Store grey markeder for Rolex er faldende
#11
(18-07-2019, 10:00 AM)gmt-geek Skrev: Jeg er endvidere glad for jeg ikke står i en AD butik og får endeløs røvfuld af kunderne dag ud og dag ind...  Icon_blink

Igår var jeg ved Ole M og se på noget Lange. I det 45 minutter jeg var der, var der 4 inde og spørge efter Nautilus/Aquanauter. Minder mig om Kelly Yoch der står for Patek afdelingen i Tiffanys der postede dette på hendes Instagram Icon_e_biggrin1 İmage
Svar
#12
Mulighed 4 vil så være lige modsat mulighed 1. Du ejer slet ikke dit Rolex, du passer bare på det for Rolex, aka lejer uret.
Så har de da fuld kontrol.

Rolex har efterhånden mere med psykologi end ure at gøre.

I bund og grund handler det vel om at producere et ur mindre end efterspørgslen. De er måske så blevet overrasket over den stigning i efterspørgslen det har givet.

Sendt fra min H4113 med Tapatalk
Svar
#13
Jeg holder klart på option 1. Det er en super fordelagtig situation for Rolex. De styrker deres brand og sælger hvad de producerer. Jeg gætter på at de kører maks kapacitet og at skulle investerer i nyt udstyr og bygninger er for risikabelt for dem.
Det er en skod situation for dem der har Rolex som passion. Jeg har mindst én model jeg gerne betalte listepris for her og nu.
Der hvor jeg synes Rolex fejler big time er at de ikke melder klart ud hvad deres strategi er.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
#14
Helt ærllig, så tror jeg Rolex nyder situationen og gør hvad de kan for at fastholde status quo. Mit bedste eksempel, som jeg har nævnt et par gange tidligere: Man kan skifte skiven på et Sky Dweller fra sort til hvid og fra hvid til sort, men ikke fra hvid/sort til den blå skive. HVORFOR? Det er da udelukkende for at fastholde en ekstraordinær høj pris/eksklusiviteten på grey-market/brugtmarkedet for udgaven med den blå skive. Ellers giver det i min verden ingen mening.
[-]
  • tg
Svar
#15
Opdatering:

Jeg vil lige lave en opdatering. 

Ingen AD herhjemme tilbageholder certifikat har de skrevet til mig. Og Rolex laver en ny fabrik, men det er til Tudor.
Svar
#16
Jeg forstår ærlig talt ikke hvordan folk kan blive ved med at støtte et firma der driver forretning på den måde.. Men der er jeg nok i mindretal herinde :-)

Sendt fra min SM-G960F med Tapatalk
[-]
  • aammat, cfnissen
Svar
#17




Gryden holdes i kog  Icon_e_biggrin1
og på den måde danser målgruppen præcis som Rolex ønsker så hvorfor skifte musikken.

Jeg ser ingen grund til at være efter dem de er sat i verden for at tjene penge, det er ikke ulovligt så længe lovgivningen overholdes,
man skal egentlig bare beslutte om man vil være med i hulen eller ej selvom det kan kræve man sluger en skov snegl eller to. Icon_blink
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
[-]
  • keldw, KimT, onkeldunkel
Svar
#18
Personligt er jeg fuldstændig kold, da jeg er stået helt af ift. Rolex - hypen er simpelthen for meget til mig. Når det så er sagt, tror jeg de er fint tilfredse med situationen og fortsætter i samme spor. De laver super fine ure og er SÅ skrappe til marketing Icon_party
[-]
  • cfnissen, willy
Svar
#19
Har det lidt på samme måde Kim. Jeg hader hypen og alt det der følger med brandet. Jeg følger det danske Rolex forum på FB, men det er som om at det efterhånden kun drejer sig om, hvem der kan fremvise sin Batman, hulk, daytona eller blå Sky-dweller og helst med en dyr bil i baggrunden og om hvor meget urene stiger i pris. 

Det at besøge en Rolex AD, har jeg heller ikke super god erfaring med. Jeg syntes man bliver vurderet fra top til tå, og jeg har følelsen af at de nærmest ikke vil sælge et ur til mig. Sidst jeg var hos AD, så jeg en Sky-dweller med sort skive. Jeg kunne ikke se pris på uret og spurgte så damen om det var en stål model. Hun gave et højt opgivende suk, og så på mig som om jeg var en idiot, og sagde så at den var i hvidguld. Jeg undskyldte og forlod butikken. Der er ikke længere plads til den almindelige lønmodtager, der måske gerne vil købe et Rolex som man har sparet op til i årevis. Hvis ikke man er noget ved musikken eller storkunde, må man vende næsen hjemad igen.

Når det så er sagt har jeg jo et næsten nyt Explorer som jeg elsker, lækkert ur helevejen igennem, uret er ikke blandt de hypede men modellen passe lige til mig. De laver gode ure, men nogle gange kan guld også købes for dyrt, så vejledende priser x 2 bliver uden mig, her tænker jeg mest på Hulk, Batman ect.....
Mvh Henrik A

Min YouTube channel, subscribe hvis du syntes: https://www.youtube.com/watch?v=CQ67JCUpNRw&t=7s
[-]
  • cfnissen
Svar
#20
(22-07-2019, 07:14 PM)Henrik A Skrev: Jeg følger det danske Rolex forum på FB, men det er som om at det efterhånden...

Jeg forlod det for lang tid siden og har ikke fortrudt et sekund ;-)
[-]
  • cfnissen
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)