TW2
#1
Kan ikke få den gamle tråd til at virke, så opretter ny til del 2 Icon_cool





4 F.J på en gang, money do really talks  Icon_blink
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
#2




 Icon_not

Det Citizen   Icon_Up  Icon_Up
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
#3
Ja, fin historie om faderen og det Citizen. Godt afsnit! Icon_Up
Svar
#4
Fedt at starte med at købe et Dufour og så arbejde sig op til ikke kun et Daniels, men to Icon_e_surprised
Men er "The Big Three" ikke Patek, AP og Vacheron (i stedet for Rolex)?
Svar
#5
Det er der nok lige så mange holdning til det rigtige svar på det spørgsmål som der generelt er mennesker, for mig matcher Grand Seiko og JLC "hvis de gider" any day og the week
hvad PP, VC og AP bygger.

Op over dem ligger for mig mærker som f.eks. Lange & Sohne, Credor,
F.P. Journe, Philippe Dufour (stor Credor beundrer) og George Daniels.

Her er for mig tale om ure som er produceret på en måde som reelt ikke kan sammenlignes
med de før nævnte da de bla. I forarbejdet er i en liga for sig selv.

Og går man først ud af vejen med mærker som disse, så er der mange andre
Som for mig ligger over de "Google venlige mærker"

F.eks George Daniels protege Roger Smith som arvede hele Daniels produktion apparat,
og nu Producere ur på Isle of Man med en ventetid på ca 2 år.

Det var netop min beundring for disse generelt selvstændige mærker som til fælles har at de er uden for mit budget ( ingen skam at være fattig bare en skam at jeg er det Icon_blink )

Der fik mig til at gå i gang med at se på hvad der kunne erhverves inden for mit budget,
Det kom der så en one and only Stensbjerg model ud af, men det er en helt anden historie. Icon_blink
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
#6
(16-03-2020, 10:49 PM)MichaelA Skrev: Fedt at starte med at købe et Dufour og så arbejde sig op til ikke kun et Daniels, men to  Icon_e_surprised
Men er "The Big Three" ikke Patek, AP og Vacheron (i stedet for Rolex)?

Jo, det er de tre mærker der oprindeligt blev omtalt som The Big Three, men tiderne har ændret sig  Icon_smil  

Rolex kan meget men har aldrig været en del af, eller på horologisk niveau med de tre (og de mange andre som ligger på samme niveau eller over)
Svar
#7
https://m.youtube.com/watch?v=-bMin3cQkKA
Med the Godfather him self. Icon_party
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
#8
Jeg kan godt lide frasen: "Alle disse ure repræsenterer alt det narko og alkohol jeg ikke tog"

Og ja. Citizen Canpanola modeller er meget lækre.
Svar
#9




2.5 af de helt lange for en one and only RM kasse  Icon_bn
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
[-]
  • MichaelA
Svar
#10
Hvad sker der for alle de fyre med iced out ure (og tænder??)? Det er ren bling bling og ret så vulgært, også selvom håndværket er i orden.

Den der Rolex Cellini med månefase er sgu flot!
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)