Minidisc og ure
#1
Er lige gået 20 - 30 år tilbage i tiden og samler på disse skønne minidisc.

For noget nær ligeså længe siden købte jeg også mit første Kinetic og det sker stadig at jeg forelsker mig i et kinetic.





İmage
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
#2
Åhhhh. MiniDisc. Damn, jeg elskede dem - lige indtil iPod dukkede op.

De var jo kvadratroden af japansk elektronik med miniaturedesign, overdrevne tekniske løsninger og lidt langhåret betjening (f.eks. når man skulle sætte titler på numrene på discen). De sidste versioner - dem der kun var afspillere og ikke recordere - var så tynde at man troede ikke det var muligt.

Og de discs man kunne købe....masser af forskellige farver, temaer som Hello Kitty osv osv. Man kunne gå helt amok i japans nørderi.

Claus

Svar
#3
Tak for indlæg Claus

Det er ret vildt at følge deres rejse og fra store "klumper" til små lækre spilledåser og fra batteri-tider på knap en time for et kæmpe Li-on batteri til et enkelt AA der kunne køre i flere dage...det er for spændende at lade ligge glemt rundt om i skuffer og skabe.

Jeg har fundet "kærligheden" til dette produkt i de mange design-løsninger og ikke mindst har jeg fået lyst til at give denne minidisc lidt ekstra tid i rampelyset...den kan stadig noget her 20-30 år efter. Icon_not

Den får ikke samme interesse som LP'en...så langt fra, men der er nu noget over det lille display, hvor titlen ruller henover skærmen og jeg får altså en lille retro-rejse "back in time" når jeg smider en lille disk i spilledåsen. Icon_Up
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
#4
Elsker lækkert grej om det er ure eller minidisc Icon_party

İmage

İmage

İmage

İmage
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
[-]
  • cfnissen
Svar
#5
Havde den du har - super gadget. Den kunne alt.

İmage

Havde så også denne, som kun kunne afspille

İmage

Og mener også jeg nåede rundt om denne

İmage

Lidt trist at alt er suget ind i telefonen i dag. Det var nu nogle lækre gadgets at holde på.


Sent from my iPad using Tapatalk

Svar
#6
Uha...den MZ-10 er noget af en drømme-disk  Icon_not

Det er jo netop grundet ipod, der hurtigt blev det foretrukne i forhold til minidisc, at den ikke blev større...eller det er en af grundene  Icon_blink

Når man bliver ældre, så kommer man til at huske og ikke mindst holde af noget af det grej fra "dengang" og det kan sikkert virke underligt for unge mennesker (bare vent til i selv bliver ældre  Icon_lol  ) men sådan er det bare og om man prøver på at holde lidt ekstra godt fat i tiden, for at den ikke skal løbe for hurtigt....måske  Icon_smil

Vi er jo også mange herinde som elsker det mekaniske til trods for moderne smart-watches, så har nok et mere forstående publikum herinde  Icon_Up

Jeg har tænkt mig at samle på de små minidisc længe endnu også selvom det ender i et mindre museum. Hygger med at skrive om disse små spilledåser og lave video, som jeg også gør det med mine ure.



Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
[-]
  • cfnissen
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)