SEIKO: SKX007 vs SKX013? el. SRPD63?
#1
Thumbs Up 
Hej folkens!

Jeg lurer lidt på at investere i et Seiko ur.
Opmærksomheden er faldet på SKX007 og SKX013. Jeg kan forstå at SKX007 ikke produceres længere.

Da jeg har ret "slanke" håndled (tyndt er nok så meget sagt), er jeg virkelig i tvivl om hvilket jeg skal gå med.

Er der noget som taler mere for det nye SKX013, end det gamle SKX007, andet en størrelsen?
Kan forstå man kan "modificere" lidt på SKX modellerne i form af blandt andet bezel (?). Jeg så et SKX007 med sort bezel, som var virkelig fedt - IMO.
Er der nogen i DK som kan modificere ure på denne måd?

Evt. kigger jeg også lidt på Seiko 5 Sports SRPD63 - nogle input til dette? :D 

Håber én af jer Seiko kendere kan hjælpe mig lidt.

İmage

İmage

İmage

Puha, så var der vist ikke flere spørgsmål.


Tak for Jeres tid og eventuelle indspark - god weekend!  Icon_smil

Martin
Svar
#2
Jeg har kun fået modded et Seiko Monster engang for længe siden. Jeg købte skive og visere af en gut herinde og fik originalt safirglas til en Red monster LTd og skive+ visere monteret af Peter Halse.... Det ser killer ud!!

Prøv at ringe til Peter H
/SK
[-]
  • Madeno1
Svar
#3
Jeg vil tro skx007/009 er et af de ure der findes mest til ifht modding! Jeg har et som jeg fik Per herinde fra til at modde for mig! Til et Soxa (Doxa lookalike med s for seiko )
Der findes så sindsygt mange skiver, visere, Lynette, Lynette indlæg osv til de modeller!

Her er lidt billeder af mit! Men ellers prøv at søg på skx007 mod.. Det bliver svært at vælge

İmage

İmage

İmage

I forsøget på at ramme dette! 

İmage

Sendt fra min SM-G960F med Tapatalk
[-]
  • Frankur, Madeno1
Svar
#4
Jeg havde tidligere et skx007, dog helt vanilla. Jeg synes det var for højt og top tungt så jeg solgte det igen. Jeg har heller ikke et stort håndled.

Jeg har til gengæld seiko SNZF11 fra seiko 5 serien som jeg er glad for. Med mindre du skal dykke med det ville jeg gå efter et seiko 5, flere af de nye ser rigtig fede ud. Skal du dykke eller hvis det bare skal være et tool ur, så ville jeg selv gå efter skx013.

Du skal da lige have et billede med på vejen.
İmage

İmage

Sendt fra min H4113 med Tapatalk
[-]
  • Madeno1
Svar
#5
SKX kan moddes herfra og så til evigheden. Der er så mange muligheder at det er skørt.
Jeg har den brede model og er meget glad for det. Især kan jeg godt lide kronen sidder ved kl 4.

Men det er lidt toptungt.
[-]
  • Madeno1
Svar
#6
Du går aldrig galt med et Seiko uanset modellen,
deres bygge kvalitet op i mod deres produktions størrelse kontra pris er legendarisk inden for ur verden,
Og noget ingen matcher (jeg kan kun komme i tanke om Rolex, Casio og Citizen som er i nærheden)

Jeg ville i dine sko forsøge at komme til at prøve de 2-4 modeller fysisk
Og uanset hvad du vælger af dem nævnt her så får du et tool ur som kan klare ufattelige "tæsk"

Seiko tester deres ure vandtæthed til det dobbelte af hvad der angives på skiven,
Så uanset hvad du evt. Køber af de før nævnte er du safe også hvis du er hobby dykker. Icon_blink

God jagt. Icon_cool
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
[-]
  • Madeno1, MichaelA
Svar
#7
Hej gutter  Icon_smil

1000 tak for alle de fine svar og billeder. Det er virkelig værdsat og SÅ fedt!

Det lyder til at jeg må ud at se mig omkring, og prøve dem på - når denne Corona tid er ovre.

Kender I en god Seiko forhandler i Københavnsområdet? SKX modellerne, er nok de færreste almindelige forhandlere som har, tænker jeg.
Der ligger en på Valby Langgade, men ved ikke helt hvor meget han har - og kan skaffe.

Endnu en gang tak  Icon_not
Svar
#8
Aveny i Rødovre C har en del Seiko, omend jeg synes at priserne er liiidt pebrede.
[-]
  • Madeno1
Svar
#9
Jeg købte mine seikos i blinde, altså uden at prøve, hos monsterwatches.nl han modder dem, så man kan få safir eller lavet den helt om hvis man vil.

Sendt fra min H4113 med Tapatalk
[-]
  • Madeno1, MichaelA
Svar
#10
Hej folkens,

Tusinde tak for alle de fine svar og billeder til mit indlæg!
For at lukke denne tråd, vil jeg blot fortælle at jeg har erhvervet mig et SEIKO SKX007K2.
Jeg synes ikke man mærker at uret rent faktisk måler 42,5 mm i diameter. (Det var jo min store bekymring, til mine slanke håndled).
Prøvede det på hos urmageren i lørdags og var ikke i tvivl  Icon_e_biggrin1 !
Uret havde den originale sorte gummirem, men jeg fik bestilt den originale jubilii lænke hjem, som jeg får på i næste uge.
Indtil da nyder jeg denne fine NATO rem, som jeg købte ved siden af. Måske jeg endda ender med at foretrække den over lænken  Icon_lol

I får lige et billede med på vejen fra haven.

Tak for hjælpen! Er SÅ glad for mit første SEIKO!

İmage

God påske
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)