade Baselworld udstillingen og i stedet skabe en ny udstilling i Geneve samtidig med Watches & Wonders (tidligere SIHH). Udstillingen vil foregå april 2021. Af pressemeddelelsen fremgår det, at firmaerne er utilfredse med Baselworlds behandling af deres ønsker.

Læs mere her: https://monochrome-watches.com/rolex-pat...uary-2021/

JK
Svar
Ja, det var vel forventet da frafaldet begyndte for et par år siden. Ikke desto mindre lidt trist efter så mange år, men som Thierry Stern også udtaler i artiklen, så forandrer verden sig hele tiden.
Svar
Ja det er lidt øv, men ikke en overraskelse. Især fordi det vist var ret dyrt at leje en stand.
Det bliver meget interessant at se hvad der kommer til at ske.
Svar
Ulempen for os "meningmand" er at Basel var åben for publikum. De forskellige nye messer er for forhandlere, presse og VIP kunder, så muligheden for bare at kigge forbi forsvinder.
[-]
  • MichaelA
Svar
Det er dyrt at udstille. Swatch gruppens direktør Nick Hayek sagde sidste år, da Swatch sagde farvel til Basel, at firmaet kunne bruge de 50 millioner dollars, det kostede at udstille gruppens 18 mærker, på en bedre måde.

Vi må se om udstillingen i Geneve vil få en dag, hvor den er åben for publikum. Det havde SIHH jo de seneste par år. Mon ikke Watches & Wonders beholder den mulighed.
JK
Svar
Tiden er løbet fra udstillinger i denne form,
Især når de køres med den indstilling at koen kan/skal malkes så p.tterne falder af.

Jeg er sikker på at producenterne sagtens kan få fremvist deres produkter,
Til dem de mener/har målt er kunde gruppen uden de udstillinger i den gamle form.

Personlig ændre dette intet i min tilgang til køb.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
[-]
  • millan renatus
Svar
Marc André siger det ret godt

Svar
Jeg har det generelt svært med butikker og firmaer, som tager penge for at man kan se deres produkter. Det gælder også Klarlund Expo.....

At folk vælger at give penge på den måde for reklame må de selv om, jeg er bare ikke sprunget på vognen endnu.
Svar
Jeg mener man der skal skelne mellem butik og en udstilling som også handler om salg
det er er jeg med på men alt andet end lige så er der sat flere skibe = brugte penge på de tiltag
Som skal ind igen og gerne mere til for at disse begivenheder kan gentages.

Jeg har været til et på Børsen og da var da fint, men overordnet set bryder jeg mig ikke om
At døde ting bliver "ophøjet" på denne måde, jeg er i dag til mere low key events.

Nok fordi jeg er blevet ældre og har været med til en del af denne type events
I bil branchen det er et show hvor vilde ting kan og helst skal ske (jeg har da også oplevet min del)
Generelt kan man sige det hele helst skal opfattes som dyrt.

Så det er også teater som kræver at nogen vil spille med,
Hvilke jeg overordnet set ikke har lyst til mere.

Men respekt for at nogen vil bruge tid og egne penge på at sætte disse events op,
Og i det lys ser jeg intet forkert i at kræve en entre, det er jo ikke en institution på stats støtte
Men en forretning som skal løbe rundt. Icon_cool
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
Så smuttede LVMH også.

https://monochrome-watches.com/lvmh-bran...aselworld/
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)