Ure med i sauna? (Mekaniske og G-Shock)
Hej

Jeg har to stk G-Shock ure (DW-5600E-1VER og GW9400-1ER Rangeman). Desuden går jeg ofte i sauna.
Saunaen er typisk 90 grader C. Og jeg sidder der gerne en time.

Men hvordan er det med ure i sauna? Kan de holde til det?
Jeg tænker umiddelbart, at det er batteriet der er det største problem?

Jeg har søgt og søgt på nettet og har ikke kunnet finde et entydigt svar.
Jeg fandt denne tråd:
https://forums.watchuseek.com/f17/g-shoc...45897.html
hvor der er en der tilsyneladende har snakket med en tekniker hos CASIO som ikke mener at det burde være et problem.

Hvad mener I?

Normalt har jeg mit mekaniske ur på i sauna. Det burde være ikke give anledning til problemer?

Jeg skal måske tilføje, at jeg også vinterbader/issvømmer. Dvs. det er forholdsvist store temperaturudsving, når jeg går fra sauna til 1 grader koldt vand. (ja, ja, så koldt er det ikke lige i år, men det er det nogle år)
Men burde uret ikke kunne holde til det?
Svar
Jeg har haft G-Shock på mange gange i sauna.

Har aldrig haft problemer
Mvh Kim 
Svar
Risikoen for at der sker noget er ikke så stor, og du sidder vel ikke i 90 grader 1 hel time i træk.

Men pakninger er nok det mest udsatte og ingen garanti vil dække hvis uret er under garanti og sauna har ødelagt uret. Hørte om e med Rolex Seadweeler hvor uret gik fra supervandtæt til regntæt og det kostede dyrt da han fandt ud af det.

Jeg bruge ofte et Pulsar Quartz dykker ur vandtæt til 100 meter i sauna mellem 1984 og 1995. 3 gange om ugen året rundt og 2 X 10 - 15 miuntter i saunaen hver gang. Der skete ikke noget. Men jeg synes at det er synd at tage et dyrt ur i sauna. G.Shock er helt perfekt og min første urmager jeg kendte gjorde det også med sit. Skulle der ske noget med et 1.000 - 2.000 kr ur, så er ærgelsen ikke så stor. Da jeg købte mit Omega Seamaster pro Quartz i 1998 spurge jeg urmagerne om det. "Kan det holde til James Bond, kan det også holde til saunaen" sagde han. ( jeg tror dog ikke han ville give mig det på skrift). Icon_smil Jeg gik dog kun i sauna med det 4 - 6 gange i løbet a de 2,5 år jeg havde det.
Svar
Tak for svar.
Jeg glæder mig til at tage G-Shock med i sauna. ;-)
Svar
Jeg er ikke en der er særlig påpasselig med mine mekaniske ure og bruger dem til nærmest alt. De har også været med i sauna mange gange, men lige det med vinterbadning hvor man går fra asken til ilden ville jeg nok undlade. G-Shock derimod.....  Icon_party Icon_Up
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)