Rigtig gammelt Seiko Kinetic
For rigtig mange år siden købte jeg denne Seiko i Kolding, det var da jeg arbejdede på Kolding tekniske skole og senere fik min søn uret og han tabte det og det lå glemt tilbage i en skuffe, indtil en dag vi kom til at tale om det og han kom forbi med det. Jeg har en speciel maskine fra Seiko der kan trække Kinetic ure op og sørme om det ikke kunne få liv i uret igen og det med max gang reserve...Fedt!

Jeg har forsøgt at finde ud afr hvor gammelt uret er og ved at det lige var udkommet da jeg købte det, men husker på ingen måde hvor længe siden det er ?? (jeg er ved at blive gammel)

Håber måske en af jer herinde kan hjælpe med årstal....jeg har forsøgt på google ;-)

İmage

İmage

İmage
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
[-]
  • Reno, StigHansen
Svar
Jeg har et som kunne være samme årgang, som jeg fik i 1995. Prøver lige at grave det frem.

Mvh Jens
Svar
25 år gammelt kunne være svaret Jens

Er spændt på at høre nærmere

VH. Michael

Svar
Hej Michael

En af de ting jeg kan lide ved Seiko, er at det kan være forholdsvis nemt at datere ud fra serienummeret.
Det første ciffer er året. Det kræver så at man kan finde frem til det rigtige årti. I dit tilfælde kender du jo årtiet, ellers kan en Google-søgning på urværkstypen ofte hjælpe. Det vil sige at dit ur er produceret i 1994.
Det næste ciffer er måneden, her er det 5 måned. Okt, nov og dec er henholdsvis O, N og D.
Det vil sige at dit ur er produceret i maj 1994.

Denne lette og rimelig præcise datering gjorde det nemt for mig at finde et Seiko fra min fødemåned, april 1972.

Mvh
Stig İmage

Sendt fra min SM-G965F med Tapatalk
Svar
Mange tak for info Icon_Up

Det viste jeg ikke men så giver det mening Icon_smil

Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)