Hvad bryder du dig ikke om?
#41
RM was a very inventive brand when it started,today it is in my opinion just one
of many so called super watches,that are nothing more than a fashion statement
for the super rich.Comparing them with brands like Lange or Patek is a joke.Its like
comparing a Koenigsegg with a Ferrari.Just take a look at the depreciation of these
watches in the used market.RM is just a name owned by AP today,and to be honest
they have bought nothing new to the brand since the man himself retired to richer
pastures.Jacob &co are even worse,and there is not much respect for them in the
world of watch collecting.Before comparing a relative new brand with the best,you
have to look at consistency and longevity,lets look at them again in say 20-30 years Icon_smil
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
#42
Jeg bryder mig ikke om når rolex laver urskiver med romertal eller arabiske tal.. IWC og Nomos har feks flotte urskiver med arabiske tal.

Men rolex ser bare så forkert ud når de laver disse urskive designs..!

Jeg bryder mig heller ikke om AP RO Offshore.. virkelig grimme ure !

Og at rolex åbenbart har alt for mange med klam “Randers/Brian/mellemøstlig”” design fatter jeg hat af!? Alle de diamanter og rene guld ure?!? Det er ufatteligt pinligt synes jeg!

Og især Richard Mille bryder jeg mig især ikke om!! Jacob & Co. Minder meget om RM men RM er dog i en liga for sig selv når det kommer til smagsløse ure!
Hvis disse ure var lavet af Daniel Wellington eller lignende mærke så havde vi alle sammen grinet af dem og sagt det var verdens grimmeste ure!!

Men til sidst så respekterer jeg selvfølgelig at ALLE har FORSKELLIG SMAG

Men tråden hedder nu igen “ting jeg ikke bryder mig om”..

Mvh Malte


Sent from my iPhone using Tapatalk
[-]
  • cfnissen, Jens, willy
Svar
#43
(09-04-2020, 01:14 PM)willy Skrev: RM is just a name owned by AP today
Er du sikker på, at RM ejet af AP? Det synes jeg ikke, at jeg kan se? De hjalp dem via deres udviklingsselskab i starten.
[-]
  • cfnissen
Svar
#44
The last time i read about RM,they had been incorporated into the AP concern.Have also read
that RM himself has got nothing to do with the watches that bear his name anymore.They are
produced by a AP factory and AP have a shareholding in RM.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
[-]
  • onkeldunkel
Svar
#45
Romertal - det virker for mig fjollet at benytte romertal på ure. Vi bruger dem ikke i nogen anden sammenhæng. De er for mig ikke æstetisk flotte.
[-]
  • maltebrask
Svar
#46
Når det drejer sig om ure så har jeg et stort rummelig hjerte! Icon_Up

Jeg har slet ikke overblik over hvilke mærker/størrelser/varianter der har været eller er i samlingen pt.....

Der er kun to ting sådan lige på stående fod jeg slet ikke magter....

1. Remme af alle slags der ikke passer i størrelsen(lug width) til uret!!

2. Foldespænder bliver jeg heller aldrig gode venner med....
Det første jeg feks gjorde for år tilbage da jeg købte en ny IWC Big Pilot var at skralde bøffelremmen og foldespændet af
- hellig brøde for mange og specielt på det ur....
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
[-]
  • maltebrask
Svar
#47
Hvad je kan lide og ikek lide ved ure har ændret sig igennem årene, og jeg har nok ikke længere noget, som jeg vil sige vil være et absolut no-go. Det, man ikke kunne lide på et tidspunkt, kan man måske pludselig se meningen I. Jeg havde f.eks. lidt svært ved at finde ud af, hvad Alain Silberstein ville med sine ure i starten, men idag elsker jeg hans vilde design.
Med venlig hilsen

Lars

https://www.instagram.com/sralhb/
[-]
  • cfnissen, willy
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)