Longines Legend Diver
#1
Som kom min skrivebords-dykker forbi i en kæmpe kasse og hvor er det rimeligt at hylde det smukke klassiske dykkerur fra Longines.

İmage

İmage

İmage

İmage



Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
#2
Super fedt!! Tillykke!!


Sent from my iPhone using Tapatalk
--
"Bare ét ur til, så er samlingen komplet!"

[-]
  • Miwes
Svar
#3
Mange tak Icon_Up

Nu stammer designet tilbage fra 1960 og kan derfor forklare den store design forskel fra nutidens dykkerure der findes i et noget kraftigere design.....men!

Hvis man går tilbage i tiden var urene ganske vist lidt mindre i kasse-design, men når man kigger på f.eks. Rolex og sikkert også andre dykkerure fra den tid, så skiller Legend Diver sig vel stadig ud, som et noget "spinkelt" dykker ur eller hvordan ser i det ?
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
#4
Hej, med hensyn til designet, så er LLD jo oprindeligt et af de mange dykkerure fra den tid som havde Kompressor kasser, det er vist en hel videnskab for sig! Jeg forstår Kompressor designet sådan, at jo dybere uret kom, altså under større tryk, jo “tættere” blev det... Den nye version som du og jeg har, har dog intet med Kompressor af gøre, det er blot en nutidig version af det gamle design. Med traditionel dykkerurs teknologi. På kronerne er de ## riflede, det var vist også et kendetegn for et Kompressor ur... Tillykke med “ Kompressoren”
Svar
#5
Jeg takker for svaret og må da hellere lige få kigget lidt i det historiske arkiv  Icon_Up
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
#6
Det var en teknologi, der blev brugt af flere af mærker dengang. Her er det fx. hhv. Jaeger-LeCoultre og Lip.

İmage

İmage

Og begge har ‘signaturen’, dvs. kronerne med #-effekten.

Claus




Faldt i gryden som barn. Elsker konsekvenserne. Se mere på Instagram - @cfnissen

[-]
  • KOP, Miwes
Svar
#7
Har altid syntes det var et skide flot klassisk ur! Tillykke med det! Havde sku nok ikke set dig få sådan en hjem og tak for info omkring #.. Var jeg sku ikke klar over! Det er vel kun en design ting at det var sådan?

Sendt fra min SM-G960F med Tapatalk
Svar
#8
Tak endnu engang for info og var ikke klar over at denne effekt på kronen havde noget at gøre med den specielle "vandtætte" kasse.

Jeg er kendt for at købe ure der er "kæmpe" og helst så underlige som muligt...indrømmet, men her på mine gamle dage har jeg også fået indstillet kikkerten på de smukke lidt mindre klassiske ure og har længe haft denne Legend Diver på ønskesedlen, så at den er landet i den stand og med mesh-lænken giver mig stor glæde.

Så er der selvfølgelig den evige snak om layout på skiven, med eller uden dato-felt, men her har jeg altid været ret tilfreds med dato-felt på mine ure.....måske fordi jeg som lærer går så meget op i skemaplanlægning og jeg har sågar været hook på at der også skulle kunne læses uge nr. på mine ure.

Denne lille klassiske dykker bliver nok ikke meget tættere på det ideelle look som jeg søger og nu har fået på eget håndled og den specielle skive er IMØ bare så smuk. Den eneste lille kritik er nok den lidt ringe lumen, men selv det er der jo lidt retro over og jeg kan som sagtens læse uret over natten, så ingen problem i det.

Jeg forstår bedre og bedre Jeres valg af det klassiske look, når der vælges ure Icon_Up

Ps. kendte ikke til mærket LIP, men smukt er det Icon_Up
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
[-]
  • cfnissen
Svar
#9
Tillykke med en lækker diver, med masser af historie.
Jeg har selv prøvet den flere gange og jeg forbander de lange horn... og ja, de er lange. Desværre sidder det helt skidt på mit “ slanke” håndled...øv altså.
Allan
Never argue with an idiot. 
They will only bring you down to their level and beat you with experience
[-]
  • Miwes
Svar
#10
Hej Allan
Det må være de lange horn der gør at det stadig passer til mig selv om uret "kun" er 42mm

men et dejligt ur er det helt sikkert og ØV...at du ikke passer det.
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)