Spitfire i bronze
#1
Det gik op for mig, at jeg måske skulle poste denne lækre ting her i stedet for kun i ‘Dagens Ur’.

Mødte den i går hos en forhandler i København.

Det er første gang jeg så en IWC bronze model live. Ikke helt sikker på at jeg synes det ligger til DNA’et i brandet, men ikke desto mindre et flot ur.

İmage

İmage

Og bagsiden, der ikke er i bronze pgra. risikoen for reaktioner på brugerens hud.

İmage

Claus


Sent from my iPhone using Tapatalk

Svar
#2
Tak fordi du viser den nye Spitfire i bronze. Jeg har det ligesom dig. Der er noget ved den grønne skive og bronzen, som ikke siger "flieger". Jeg havde også gerne været uden den røde tekst.
JK
[-]
  • cfnissen
Svar
#3
Haha. I al min £≠£<3£} farveblindhed (rød/grøn) havde jeg ikke lagt mærke til at skiven var grøn.

Det kan jeg jo godt se når du siger det - og så er der nok endnu længere hjem til det vante Pilot-DNA. Hmmm. Den skal nok lige have lidt tid, for det er et flot ur.

Claus


Sent from my iPad using Tapatalk

Svar
#4
Jeg prøvede Big Pilot i bronze i Københavns Lufthavn for et godt stykke tid siden - det var superflot. Jeg er dog kommet frem til at bronze ikke er for mig efter jeg har googlet en del billeder af hvordan det patinerer :-)
Svar
#5
Det er super nemt at holde patineringen væk på et ur i bronze, hvis man ønsker det ;-)

Når det så er sagt, er det ur heller ikke lige mig. Ikke pga. at det patinerer da det som nævnt er nemt at holde væk/fjerne, men bare udseendet generelt.
Svar
#6
(03-08-2019, 07:18 AM)KimT Skrev: Det er super nemt at holde patineringen væk på et ur i bronze, hvis man ønsker det ;-)

Når det så er sagt, er det ur heller ikke lige mig. Ikke pga. at det patinerer da det som nævnt er nemt at holde væk/fjerne, men bare udseendet generelt.


Hej Kim,

Jeg har jo en Tudor i bronze, så hvad er tricket til at reducere/fjerne patineringen? Jeg har prøvet et par forskellige ting, men uden den store effekt.

Claus


Sent from my iPad using Tapatalk

(02-08-2019, 11:07 PM)onkeldunkel Skrev: Jeg prøvede Big Pilot i bronze i Københavns Lufthavn for et godt stykke tid siden - det var superflot. Jeg er dog kommet frem til at bronze ikke er for mig efter jeg har googlet en del billeder af hvordan det patinerer :-)


Jeg har et Tudor Black Bay Bronze, hvor jeg netop synes patineringen og processen hvor det gradvist sker, har været en del af charmen. Det giver et specielt look, som klart er en smagssag.

İmage

İmage


Og få minutter efter købet...

İmage

Claus


Sent from my iPad using Tapatalk

Svar
#7
(03-08-2019, 08:53 AM)cfnissen Skrev: Jeg har jo en Tudor i bronze, så hvad er tricket til at reducere/fjerne patineringen? Jeg har prøvet et par forskellige ting, men uden den store effekt.

Af med remmen, ned i en bøtte, dæk det med Heinz ketchup (det er jo et dykkerur), lad det ligge noget tid og skyl det under hanen.
[-]
  • cfnissen
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)