Ny James Bond version
#1
Som alle ved er Omega glade for at lave limiterede versioner og pga. deres samarbejde med James Bond, er der gennem tiden kommet en hel del med det tema. Nu er der så kommet et Seamaster 300M for at fejre 50 års jubilæet for filmen "On Her Majesty´s Secret Service" 

Mange urtosser er ikke glade for strømmen af limiterede versioner fra forskellige fabrikanter, men - som jeg før har nævnt - er det ikke noget jeg har problemer med. Faktisk synes jeg det er ok, når man tager i betragtning at det ikke kun er urtosser der køber deres ure, men også ganske almindelige mennesker der bare vælger et ur de synes er pænt, eller som i dette tilfælde, måske James Bond fans.

Det konkrete ur der denne gang er kommet, må jeg dog blankt erkende ikke er mig, da der simpelthen er for meget "gøgl" over det og jeg foretrækker generelt at limiterede ure ikke har synlige markeringer m.v. 

Hvad synes du?

İmage
Omega Seamaster Diver 300M "James Bond" Limited Edition med laser graveret skive og mønsker som en riffelgang.

İmage
Mærkeplade med det limiterede nummer (der kommer 7007 I alt)

İmage
Specielt syvtal på datokransen

İmage
Detalje med "50" i lumen på timemarkeringen kl.10.00 for at markere 50´års jubilæet.

İmage
Timemarkeringen kl.12.00 bærer familien Bond´s våbenskjold

Uret kommer med et lækkert caliber 8800 som har følgende specifikationer:
Timer, minutter, centrale sekunder og dato.
Gang reserve: 55 timer
Winding: automatic or manual
Frekvens: 25,200 vph
Jewels: 35
Master Chronometer/COSC

İmage

Som mange ved har Omega virkelig steppet deres "tilbehørs-game" op og de svigter ikke denne gang.

İmage

İmage
Svar
#2
Jeg er jo normalt ikke til Omegas mange limited editions af specielt Speedy, men denne her kunne jeg måske gå så vidt som til at overveje at købe. Jeg kan godt lide de mange små hints til anledningen, og synes faktisk, det er et fedt ur. Jeg har dig andre ting i kikkerten, der nok afholder mig fra at bruge små 50k på Mr. Bond. Men fedt ur i min optik (af alle de forkerte grunde).

Sendt fra min SLA-L22 med Tapatalk
Med venlig hilsen

Lars

https://www.instagram.com/sralhb/
[-]
  • maltebrask
Svar
#3
Jeg er på samme vogn som Lars, fedt at de har smidt nogle små detaljer på. Riffelgangen synes jeg er det fedeste!
Eneste minus er den klodsede helium ventil. Det må altså kunne gøres mere elegant Icon_head
Ja og så at de absolut skal skrive co-axial master chronometer på skiven. Hvorfor??
[-]
  • maltebrask
Svar
#4
Jeg ku' også godt :-). Alene for at få kassen og tilbehøret ;-). Helt seriøst, så synes jeg det er superfedt - alle detaljerne og kombinationen af sort, , hvid, guld og rød er flot. Der er også glas bagkasse med et par gode inskriptioner (We have all the time in the world og Orbis non sufficit (The world is not enough :-))), som også er nogle fede detaljer. Man får også både rem+lænke hvilket jeg også rigtig godt kan lide. En af de få anker er også antallet 7007 kan jo næsten ikke kaldes for en Limited Edition :-). Derudover er jeg er også helt enig i, at de godt kunne skære ned på skriften, men det gælder rigtig mange producenter. En af de få der har fanget det er AP, som på deres nye 15500ST har fjernet alt undtagen Audemars Piguet - det er SÅ pænt :-)
[-]
  • maltebrask
Svar
#5
(25-09-2019, 08:21 PM)onkeldunkel Skrev: En af de få anker er også antallet 7007 kan jo næsten ikke kaldes for en Limited Edition :-)

Man skal huske at tænke over hvilken fabrikant der er tale om, samt størrelsen på deres marked/antal af solgte ure om året. Tager man Omega, har de et kæmpe marked/salg worldwide sammenlignet med mange andre fabrikanter der laver LE ure.

Kommer Omega med et LE på 7007 stk. svarer det f.eks. til at mange andre fabrikanter kommer med et på et par hundrede stk. ift. begges totale ur-salg.

Det er en faktor jeg tror mange ikke har med i deres overvejelser når vi taler antal af ure i en limiteret serie.
[-]
  • onkeldunkel
Svar
#6
God pointe - jeg synes dog ikke det ændrer ved, at der er 7006 andre, som render rundt med samme ur, så alt andet lige er chancen for at løbe ind i en med samme ur større end hvis man f.eks. køber et Grand Seiko LE. De laver ofte LE's i 250 eller 500 stk. og endda helt ned til 30 stk., som vel og mærke stadig er til at betale.
Svar
#7
Det er vi enige i og Seiko's tal er også virkelig lave ift. deres marked. Personligt køber jeg dog ikke et LE med den begrundelse du nævner - altså hvor mange andre der har et magen til.

Det som jeg personligt synes er fedt ved LE ure, er at der kommer forskellige ure med forskelligt design m.v. og at der på den måde er noget for (næsten) enhver :-)
Svar
#8
Rent visuelt synes jeg det er et pænt ur. 

Jeg er dog mere til deres alm black ceramic/titanium. 

Og ja. Jeg sparer stadigvæk op  Icon_hjerte
Mvh Kim 
Svar
#9
(25-09-2019, 08:59 PM)KimT Skrev: Det er vi enige i og Seiko's tal er også virkelig lave ift. deres marked. Personligt køber jeg dog ikke et LE med den begrundelse du nævner - altså hvor mange andre der har et magen til.

Det som jeg personligt synes er fedt ved LE ure, er at der kommer forskellige ure med forskelligt design m.v. og at der på den måde er noget for (næsten) enhver :-)
Det kan jeg også virkelig godt lide, men du har fuldstændig ret, det spiller faktisk en stor rolle for mig, at der ikke er så mange andre der har et :-). Det gør sig faktisk også gældende for ikke-LE udgaver - ihvertfald lige indtil jeg købte mine to Rolex ure :-). Indtil da har jeg primært købt ure, som der ikke var så mange af - enten fordi det var LE's eller fordi de bare ikke var så populære/kendte (i DK), som mit VC Overseas Chrono, Grand Seiko osv.
[-]
  • KimT
Svar
#10
(25-09-2019, 08:09 PM)MichaelA Skrev: Jeg er på samme vogn som Lars, fedt at de har smidt nogle små detaljer på. Riffelgangen synes jeg er det fedeste!
Eneste minus er den klodsede helium ventil. Det må altså kunne gøres mere elegant Icon_head
Ja og så at de absolut skal skrive co-axial master chronometer på skiven. Hvorfor??
Sjovt med forskellig smag :-)

Riffelgangen synes jeg er noget af det værste og jeg har altid godt kunne lide heliumventilen på deres Seamaster serie ;-)
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)