Køb af private på Chrono24
#1
Hej Urfolk!
Jeg er igang med at købe et ur på Chrono24, et "full set" af en privat mand fra England.
Hvis jeg Betaler via escrow-konto Har jeg så "snor i ham" eller er det kun hvis det er en butik?
I forhold til forsendelse skal det så være en bestemt leverandør eller bestemmer han selv hvem han vil bruge? kan se han vil bruge UPS som skal have 2500kr for en værdiforsendelse. kan det ikke gøres billiger?
Mvh Tomas
Svar
#2
Hej Tomas.

Véd ikke om du allerede har fundet svar på dine spørgsmål - der er jo gået lidt tid siden du spurgte.

Ud fra mit kendskab til handel på Chrono24, så er dine penge sikret i 14 dage på kontoen indtil din handel er godkendt af dig som køber.
Dette er selvfølgelig kun hvis privat sælger tilbyder brugen af escrow-konto.
Nogle private sælgere tilbyder det nemlig ikke.

Mht. fragt - jeg har købt to ure på Chrono24 gennem tiden, dog har begge ure været købt af ur handlere, og begge fra Italien.
Sælgerne har i begge tilfælde valgt deres fragtfirma og har i begge tilfælde ligger på cirka 450 kr. (forsikret forsendelse - Fedex & DHL) i fragtudgifter for mig.

Dog er jeg ikke sikker på at jeg ville kunne returnere urene til samme pris, hvis jeg havde ønsket handlen skulle gå tilbage.
Jeg har en mistanke om at profesionelle urhandlere har visse firmafordele når det kommer til forsendelse.

Håber du kan bruge mine input til noget - ellers ønsker jeg dig bare god vind med din handel?




Sent from my iPhone using Tapatalk
[-]
  • cfnissen
Svar
#3
Hej Swede1971
Jeg har overført penge til en escrow konto så jeg mangler bare at uret kommer. Har fået oplyst af DHL at det kommer på mandag så det bliver jo en stor dag Icon_drool
Som du mener det fungerer så bliver pengene først overført til sælger når jeg har bekræftet levering ved chrono24? og ikke bare når DHL levere pakken?
Er det rigtig forstået? 
MVH Tomas
Svar
#4
Hej igen Tomas.

Jeg er selv lidt i tvivl om hvornår præcis pengene bliver overført til sælger - om sælger bare er sikret pengene på kontoen eller om de bliver ført helt over til sælger ved modtagelse af uret.

Jeg véd bare at køber kan - uden grund, annullere købet indenfor 14 dage, og Chrono24 med escrow tilbagebetaler beløbet minus fragt.

Derfor vil jeg også mene at det bliver meget problematisk hvis beløbet er indsat på sælges konto direkte - og Chrono24 derefter skal sørge for at trække det ud igen. For ikke at tænke på de forskellige bankregler der måtte være for div. lande.

Jeg tror at ved modtagelsen - altså når du modtager uret i døren af fragtmanden, der starter de 14 dages fortrydelsesret. Og pengene er låst på escrow i de 14 dage.

Hvis du vil være 100% sikker i din sag kunne du evt. ringe/skrive til Chrono24 med dit spørgsmål.

Håber alt går tilfredsstillende og uret ankommer trygt og sikkert på mandag :)
Ha en super weekend



Sent from my iPhone using Tapatalk
Svar
#5
Jeg er rimelig sikker på, at man skal skelne mellem Escrow og Trusted Checkout. Escrow betyder, at pengene indbetales til en konto hos Chrono24 og frigives lige så snart køber har kvitteret for modtagelsen. Trusted Checkout indeholder pr. automatik også Escrow, men betyder derudover, at man har 14 dage til at brokke sig over uret og man aktivt skal godkende uret via hjemmesiden. I nogen lande tilbyder Chrono24 ikke Escrow til private og jeg synes også det virker som om de ikke tilbyder det for ure under en vis beløbsgrænse, men jeg har ikke regnet det ud 100% endnu :-). Jeg har både købt og solgt en del ure på Chrono24 efterhånden, men jeg synes ikke de forskellige elementer er beskrevet supergodt.
Svar
#6
Tak for dine input - også selvom det ikke er mig der er køber i denne omgang.

Jeg har personligt købt to gange fra ur handlere i Italien med de 14 dages fortrydelsesret. Begge handler er gået fint, men personligt har jeg haft perioder med lidt sommerfugle i maven over hvordan det skal gå og hvad det er man modtager med posten.

Igen - OP i denne tråd ønskes en god handel.
God weekend til alle.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Svar
#7
Hej Tomas.

Jeg er jo lidt nysgerrig - hvordan er det gået og er uret landet hos dig ?

Bedste hilsner :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)