Jaeger Lecoultre Atmos
#11
Ja, det krævede dælme også mange rykkere før det lykkedes. Super fin fyr og urmager, men det udfordrede godt nok min tålmodighed ;-)
[-]
  • cfnissen, Larsb
Svar
#12
Jeg bliver nødt til at genoplive en lidt ældre tråd, men jeg har længe gået og blevet mere og mere interesseret i et Atmos og vil høre om der er nogle der har kendskab eller erfaring med hvor jeg skal starte med at lede efter det rigtige?

Chrono24 er tjekket, men alle er i udlandet og ved ikke om det er forsvarligt at få transporteret eller om det er for skrøbeligt.

Erfaring og input med uret er også meget velkommen. Det er så spændende et ur
[-]
  • cfnissen
Svar
#13
Det er og bliver et dejligt ur. Længere oppe i tråden kan du finde et billede af mit. 

Mit Atmos har overlevet flytning til/fra USA i container og to-tre flytninger i Danmark med flyttevogn.

Der er nogle ting man SKAL gøre når man flytter uret (bruge emballagen og stoppe/sikre uret bestemt måde), men så overlever det. Se manualen for mere info.

https://www.jaeger-lecoultre.com/content...924526.pdf

Hvor du skal købe det brugt....hmmmm....her har jeg ikke så mange gode forslag andet end hos en brugt-forhandler, der vil give garanti. Jeg købte selv et nyt hos Ole Mathiesen, men det var fordi jeg fik det tilbudt til en meget agressiv pris, da de skulle have ryndet ud i lageret. Måske høre et par JLC forhandlere om de har et stående de gerne vil af med? Her tænker jeg Mathiesen, Hvelplund og måske endda Bucherer i Illum, der faktisk pt. har et Atmos udstillet.

Claus


Sent from my iPad using Tapatalk

[-]
  • Larsb, MichaelA
Svar
#14
Tak for din tilbagemelding Claus. Det er et super flot ur du har Skal uret egentlig serviceres løbende eller hvordan er det?

Tak for gode inputs, jeg ser nærmere på det.


Sent from my iPhone using Tapatalk
[-]
  • cfnissen
Svar
#15
Jeg kører service på alle mine ure efter princippet ‘if it works, don’t fix it’. - også for Atmos, mit 1967 Polaris mv.

Det andet princip er jo at køre efter autoriserede service-intervaller. Også et fint og godt princip.

Det er jo tæt på et religionsspørgsmål med gode argumenter på begge sider.

Claus


Sent from my iPhone using Tapatalk

[-]
  • Larsb, MSkytte
Svar
#16
MSkytte jeg kan godt forstå du er interesseret i et Atmos.

Alle de Atmos jeg har kendskab til kan stoppes og sættes i transport mode, så i en fornuftig indpakning burde der ikke være problemer med at købe en på Chrono24.

I sommers var konen og jeg inde hos Bucherer i Illum, og det første vi fik øje på var deres udstillede Atmos. Der gik ikke mange minutter før en venlig kvindelig ekspedient henvendte sig og spurgte om vi kendte Atmos princippet, svaret var ja og hun blev da også overbevist, da jeg viste lidt billeder på mobilen, det er dem du kan se længere oppe i tråden. Vi fik en rigtig hyggelig snak om uret, og fik fortalt at de ikke længere kunne sendes med fly grundet den gas der bruges i trykdåsen, hvilket gjorde at de var blevet svære at afsætte til de udenlandske turister.

Hvad angår eftersyn mener jeg anbefalinger er hvert 20 år, har også læst et sted at den forventede levetid er 500 år. Som du kan se havde jeg selv mod på lidt rensning, og mit Atmos svinger lystigt afsted, er pt. et halvt minut foran efter det blev stillet til vintertid.

Du ønskes god fornøjelse med din søgning på den helt rigtige udgave for dig.
Mvh. PHO
[-]
  • cfnissen, MSkytte
Svar
#17
Tak for dine input.

Jeg søger videre og har nu skrevet til et par danske forhandlere, inkl. Bucherer Illum, og afventer svar. Ved du tilfældigvis hvilken model de har udstillet? Jeg bor i Midtjylland så kan ikke så nemt komme forbi og pga. nedlukning er det desværre ikke blevet nemmere

/Michael
[-]
  • cfnissen
Svar
#18
Mener, at det er denne

https://www.jaeger-lecoultre.com/eu/en/w...01202.html

Eller denne

https://www.jaeger-lecoultre.com/eu/en/w...11202.html

Claus


Sent from my iPhone using Tapatalk

Svar
#19
Jeg tror du rammer plet med den sidste Claus. Den med månefasen, prisen som jeg husker det var lidt over 65.000 Kr.
Mvh. PHO
[-]
  • cfnissen
Svar
#20
Listeprisen på websiden er 70k mod ca 50k for den uden månefase.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)